Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:01:10 GMT

تحصیل در کشور براساس ویژگی افراد شخصی سازی شود

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۶۷۳۲

تحصیل در کشور براساس ویژگی افراد شخصی سازی شود

پروین پاسالار روز سه شنبه در سومین گردهمایی سالانه مدیران دفاتر استعدادهای درخشان دانشگاه های سراسری کشور که به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه کردستان برگزار شد، افزود: استعدادهای درخشان در واقع ۱۰ درصد بهترین هایی هستند که از طریق کنکور جذب دانشگاه ها می شوند.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه اصلی‌ کشور نفت نیست،  سرمایه افراد با استعداد هستند که با به کارگیری آنها کشور توسعه می بابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول در وزارت بهداشت تصریح کرد: در حوزه پزشکی به مسایل پزشکی شخصی شده رسیده‌ایم، این که هر فردی ویژگی های خاص خود را دارد و باید بر اساس آن نیز درمان شود. باید در زمینه تحصیل نیز به سمت شخصی سازی تحصیل برویم.

پاسالار خاطرنشان کرد: امتیازاتی که به استعدادهای درخشان داده می‌شود صرفاً آموزشی است، باید موضوع گسترش آموزش دانشجویان، امکان تسهیل تحصیل و بسته های آموزشی مختلف برای این دانش‌آموزان در مدارس  در نظر گرفته شود و از این طریق آموزش وسیع تر و عمیق تر به آنها داده شود.

وی گفت: لازم است برای استعدادهای درخشان کمیسیون ویژه ای در کشور تشکیل شود، بیش از ۶ سال است که در وزارت بهداشت کمیسیون ویژه استعدادهای درخشان و ۱۲ سال در دانشگاه تهران این کمیسیون تشکیل شده است که در مورد تسریع آموزش و تحصیل همزمان در رشته های مختلف توسط استعداد های درخشان تصمیم گیری می کند.

وی یادآور شد: کمیسیون ویژه استعدادهای درخشان وزارت بهداشت به دنبال راه گشایی و ایجاد راه های خاص برای افراد دارای استعداد های درخشان است که از ظرفیت استعدادی بالایی برخوردار هستند.

پاسالار افزود: در  شورای عالی استعدادهای درخشان وزارت بهداشت با هماهنگی سایر مسوولان تصمیم گرفته شد که ۳۰ درصد از پذیرفته شدگان پزشکی از لیسانس باشند این موضوع این امکان را فراهم می کند که دانش آموزان در سن ۱۸ سالگی یک دوره لیسانس را تجربه کرده و بعد از آن اگر خواستند به رشته پزشکی بعد از گذراندن لیسانس وارد شود، این امر یک فرصت خوبی است که استعداد های درخشان را در زمینه های دیگر نیز داشته باشیم.

مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: ما نباید منتظر باشیم تا درس استعداد های درخشان تمام شود، ما باید انواع خدمات را برای این افراد بخواهیم و امتیازهایی که به آنها می‌دهیم بسته به این باشد که چه خدماتی به شهر و کشور خود می دهند.

به گزارش ایرنا،  سومین گردهمایی سالانه مدیران دفاتر استعدادهای درخشان دانشگاه های سراسر کشور با محور مرور و تبیین سیاست‌های کلان پرورش و هدایت استعدادهای درخشان؛ بررسی سیاست‌های بنیاد ملی نخبگان در پشتیبانی از دانشجویان و دانش‌آموختگان برتر؛  مرور سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پشتیبانی از دانشجویان برتر برگزار شد.

تشریح برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در حوزه استعدادهای درخشان،  ارایه الگوهای موفق هدایت و پرورش استعدادهای درخشان توسط دانشگاه‌های برگزیده واطلاع‌رسانی ابلاغیه‌ها و مصوبه‌های وزارت علوم از دیگر أهداف این گردهمایی است که  با حضور روسای ۱۰ دانشگاه به عنوان نمایندگان دانشگاه های مناطق خود به صورت مجازی برپا شد.

برچسب‌ها دانشجو نخبگان ریاست مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هدایت تحصیلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشجو نخبگان دانشجو نخبگان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هدایت تحصیلی اخبار کنکور استعدادهای درخشان استعداد های درخشان وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۶۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

رامین نسیمی دوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی بازدیدهای مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه یک محل غیرمجاز مامایی در اردبیل به دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی شد.

وی با بیان اینکه این واحد با همکاری اداره اماکن انتظامی پلمب شد، افزود: افراد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.

نسیمی دوست خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها گزارش دهند.

کد خبر 6088418

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد