Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@21:36:57 GMT

جلوگیری از قاچاق ۴۰۰ قطعه پرنده زینتی

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۷۰۶۶

فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفت: به همت مرزبانان پایگاه دریابانی آبادان، ۴۰۰ قطعه پرنده زینتی به آغوش طبیعت بازگشتند.

خبرگزاری میزان- سردار لطفعلی پاکبازز گفت: ماموران پایگاه دریابانی آبادان در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق پرندگان زینتی در سطح حوزه استحفاظی، بلافاصله بررسی دقیق موضوع، شناسایی و دستگیری قاچاقچیان در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرزبانان با اعزام به محل در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری ۲ قاچاقچی و کشف ۴۰۰ قطعه پرنده زینتی و حفاظت شده شدند.

سردار لطفعلی پاکباز با تاکید بر حفاظت از محیط زیست و گونه‌های بومی منطقه، بیان داشت: هرگونه ورود و خروج پرندگان و گونه‌های جانوری بایستی از طریق مبادی قانونی انجام گیرد، چرا که قاچاق در این زمینه علاوه بر تخریب محیط زیست، می‌تواند اثرات نامطلوبی در سلامت سایر گونه‌ها داشته باشد.

بیشتر بخوانید: دستگیری ۱۲۰۸ قاچاقچی در کشور

فرمانده مرزبانی استان خوزستان خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش پرنده‌های کشف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند که به همراه متهم مربوطه پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قاچاق مرزبانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قاچاق مرزبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: تیم پایش با همکاری واحد حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد دو واحد آلاینده شن و ماسه را در جاده یزد بافق با حکم قضایی و همراهی ماموران پاسگاه انتظامی فهرج پلمب نمود.


سید رضا نورانیان افزود: واحد‌های فوق ضمن قرار داشتن در لیست صنایع آلاینده استان و علی رغم اخطار‌ها و مهلت‌های داده شده، اقدام اصلاحی مؤثری انجام نداده و آلودگی ذرات آنها استمرار داشته است.


وی ادامه داد: بر همین اساس تا رفع کامل آلایندگی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است