Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستاندر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: با هدف تامین آب آشامیدنی سالم، اجرای طرح آبرسانی برای هفت هزار و ۳۰۰ نفر از روستاهای نوار ساحلی دشتیاری شامل روستاهای بریس، پسابندر، گواتر، شهرک گواتر، پشت و شم‌ها با اعتبار ۳۷۱ میلیارد ریال در دست اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه آب مورد نیاز روستاهای تحت پوشش از طریق سایت آب‌شیرین‌کن پسابندر تامین می‌شود افزود: با اجرای این پروژه و آبرسانی به مجتمع ۲۵ روستایی دلگان‌ها شاخص بهره‌مندی این شهرستان از آب سالم ۲۱ درصد ارتقا پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: این طرح شامل ۱۳۶ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع بوده که ۲۵ کیلومتر از محل آب‌شیرین‌کن تا روستای بریس بر عهده نیروی دریایی ارتش است.

او خاطرنشان کرد: در این طرح ساخت پنج مخزن بتنی زمینی و ۲ مخزن هوایی به ترتیب با حجم هت هزار متر مکعب و ۲۵۰ متر مکعب برنامه‌ریزی و سه باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت‌های متغیر پیش‌بینی شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه تمامی ترانشه‌های پروژه بریس سنگی است تصریح کرد: هم‌اینک از ۴۳ کیلومتر عملیات لوله‌گذاری روستای مذکور، تاکنون حدود ۲۲ کیلومتر از ترانشه‌ها حفاری و ۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری انجام و با ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

او  گفت: اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع پسابندر، گواتر و پشت نیز در دست اجرا بوده و تاکنون از ۴۷ کیلومتر حجم عملیات کل ۱۰ کیلومتر حفاری شده و پنج کیلومتر لوله‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در مورد اجرای خط انتقال و شبکه روستای (شم‌ها) نیز خاطرنشان کرد: کل حجم عملیات پروژه ۱۴ کیلومتر بوده که تاکنون ۹ کیلومتر حفاری و هشت کیلومتر لوله‌گذاری شده و این پروژه نیز با ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

او  ادامه داد: تامین آب روستاهای بریس و شم‌ها منوط به تکمیل خط انتقال این پروژه است که در تعهد وزارت دفاع قرار دارد.

قاسمی بیان کرد: در سال ۹۸ مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ نیز ۱۵۸ میلیارد تومان (۹۴ میلیارد تومان صندوق و ۶۴ میلیارد تومان بودجه عمومی) معادل ۱۰ درصد بودجه کشور در بخش آب به این استان تعلق گرفته است.

او تصریح کرد: تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید شاخص بهره‌مندی مردم روستایی سیستان‌وبلوچستان از دسترسی به آب آشامیدنی سالم به ۷۳ درصد می‌رسد و هم‌اینک نیز شاخص بهره‌مندی آب در مناطق روستایی ۶۸ درصد است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب تامین آب شرب میلیارد تومان لوله گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  تقی پاشایی گفت: با توجه به عمر بالای لوله‌ها و فرسودگی لوله‌های خطوط انتقال مجتمع ۳ روستایی ارسی (ارسی، چشمه، آغبلاغ ولدیان) که دچار ترکیدگی‌های زیاد بود و همچنین گرفتگی لویل‌ها برا اثر رسوب بود، اصلاح آن در دستور کار قرار گرفت.
پاشایی تصریح کرد: اجرای خط انتقال و مخزن ۲۰۰ متر مکعبی توسط امور عشایر انجام و بعد از تحویل پروژه اتصال مخزن به خطوط انتقال از طریق ایستگاه‌های پمپاژ توسط شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در ۷ نقطه به انجام رسید.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مخزن قدیمی روستای آغبلاغ ولدیان در کد ارتفاعی مناسبی احداث نشده بود و بالادست روستا همواره با مشکل قطعی آب و افت فشار آب روبرو بودند، با بهره برداری از مخزن این مشکل آب در این روستا نیز رفع شد.
سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی افزود: با اصلاح سایز و عمق لوله گذاری و احداث شیر‌های هوا و تخلیه از قطعی آب شرب در روستا‌های مجتمع ارسی جلوگیری و همچنین وقوع اتفاقات پی در پی در خط انتقال نیز مرتفع شد.

دیگر خبرها

  • بررسی از پروژه تأمین‌کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان در سمیرم
  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • بیش از ۱۱ کیلومتر از خط انتقال آب آشامیدنی شهر کرمان شستشوشد
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد