Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در دیدار حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تمدن سازی نوین اسلامی در جامعه گفت: اساتید دانشگاه به عنوان قشر فرهیخته و مبتکر باید علوم انسانی اسلامی را پایه ریزی و در جامعه ترویج دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نقش دانشگاه ها و اساتید دانشگاهی را در ایجاد تمدن نوین اسلامی مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: دانشگاه به عنوان مغز متفکر و سازنده جامعه باید مسیر حرکت خویش را منطبق بر ارکان اسلامی بنا کند و با تأسی از قرآن کریم مسیر حرکت خویش را هموار سازد.

امام جمعه بندرعباس نوگرائی، نوآفرینی، ایجاد شور و نشاط و جذابیت علمی را در فضای علوم انسانی خواستار شد و تأکید کرد: کتب علوم انسانی باید بر اساس موازین اسلامی با ایجاد جذابیت، نوآوری و خلاقیت همراه باشد تا علاوه بر جذب جوانان به این مهم بتوانند تمدن نوین اسلامی را در جامعه نهادینه سازد.

توسعه رشته‌های علوم انسانی و استفاده از ظرفیت و توان استان برای پیشبرد اهداف کلان دانشگاه

 احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این دیدار گزارشی از خدمات این دانشگاه در استان ارائه کرد و گفت: استان هرمزگان با دارا بودن 18 واحد و مرکز دانشگاهی نزدیک به حدود 50 درصد بار آموزش عالی استان را به دوش دارد و با عزم جهادی بر آن است تا خدمات قابل توجهی را در راستای عدالت آموزشی ارائه دهد.

وی توسعه رشته های علوم انسانی و استفاده از ظرفیت و توان استان را برای پیشبرد اهداف کلان دانشگاه مهم ارزیابی کرد و افزود: این دانشگاه با بیشترین رشته محل و اعضای هیأت علمی و دانشجو درحال خدمات رسانی به جامعه علمی استان هرمزگان است.

کامرانی اظهار امیدواری کرد بتوان با استفاده و بکارگیری از توان و ظرفیت بهتر و بیشتر از امکانات پیش رو در جهت موفقیت های بیشتر، حرکت کرد.

انتهای پیام/

حمید انصاری کد خبر: 1088089 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس عبدالحسین خسروپناه تحول در علوم انسانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس عبدالحسین خسروپناه تحول در علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قم، فاطمه سجادی مسئول جامعه اسلامی واحد خواهران دانشگاه آزاد اسلامی قم در رابطه با فعالیت جامعه اسلامی در دانشگاه آزاد اینگونه بیان کردند:

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد که به اختصار به آن «جاد» هم می‌گوییم تا حد بسیار زیادی در مسئولین دانشگاه و حتی دانشجویان و حتی حوزه سیاست‌گذاری‌های دانشگاه اثرگذار بوده است. این بخشی که خدمتتان عرض کردم در حوزه دانشگاه است و این در صورتی است که تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد در حوزه استان قم و مسائل کشوری نظر، ایده و حتی انتقادات خود را به گوش مسئولین رسانده و باعث تغییر و تحولاتی در این دو بخش شده است.

علاوه بر فعالیت‌های اجرایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حلقه‌های مطالعاتی و کتاب‌خوانی، اردوهای تشکیلاتی و فعالیت‌هایی که در جهت گرد هم آوردن خواهران و ارتقا آن جمع در جهت مبناهای اعتقادی مانند اردوهای «طرح ولایت» و مباحثه در رابطه با سخنان رهبری و برطرف کردن شبهات و خروج ایده‌ها و راهکارها چه برای شخص افراد حاضر در جمع و چه برای دانشگاه و دانشجویان و چه برای استان و حتی ایده‌های کشوری و انتقال آن به افراد مسئول باشد صورت گرفته است. وی ادامه داد: بسیار تلاش شد که جامعه اسلامی برای دانشجویانی که دغدغه‌مند و دلسوزانه در جهت رفع معضلات بودند معرفی شود و دانشجویانی که برای فعالیت‌های این چنینی رغبت نشان می‌دادند آشنایی انجام شود.

فاطمه سجادی تصریح کرد: برای آشنایی دانشجویان در چند بخش فعالیت‌هایی صورت گرفته است؛ بخشی از فعالیت، معرفی چهره به چهره مجموعه و فعالیت‌های آن بود. معرفی‌ها از طریق کارگاه، حلقه‌های مطالعاتی و اردوهای تشکیلاتی صورت می‌گرفت. معمولا در معرفی، از اساتید کمک گرفته می‌شود که این اساتید از ادوار جاد بودند. امروزه اکثریت همچنان فعال فرهنگی محسوب می‌شوند.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228906 برچسب‌ها تشکل‌های اسلامی

دیگر خبرها

  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد