Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون قطعی برق در شبکه گزارش نشده اما ارائه برق پایدار نیازمند تامین سوخت نیروگاه ها است. خبرگزاری میزان - مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به وضعیت شبکه برق اظهار کرد: ورود سامانه جوی سرد به کشور با ثبت رکورد جدید در مصرف گاز مواجه شد با توجه به اولویت شبکه گاز رسانی برای تامین گاز بخش خانگی این  افزایش مصرف باعث کاهش سهم بخش نیروگاهی و صنعت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: تاکنون قطعی برق در شبکه گزارش نشده است، اما از مردم درخواست داریم با کاهش مصرف در بخش گاز و برق برای تامین پایدار انرژی در شبکه کمک کنند. بیشتر بخوانید: شکل توزیع یارانه‌های انرژی نیاز به بازنگری دارد وی افزود: همکاری مردم در خصوص مدیریت مصرف در کنار تامین گاز واحد‌های نیروگاهی منجر به کاهش احتمال خاموشی در شبکه خواهد شد.

به گفته وی، کاهش ۱ تا ۲ درجه میزان مصرف توسط مشترکان باعث صرفه جویی ۱۰ درصدی خواهد شد.
رجبی مشهدی بیان کرد: شرکت توانیر تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات پایدار می‌کند و ارایه سوخت پایدار به نیروگاه‌ها می‌تواند نقش مهمی در رسیدن به این مهم دارد.   همچنین محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با میزان، از ورود کمیسیون اقتصادی مجلس به مبحث رفع مشکلات اقتصادی نیروگاه‌های تامین برق کشور خبر داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مدیریت ضعیفی در حمایت از واحد‌های اقتصادی و نیروگاهی در کشور مشاهده می‌شود که پذیرفتنی نیست.

به گفته وی نیروگاه‌های برق خدمات ویژه، حیاتی و استراتژیکی به کشور ارائه می‌کنند از طرفی انرژی برق مورد نیاز خانوار‌ها و واحد‌های تولیدی و صنعتی بی شماری در کشور است و در عین حال در زمینه فعالیت این نیروگاه‌ها مشکلاتی رخ داده است.

پورابراهیمی اظهار داشت: کمیسیون روند ورشکستگی بنگاه‌های مرتبط با نیروگاه‌های برق را در صورت عدم توجه دولت به این موضوع، یک امر حتمی و قطعی می‌داند آن هم به دلیل مشکلات متعددی که برای این واحد‌ها رخ داده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به دنبال این هستیم تا با ابزار‌های نظارتی خود شرایط عملکرد نیروگاه‌ها را در وضعیت عادی قرار دهیم.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است

حسین اسماعیلیان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: اکنون بخش قابل توجهی از آب مشهد از طریق منابع سطحی و چهار سد دوستی، ارداک، طرق و کارده تامین می‌شود.

او افزود: نیاز آبی شهر مشهد در تابستان پیش رو که ماه‌های محرم و صفر و وقوع سفر‌های متعدد به مقصد دومین کلانشهر کشور را در پی دارد، حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه پیش بینی شده است، چنانچه ذخیره آب سد‌ها نیز به صفر برسد، حدود هفت هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از منابع فعلی قابل استحصال خواهد بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: این میزان کمبود آب را تا حدی باید از طریق اجرای پروژه‌های آب رسانی و بخش دیگر را از طریق مدیریت مصرف تامین کنیم.

اسماعیلیان بیان کرد: به زودی وارد دوره طولانی سفر‌ها در اواخر بهار و همچنین فصل تابستان به مشهد خواهیم شد، حتی اگر بارندگی‌های خوبی را در ادامه این سال آبی شاهد باشیم باز هم اوضاع به نحوی نیست که موجب جبران ۴۳ ماه خشکسالی شود و در چنین شرایطی یکی از موضوعات مهم و البته بر اساس شعار سال، مشارکت مردم در بحث مدیریت مصرف است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم