Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عنایت‌الله رحیمی در جلسه هماهنگی تشکیل ستاد انتخابات استان با بیان اینکه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مانند رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی هر کدام به نحوی با رأی مردم تعیین می‌شوند، گفت: انتخابات‌ها مقطعی هستند که رأی و تصمیم مردم را در سطح مدیریت کشور حاکم می‌کنند و از این نظر در میان کشورهای منطقه مردم سالاری به شکل مناسبی در ایران اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در انتخابات پیش رو کشور با چند ابرچالش روبرو است و هرچه استان‌ها بزرگ‌تر هستند بیشتر از این چالش‌ها متأثر می‌شوند، ادامه داد: تحریم یکی از ابرچالش‌های پیش روی کشور است که سفره مردم را کوچک‌تر کرده و مشکلاتی را برای جامعه پدید آورده است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه ایجاد تحریم خواست هیچیک از مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران نبوده و توسط دنیای استکبار بر کشور تحمیل شده است، افزود: مسئولین همه تلاش خود را برای رفع تحریم‌ها به کار می‌گیرند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند حتی اگر یک ساعت زودتر بتوانیم باید تحریم‌ها را لغو کنیم.

استاندار فارس با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا دیگر ابرچالش پیش روی انتخابات است که سلامت مردم را تهدید کرده و خمودگی و کم تحرکی را حاکم کرده است، عنوان کرد: در دوره‌های قبلی انتخابات، برگزاری جلسات و همایش‌های انتخاباتی، جنب و جوش و شور قابل قبولی را ایجاد می‌کرد؛ اما در شرایط فعلی باید تدابیری اندیشیده شود که با محدودیت‌های کرونا بتوانیم گرمای انتخابات را ایجاد کنیم.

رحیمی اضافه کرد: باید راهکارهایی بیندیشیم که نامزدهای انتخاباتی بتوانند خودشان را به جامعه معرفی و برنامه‌های شأن را تشریح کنند.

مشارکت مردم اولویت اول باشد

استاندار فارس، مشارکت را ابرچالش پیش روی انتخابات در کشور دانست و گفت: کاهش مشارکت مردم قدرت عرض اندام و چانه زنی کشور در عرصه بین‌الملل و مقبولیت نظام در عرصه داخلی را تضعیف می‌کند و باید تلاش کنیم با ایجاد نشاط در مردم و افزایش رضایتمندی، مشارکت در انتخابات را افزایش دهیم که نظام تقویت شود.

رحیمی با بیان اینکه وظیفه وزارت کشور تنظیم اقدامات و اعطای مجوزها به گروه‌های سیاسی و احزاب برای فعالیت‌های انتخاباتی‌ست اما تقویت مشارکت و ایجاد شور انتخاباتی وظیفه حاکمیت و مردم به شمار می‌رود که متأثر از برخی ملزومات و مقدمات است، گفت: رضایت مندی عمومی و رقابت دو شرط جلب مشارکت مردم در انتخابات است.

حضور نامزدهایی که نماینده افکار مردمند مشارکت را افزایش می‌دهد

او با اشاره به اینکه حضور نامزدهایی که افکار مردم را نمایندگی می‌کنند در صحنه انتخابات باعث افزایش مشارکت مردم می‌شود، گفت: اگر مشاهده کنند که رئیس جمهور منتخب شأن به عنوان نفر دوم کشور مورد حمایت همه نهادها و ارکان قرار دارد و گزارش خدمات و عملکرد دولت به خوبی اطلاع رسانی می‌شود انگیزه مضاعفی برای شرکت در انتخابات پیدا می‌کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه وظیفه وزارت کشور برگزاری انتخابات سالم، ایمن و قانونمند است، افزود: اینکه چه کسی در انتخابات برگزیده می‌شود به مردم مربوط است و ما نمی‌توانیم سلیقه سیاسی خود را در انتخاب مردم دخالت دهیم چنان که در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را نشان دادیم.

رحیمی با بیان اینکه آموزش عوامل برگزاری انتخابات دارای اهمیت بسیار زیادی است، ادامه داد: همه نیازها و کمبودهای برگزاری انتخابات باید احصاء و به وزارت کشور اعلام شود و به ویژه در زمینه فناوری اطلاعات باید امکانات و تجهیزات مورد نیاز تکمیل شود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه چالش‌های حقوقی انتخابات‌های پیش رو از هم اکنون باید بررسی و مرتفع شود، افزود: برای رفع نیازهای سخت افزاری انتخابات باید از امکانات و توانمندی‌های همه دستگاه‌ها استفاده شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: تجربه انتخابات‌های گذشته نشان می‌دهد که نظام جمهوری اسلامی با هر انتخابات رو به تکامل رفته و دولت‌های یکدیگر را تکمیل کرده و خدمات خوبی به مردم ارائه کرده‌اند.

کد خبر 5131492

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری عنایت الله رحیمی استانداری فارس شیراز ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر گرگان کرمانشاه شیوع کرونا شهرکرد شیراز بارش برف شهرستان کرج آلودگی هوا مشهد استاندار فارس مشارکت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، ۲۱ اردیبهشت انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم برگزار می‌شود. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که نتیجه انتخابات می‌تواند فراکسیون اکثریت مجلس را مشخص کند، چون تاکنون هیچ مجموعه سیاسی نتوانسته است اکثریت کرسی‌ها را از آن خود کند و گزینه مطلوب خود را به کرسی ریاست بنشاند.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره اهمیت انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۹ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس آینده در دور دوم انتخابات تعیین تکلیف می‌شوند. از آن ۴۹ کرسی، ۱۶ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر است.

وی افزود: کسانی که به دور دوم انتخابات مجلس راه یافتند از اقبال نسبی مردم برخوردار هستند، از این رو پیش بینی می‌شود ۲۱ اردیبهشت ماه شاهد یک رقابت مثبت و خوب باشیم. حالا مردم می‌توانند از بین مقبول‌ترین ها، بهترین‌ها را انتخاب و راهی مجلس کنند. انشاءالله همچون دور نخست شاهد حضور و مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه و پاسخ قاطعانه ایران به رژیم صهیونیستی یادآور شد: ما یک نظم نوین جهانی را ایجاد کردیم، از این رو امیدواریم مجلس دوازدهم از این قدرت آفرینی‌ها استفاده و با تمام توان و قوتش شروع به کار کند و اصل را بر وفاق ملی و یکپارچگی سیاسی بگذارد تا انشاءالله برای خدمتگزاری بهتر و قوی‌تر از همان ابتدا گام‌های اساسی بردارد.

وی با اشاره به لزوم توجه مجلس دوازدهم به اولویت‌های مورد نیاز جامعه ادامه داد: امیدواریم مجلس آینده طرح‌ها و لوایحی را به تصویب برساند که قدرت کشور افزون شود.

این فعال سیاسی درباره پیروزی از پیش معلوم لیست اُمنا در تهران اظهار کرد: ۴ فهرست اصلی شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس با هم در تهران رقابت خواهند کرد. از ۳۲ نامزد حاضر در میدان، ۱۳ نفر از فهرست شانا، ۱۱ نامزد مشترک از امنا و صبح امید و ۷ نفر هم اختصاصی آن‌ها هستند؛ به نظر می‌رسد ترکیبی از نامزد‌های آن‌ها انتخاب و به مجلس راه می‌یابند.

دیگر خبرها

  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد