Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@05:57:31 GMT

رایزنی ظریف و لاوروف در مسکو

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۶۵۶۱

رایزنی ظریف و لاوروف در مسکو

خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دومین مقصد سفرش به منطقه بعد از جمهوری آذربایجان وارد مسکو شد، با حضور در محل وزارت امور خارجه روسیه با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود دیدار و به گفتگو نشست.

سرگئی لاوروف در دیدار با همتای ایرانی خود نجات برجام را یکی از مسائل فوری خواند و گفت: هم ما و هم ایران به شدت علاقه‌مند به بازگشت کامل کشور‌های امضاکننده (برجام) به اجرای تعهداتشان طبق توافق هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف امروز در بدو ورود به مسکو در جمع خبرنگاران گفت: روابط ایران و روسیه اقتضا می‌کند تماس‌ها به صورت مرتب و مستمر ادامه داشته باشد و همه گیری کرونا هم باعث نمی‌شود این تماس‌ها را متوقف کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی در تشریح اهداف این سفر بیان کرد: یکی از این اهداف این سفر روابط دوجانبه است. روابط ما با روسیه راهبردی است و نیاز است به آن بپردازیم و نقاطی که در روابط هست را حل و فصل کنیم.

ظریف هدف دیگر این سفر را گفتگو درباره اوضاع منطقه خواند و افزود: بعد از بحران قره باغ و جنگی که در منطقه و همسایگی و در کنار مرز‌های ما اتفاق افتاد، با تلاش فدراسیون روسیه و آقای پوتین این جنگ ختم شده و توافق‌هایی انجام شده که به نظر ما اجرای این توافق‌ها برای ایجاد منافع مشترک بین کشور‌های منطقه به خصوص در حوزه ترانزیت و مشارکت و همکاری برای پیشرفت مهم است.

وی گفت: در این زمینه گفتگو‌های خوبی با آقای علی اف و دیگر دوستان در جمهوری آذربایجان داشتیم و ان‌شاءالله در مسکو ادامه می‌دهیم و بعد در بخش‌های بعدی سفر به کشور‌های دیگر قفقاز ارمنستان و گرجستان و بعد هم به ترکیه سفر می‌کنیم و پیشنهاد‌هایی که در این زمینه برای همکاری ۶ جانبه در منطقه مطرح است را پیگیری می‌کنیم.

وزیر امور خارجه بیان کرد: شرایط بین‌المللی، بحث برجام و ضرورت اجرای تعهدات همه طرف‌ها، موضع مشترک ما با روسیه است و درباره آن هم بحث می‌کنیم. شرایط دیگر منطقه مثل افغانستان، سوریه و یمن و بحث‌های دیگر منطقه همیشه در دستورکار مذاکرات ماست و امیدواریم امروز فرصت کنیم درباره همه این موضوعات صحبت کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی کارشناسان عنوان می‌کنند به رغم سفر‌های متعدد شما به روسیه این سفر متفاوت خواهد بود؟ عنوان کرد: همیشه در شرایط مختلف ما بحث‌های مهمی با دوستان روس داریم.

ظریف گفت: این سفر به خاطر اینکه بحث قره باغ و بحث همکاری شش جانبه یا پنج جانبه بحث مهمی خواهد بود یک ویژگی جدیدی دارد که منطقه قفقاز را در این سفر به صورت مشخص پیگیری می‌کنیم و شرایط بین‌المللی هم با رفتن ترامپ شرایط ویژه‌ای است که نیاز است با روسیه مواضع خود را در این خصوص هماهنگ کنیم.

ا

منبع: فردا

کلیدواژه: ظریف لاوروف امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۶۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو

رسانه‌های روسی روز یکشنبه از نمایش یک تانک پیشرفته به غنیمت گرفته شده از ارتش اوکراین توسط نیرو‌های روس در روز‌های آتی خبر دادند.

نظامیان روس در حال جابجایی تانک آبرامز ساخت آمریکا از منطقه عملیات نظامی به مسکو هستند.

قرار است این تانک پیشرفته همراه با دیگر غنایم جنگی در منطقه‌ا‌ی در مسکو به نمایش گذاشته شود.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داد که اوکراین به طور موقت تانک‌های آمریکایی آبرامز را به دلیل نگرانی از پهپاد‌های روسی از مقدم نبرد عقب کشیده است.

برخی متخصصان روسی می‌گویند که تانک‌های آبرامز اهداف راحتی برای پهپاد‌های روسی هستند.

دو مقام آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند که این تصمیم پس از آن اتخاذ شده که این تانک‌ها قادر نیستند به طور فزاینده بدون اینکه شناسایی یا مورد هدف قرار بگیرند عمل کنند.

سال گذشته ایالات متحده در بخشی از بسته کمک‌های تسلیحاتی خود ۳۱ تانک آبرامز ام ۱‌ای ۱ به ارتش اوکراین داد، اما علیرغم استقرار اولیه، این تانک‌ها نتوانسته اند آنطور که باید موثر باشند و تا کنون گزارش شده است که پنج دستگاه از این تانک‌ها درحملات ارتش روسیه منهدم شده یا آسیب دیده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها