Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دومین مقصد سفرش به منطقه در مسکو حضور دارد، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با سرگئی لاوروف همتای روس خود در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

ظریف افزود: در حوزه حمل و نقل و سایر حوزه‌ها درباره همکاری مفید و سازنده دو کشور در حوزه انرژی هسته‌ای و نحوه تقویت آن گفت‌وگو کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه بیان کرد: همچنین در مورد افغانستان مشورت خوبی داشتیم برای اینکه حاکمیت قانون و همراهی همه گروه‌ها منجمله طالبان که امروز هیئتی از طالبان در ایران هستند و با همکاران من مشغول گفت‌وگو هستند.

بیشتر بخوانید

سفر هیأت سیاسی طالبان به ریاست ملا عبدالغنی برادر به تهران

وی تاکید کرد: منطقه ما و همکاری‌های ایران و روسیه در جهت صلح و ثبات در منطقه است و آمادگی داریم با روسیه چه در مورد منطقه قفقاز و چه خلیج فارس همکاری کنیم.

ظریف با اشاره به روابط ایران و روسیه افزود: از کل حیات ایالات متحده ما دوران بیشتری دارای رابطه با روسیه بودیم و این روابط وابسته به کسی نیست. نوع روابط ما حتما محکم است و محکم‌تر هم خواهد شد.

وزیر امور خارجه با اشاره به گام‌های کاهش تعهدات برجامی ایران اظهار کرد: ما کاهش تعهدات خود را در پنج مرحله انجام دادیم و با متانت و صبر استراتژیک شروع به کاهش تعهدات کردیم، علیرغم همه تلاش‌های ما طبق قانون موظف هستیم این کار را انجام دهیم، ولی اگر تا آن زمان اقدامات مناسب برای آمریکایی‌ها پایان دهند و ما نتیجه آن را ببینیم آن زمان است که ایران به تمام تعهداتش برمی‌گردد نه تنها مانع دسترسی بازرسان آژانس براساس پروتکل الحاقی نمی‌شود بلکه به سایر تعهداتش عمل می‌کند.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ظریف وزیر امور خارجه ایران و روسیه طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه