Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از اجرای طرح دوباره زندگی باهدف پیشگیری از طلاق و متارکه خانواده‌های در آستانه جدایی و سازش بین زوجین خبر داد و گفت: طی امسال با کمک این طرح ۳۳ خانواده‌ای که در آستانه جدایی و متارکه و یا طلاق بودند زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

مجید الهی راد با بیان اینکه از این تعداد، ۱۳ زن سرپرست خانوار استان به همسران سابق خود رجوع کردند، افزود: علاوه بر این با اجرای این طرح برای ۲۰ زن سرپرست خانوار نیز امکان ازدواج مجدد فراهم‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری کمیته امداد، وی افزود: کمیته امداد خراسان شمالی در تلاش است با شناسایی خانواده‌های در معرض آسیب و بررسی علل ناسازگاری بین زوجین تعارض بین آنان را حل کند چراکه این راهبرد می‌تواند نقش بسزایی در توانمندسازی خانواده‌ها و تأثیر مطلوبی در پیشگیری از طلاق و کنترل آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

 وی با اشاره به اینکه در طرح دوباره زندگی ضمن شناسایی ‌خانواده‌های در معرض آسیب و دارای اختلافات خانوادگی، با کمک روحانیون و خواهران حوزوی و مشاورین کمیته امداد به دنبال صلح و سازش و رفع تعارض بین زوجین هستیم، اظهار کرد: این مهم در راستای اجرای صحیح برنامه‌های پیشگیری و کنترل طلاق در خانواده‌ها به‌صورت چهره به چهره، مشاوره و با استفاده از ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی اجرا می‌شود.

 مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه این نهاد در تلاش است در کنار برنامه‌های توانمندسازی مددجویان در زمینه‌های اشتغال و مسکن، توانمندسازی فرهنگی را نیز در برنامه‌های راهبردهای خود داشته باشد، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه از طریق آگاه‌سازی و توانمندسازی فرهنگی قابل‌رفع است.

وی اهداف و فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد را حول محور تعالی فرهنگی و ارتقای سبک زندگی افراد، تعالی بینش، دانش مهارت افزایی مددجویان و خانواده‌های آنان برشمرد و عنوان کرد: شناسایی و کمک به رشد و شکوفایی استعدادهای برتر در زمینه‌های قرآنی، ورزشی، هنری، جهت‌دهی و غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، ارتقای سطح دانش‌آموزان ازنظر تحصیلی، تربیتی دینی، پرورشی نیز از دیگر محورهایی است که با اجرای فعالیت‌های فرهنگی در کمیته امداد دنبال می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كميته امداد خراسان شمالي خراسان شمالی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۸۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند

عباس روشن ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد و معلم اخلاق شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: معلمان و جامعه فرهنگی همواره در ترویج فرهنگ کمک به ایتام و نیازمندان پیشگام بوده اند.

وی افزود: با آغاز طرح اکرام و ایتام در کمیته امداد در اواخر دهه هفتاد، معلمان در سوق دادن دانش آموزان و خانواده آنها به این امر خداپسندانه پیشگام بودند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: آموزگاران، دبیران و اساتید دانشگاه بعنوان قشر فرهیخته فرهنگی حمایت سه هزار و ۴۰۰ فرزند ایتام و محسنین را پذیرفته و در قالب حامیان حقیقی و حقوقی مراحم ارزشمند خود را به حساب مستقیم فرزندان واریز می‌کنند.

روشن ادامه داد: همزمان با فرا رسیدن هفته معلم و از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه، پویش حامی یابی همدلانه در بین جامعه فرهنگیان با هدف تجلیل از حامیان فرهنگی و توسعه و ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه همه افراد نوع دوست و نیکوکار می‌توانند در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت کنند، گفت: در حال حاضر، هفت هزار و ۸۰۰ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان و مشمول طرح اکرام هستتد که از سوی حامیان و خیرین حمایت می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ضمن تاکید بر پرداخت مستقیم کمک‌های حامیان به حساب فرزندان معنوی، عنوان کرد: علاقه‌مندان به این طرح با مراجعه به سایت irhttp://emdad.ekram.ir، ادارات ۱۹ گانه کمیته امداد در سراسر استان و یا تماس با شماره تلفن ۰۷۷۳۳۳۲۰۷۱۹ می‌توانند عضویت خود را در این طرح به ثبت و فرزند معنوی را به دلخواه انتخاب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام