Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: مشکل تبعیض حقوق و دستمزد میان کارگران و بازنشستگان با کارمندان دولت باید رفع شود تا سطح امید به زندگی میان قشر کارگری ما افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فاطمه محمدبیگی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین که ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امروز لیست گروهی از کارگران دست من است که حقوق‌های آنها نهایتاً بین 300 تا 750 هزار تومان در میانه سال زیاد شده و اینها جزو مظلوم‌ترین اقشار کارگری استان قزوین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اختلاف فاحش حقوق کارگران بازنشسته تامین اجتماعی با سایر کارمندان و کارکنان لشگری و کشوری اضافه کرد: در حالی که کارمندان بازنشسته ما حداقل 4 میلیون تومان حقوق می‌گیرند، حقوق کارگران بازنشسته تامین اجتماعی بین 2 تا 3 میلیون تومان است به همین خاطر نمی‌توانیم سرمان را بالا بگیریم و از افزایش ناچیز حقوق آنها دفاع کنیم.

محمدبیگی ادامه داد: به عنوان یک نماینده مجلس خجالت می‌کشم که افزایش 340 هزار تومانی حقوق یک کارگر را به او نوید بدهم و متاسفانه این موضوع جزو واقعیت‌های تلخ استان کارگرنشین قزوین و همین‌طور کشور است.

اختلاف فاحش بین حقوق کارگران و کارمندان دولت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلاف فاحش بین حقوق کارگران و کارمندان دولت گفت:‌ واقعیت این است که امروز کارگران و بازنشستگان ما در یک تبعیض آشکار زندگی می‌‌کنند که به هر حال درد ناشی از این تبعیض را نمی‌توان در دهان فرو برد؛ چرا که در گلوی آدم گیر می‌کند. در همین رابطه 2 روز پیش کارگران قصد داشتند تجمع کنند، اما با آنها صحبت کردیم و آنها ما را از این کار منع کردند.

محمدبیگی افزود: نامه‌های متعددی از مردم دارم که در مورد ایجاد بخش آنژیوگرافی برای بیماران قلب و عروق در بیمارستان تامین اجتماعی قزوین است؛ چرا که بیماری‌های قلبی و عروقی سومین علت فوت قزوینی‌هاست و باید برای ایجاد بخش تخصصی آنژیوگرافی برای اقشار کارگری و محروم استان اقدام کرد.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی بیمارستان خیریه رحیمیان شهرستان البرز ادامه داد: شهرستان البرز به مرکزیت شهر الوند مهمترین منطقه کارگرنشین ماست که باید مشکلات بیمارستانی آن برطرف شود و مردم این شهرستان مجبور به مراجعه به بیمارستان‌های شهر قزوین هستند که به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی باید اقدام به تجهیز بیمارستان رحیمیان کرده و مالکیت و مدیریت آن را در اختیار بگیرد.

قصه «پرغصه» کارگران فصلی استان قزوین ـ 3| روزگار تلخ کارگران و ‌گذر وعده‌ها برای کارگران سرگذر/ چه کسی نان سفره کارگران سر گذر را می دهد؟ + فیلمچرا 30 درصد از کارگران بیکار‌ شده استان قزوین بیمه بیکاری دریافت نمی‌کنند؟هیچ کارگاه تولیدی‌ در قزوین به خاطر به‌‌کارگیری کارگران کرونایی تعطیل نشده است

ضرورت مشارکت سازمان تامین اجتماعی با سازمان‌های مردم‌نهاد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به مشکلات ساختاری سازمان تامین اجتماعی در کشور گفت: با توجه به اینکه هزینه و بودجه این سازمان با پرداخت مردمی از جمله کارگران و کارفرمایان تبدیل شود، باید ساختار این سازمان طوری اصلاح شود که مردم نقش بیشتری در مدیریت این سازمان داشته باشند.

علی‌محمد زمانی با اشاره به ضرورت مشارکت سازمان تامین اجتماعی با سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه کارگری و صنعت اضافه کرد: در مواردی مانند تعیین دستمزد کارگران باید از تشکل‌های مردم نهاد مشورت گرفت؛ چرا که این تشکل‌ها ارتباط بلافصل و بی‌واسطه‌ای با کارگران دارند و از طرفی هم بر مبنای مباحث کارشناسی نظر می‌دهند.

وی ادامه داد: امیدواریم امسال سبد معیشتی مشخص‌شده از سوی تشکل‌های کارگری مبنای عمل در افزایش حقوق آنها قرار گرفته و کمی از بار سنگین معیشتی کارگران هم کاسته شود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار کارگران استانداری قزوین اخبار کارگران استانداری قزوین سازمان تامین اجتماعی تامین اجتماعی حقوق کارگران اختلاف فاحش استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۸۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مصدق کشاورزی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر در جزیره صنعتی صدرا ضمن تبریک این هفته به کارگران حاضر در مراسم، گفت: به نیابت از جامعه کار و تولید استان بوشهر محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدیم و افتخاری بود برای ما که پای رهنمود و دستورات معظم له باشیم و در ابتدای فرمایشات حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) ابلاغ فرمودند سلام گرم ایشان را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم و ما امروز ماموریم که سلام گرم ایشان را تقدیم شما بزرگوارانی که در حوزه اقتصاد و در سال جهش تولید با مشارکت مردم اثرگذار هستید تقدیم کنیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به جمعیت ۳۵۴ هزار نفری جمعیت کارگری در استان بوشهر بیان کرد: کارگران کسانی هستند که چرخ اقتصاد در این استان به حرکت در می آوردند و نباید این اتفاق مهم و این نقش کارگران نادیده گرفته بشود.

کشاورزی ادامه داد: نباید از سلامت، ایمنی و بهداشت کار کارگر غافل شویم، زیرا منابع انسانی سرمایه نظام است و با آسیب های محیط کارگری و افزایش بیماری های شغلی، سطح بهره وری کاهش پیدا خواهد و در نتیجه کارفرما متضرر می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با تذکر به مدیران و کارفرمایان گفت: مراسم ویژه قدردانی از زحمات کارگران نباید گرفتار حل تهیه یک آب معدنی و یک پذیرایی معمولی و.... باشد و جای تاسف داره که یک جایی قرار بگیریم و نام کارگر رو ببریم ولی برای منزلت این عزیزان کارفرمایان در راستای مسئولیت اجتماعی خود قانونا و شرعا نسبت ایجاد زیرساخت های بهداشتی و درمانی، مسکن کارگران، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و فرهنکی و ورزشی کارگران اقدام کنند.

کشاورزی با بیان اینکه قانون کار و انضباط کارگاهی جای خود را دارند، اظهار داشت: کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند.

کشاورزی بیان داشت: در پایان هفته کار و کارگر اسامی دستگاه هایی که در حوزه کارگری همراهی نکرده و ارزش کارگر رو نادیده گرفتن اعلام می کنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که در دیدار با کارگران فرمودند اگر کارگر حالش خوب باشد حال جامعه خوب خواهد شد تصریح کرد: نیمی از جمعیت استان بوشهر را قشر زحمت کش کارگر تشکیل می دهند پس ما اگر حال این قشر زحمتکش را از لحاظ رضایتمندی خوب کنیم حال جامعه خوب خواهد شد.

مصدق کشاورزی گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۸۵۰ نفر شغل در استان به به همت دولت مردمی و این حکومتی که واقعاً توجه ویژه به حوزه معیشت کارگران دارد و رهنمودهای ارزشمند استاندار انقلابی بوشهر ایجاد شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در پایان بیان کرد: اطمینان خاطر می دهیم به شما جامعه کارگری که ما پای کار شما هستیم همانگونه که شما پای کار نظام هستید و در دفاع از حقوق حقه مردم استان بوشهر کوتاه نخواهیم آمد.

کد خبر 6092565

دیگر خبرها

  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟