Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@01:09:25 GMT

اخراج یک خبرنگار در پی اظهار نظر در توئیتر

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۸۸۳۸

اخراج یک خبرنگار در پی اظهار نظر در توئیتر


به گزارش تابناک به نقل از گاردین، «لاورن وُلف» که به عنوان دبیر در نشریه نیویورک تایمز فعال است، روز ۱۹ ژانویه و یک روز پیش از مراسم تحلیف ریاست جمهوری در حساب شخصی خود در توئیتر نوشته بود «با تماشای فرود آمدن هواپیمای جو بایدن در فرودگاه اندروز بسیار هیجان زده شده است» که این اظهار نظر با انتقاد شدید و حمله طرفداران حزب جمهوری خواه همراه شد و آنها این موضوع را مصداق بارز جانبداری رسانه ای توصیف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه نگار دو روز بعد از انتشار این مطلب از کار اخراج شد و رسانه ها و فعالان اجتماعی راستگرای آمریکا نیز با انتشار توئیت «لاورن ولف» تلاش کردند ادعای دولت ترامپ درباره بی طرف نبودن رسانه ها در آمریکا را به اثبات برسانند.

«لاورن وُلف» گفته پس از انتشار این توئیت مورد هجمه های فراوانی قرار گرفته و یک عکاس همواره در حال تعقیب کردن اوست.

بسیاری از فعالان رسانه ای نسبت به اخراج این روزنامه نگار اعتراض و از وی دفاع کردند و نشریه نیویورک تایمز در نهایت در واکنش به این انتقادها اعلام کرد: «مطالب نادرست زیادی در حال انتشار در فضای توئیتر است. به دلایل حفظ حریم خصوصی، نمی توانیم وارد جرئیات شخصی ماجرا شویم اما می توانیم بگوئیم که ما کسی را برای انتشار یک توئیت اخراج نمی کنیم. به دلیل حفظ احترام طرفین، قصد نداریم توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه دهیم».

نیویورک تایمز همچنین اعلام کرده خانم «لاورن وُلف» کارمند تمام وقت نشریه نبوده و به صورت قراردادی با آنها همکاری داشته است. اتحادیه کارکنان گروه رسانه ایتایمز اعلام کرده است این موضوع را بررسی خواهد کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی احمد جهان بزرگی نمایشگاه مجازی کتاب نشریه نیویورک تایمز اخراج خبرنگار توییتر مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی احمد جهان بزرگی نمایشگاه مجازی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توئیت جدید عضو دفتر رهبری درباره سردار بلندپایه سپاه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سومین سالگرد شهادت سردار سرلشکر شهید سید محمد حجازی، مهدی فضایلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: سردار سرلشکر حجازی را از سال‌های دور می‌شناختم؛ شخصیتی عمیقا دین‌دار، متفکر،اهل تدبیر، پایه‌گذار کارهای ماندگار و در عین حال، کتوم و بدون تظاهر. نقش او در تأسیس خبرگزاری فارس غیرقابل انکار است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899599

دیگر خبرها

  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • توئیت جدید عضو دفتر رهبری درباره سردار بلندپایه سپاه
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به شایعات در خصوص نقل‌وانتقالات
  • رمضان قدیروف خود را سرحال در باشگاه نشان داد
  • پاسخ معنادار سعید حجاریان به یک منتقد ناامید در توئیتر