Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، حوادث مسمومیت با گاز منوکسیدکربن که به قاتل خاموش معروف است از تلخ‌ترین اخباری است که هر سال در فصل سرما می‌شنویم.

همه ساله با شروع فصول پاییز هزار رنگ و زمستان سرد، شمارش معکوس برای مرگ و میر‌های ناشی از گاز گرفتگی در نقاط مختلف کشور به علت استفاده بیشتر مردم از بخار‌های گازی و نفت سوز برای گرم نگهداشتن فضای منازل مسکونی آغاز می‌شود، آنجایی که قاتل خاموش خواب سمی بی صدا و آرام در کمین نشسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمان احمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی مهاباد با اشاره به تولید مونوکسید کربن در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: بخاری‌های بدون دودکش غیراستاندارد، تنور‌های نانوایی، اجاق‌های گازی، موتور‌های بنزینی و گازوئیلی، کباب پز زغالی، شومینه و نظایر آن می‌توانند مونوکسید کربن تولید کنند.

بیشتر بخوانید

هشدار‌های ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز

چگونه به مقابله با قاتل نامرئی یا خاموش برویم؟

این مقام مسئول با اشاره به خطر استنشاق گاز مونوکسید کربن بیان کرد: به دلیل کمبود اکسیژن بر اثر سوختن ناقص و تولید گاز مونوکسید کربن مغز و قلب زودتر از سایر اعضای بدن دچار آسیب می‌شود و در صورتیکه اقدام به موقع انجام نگیرد فرد دچار تشنج، کما و حتی مرگ می‌شود.

چگونه از تولید گاز منوکسید کربن پیشگیری کنیم؟

مهم‌ترین نکته در جلوگیری از تولید گاز منواکسید کربن، رساندن هوای کافی (اکسیژن کافی) به ماده سوختنی است. اگر به ماده سوختی هوای کافی برسد، گاز منواکسید کربن تولید نخواهد کرد؛ بنابراین تهویه هوا مهم‌ترین نکته در پیشگیری از تولید گاز منواکسید کربن است.

استفاده از وسایل گرمایشی می‌تواند خواب آرام را به خواب ابدی گره بزند، از سویی دیگر رعایت چند نکته کوچک می‌تواند هموطنان را از کمین قاتل خاموش نجات دهد تنها کافیست هشدار‌ها را جدی بگیرند.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مونوکسید کربن نکات ایمنی وسایل گرمایشی مونوکسید کربن قاتل خاموش تولید گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۶۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، شهروندان از طریق سامانه ۱۲۱ یا اپلیکیشن برق من یا وب سایت برق من، می توانند درخواست رسیدگی به قطعی برق، خاموشی معابر و.... را به شرکت برق ارائه نمائید. شهروند خبرنگار ما مدعی است هیچ ارگانی مسئولیت خاموشی کمربندی جنوب شیراز را برعهده نگرفته است و با ارسال فیلمی خاموش بودن چراغهای کمربندی جنوب شیراز را به تصویر کشید.  

متن شهروند خبرنگارما:

باسلام
بیش از یک سال هست که چراغ های کمربندی جنوب شیراز خاموش هست که نه اداره راه و شهرسازی و نه شهرداری هیچ کدام مسئولیتی در قبال آن قبول نمی کنند لازم به ذکر است که این جاده بکی از پرخطرترین و پرتصادف ترین جاده های کشور هست و جان تعداد زیادی را به خطر می‌اندازد. اگر جهت حل و پیگیری این موضوع گزارشی تهیه بفرمایین ممنون میشم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • چطور جلوی بیرون ریختن آب دهان در خواب را بگیریم؟
  • قاتل خاموش جان یک جوان را در بروجن گرفت
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • مرگ خاموش جوان بروجنی
  • ببینید | ترس مردم لندن از جولان اسب‌های زخمی در خیابان‌های کاخ باکینهام
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران
  • خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز
  • خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد