Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مشاور شهردار تهران گفت: دیپلماسی شهری تعامل با دیگر شهر‌های جهان است که با هدف تقویت همکاری و دستیابی به علایق و منافع مشترک صورت می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، غلامحسین محمدی در اختتامیه پنجمین دوره جایزه بین المللی خشت طلایی تهران افزود: رفع بسیاری مسائل و مشکلات شهری از طریق رسمی و دولتی با محدودیت‌های بسیاری مواجه است، اما در ساحت دیپلماسی شهری با توجه به ماهیت غیر سیاسی نتایج بسیاری قابل حصول می‌شود که این مهم به کمک جایزه جهانی خشت طلایی تهران میسر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این جایزه علاوه بر توسعه دیپلماسی شهری با فراهم کردن بستر لازم جهت بهره گیری از تجارب دیگر شهر‌ها و ارائه راهکار‌های موفق در حل چالش‌های شهری می‌تواند راه گشای مدیران شهری باشد.
مشاور شهردار تهران افزود: علاوه بر آن با ایجاد انگیزه و حس رقابت در مدیران شهری سبب بروز و ظهور پروژه‌های خلاقانه و تاثیرگذار در شهر‌ها می‌گردد.
آقای محمدی گفت: خشت طلایی تهران با معیار قرار دادن دسترسی همه جوامع به اطلاعات و تجارب در سراسر جهان و تاکید بر همه شمولی توانسته است زمینه حضور فعال شهر‌های کوچک را فراهم نماید.
وی ادامه داد: همچنین این رویداد برای شهرداری تهران نه تنها فرصت رقابت مدیران شهری در سطح ملی و بین المللی را ایجاد نموده بلکه موجب تشویق کارمندان و کارشناسان نیز شده است و با اجرای پروژه‌های شاخص و تاثیر گذار در رقابت با سایر شهر‌های جهان به ارتقاء جایگاه شهر تهران می‌پردازند.
مشاور شهردار تهران تصریح کرد: جایزه بین الملی خشت طلایی تهران در پنجمین دوره برگزاری خود تغییرات محتوایی بسیاری نسبت به ادوار گذشته مد نظر قرار داده است که می‌توان به تدقیق محور‌های هفت گانه جهت جامع نگری با رویکردی همه جانبه به مسائل و چالش‌های شهری، اضافه نمودن معیار مستند سازی در ارزیابی فرایند داوری به منظور دستیابی همه جوامع به اطلاعات، توسعه بخش علمی رویداد و برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی در هفت محور اشاره کرد.
وی افزود: اهداف این رویداد همچنین برگزاری نشست‌های چند جانبه با حضور همه ذینفعان و نفوذان شهری، توسعه دیپلماسی شهری با توسعه همکاری‌های بین المللی و تغییر استراتژی‌های اجرایی در مواجهه با محدودیت‌های شهری و تبدیل آن به فرصت جهت همکاری‌های بیشتر بین المللی است.
آقای محمدی گفت: در راستای رسالت این جایزه و استفاده کاربردی از بانک داده‌های خشت طلایی و امسال موفق شدیم خشت طلایی را در تقویم بین المللی برای اولین بار در پنجمین سال برگزاری آن ثبت کنیم.
مشاور شهردار تهران افزود: در بیست سال گذشته رویداد‌های بین المللی متفاوتی در حوزه شهر سازی با تاکید بر پروژه‌های اجرایی برگزار شده که از آن جمله می‌توان به جایزه جهانی گوانژو، جایزه بین المللی دبی، نمایشگاه جهانی شهر هوشمند، جایزه معماری آقاخان و جایزه شهر در دسترس اشاره کرد.
وی ادامه داد: بر اساس مقایسه تطبیقی جایزه خشت طلایی تهران با رویداد‌های موفق جهانی ابتدا باید تاکید کرد که در مقیاس جهانی خشت طلایی تهران رویدادی جوان و نوپا است که توسعه چشم گیر آن طی پنج دوره برگزاری و استقبال جهانی از آن آینده‌ای روشن را به تصویر می‌کشد.
58 کشور در جایزه جهانی پنجمین خشت طلایی شرکت داشتند که 21 کشور به مرحله نهایی راه یافته اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دیپلماسی شهری مشاور شهردار تهران خشت طلایی تهران دیپلماسی شهری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۹۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود

مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان با اشاره به ترافیک شدید هیئت‌های خارجی در کابل گفت جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شفیع اعظم» مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان در «ایکس» نوشت: افغانستان اکنون در موقعیتی قرار دارد که هر قدرتمند زمان و تاریخ، تهاجم به آن را امتحان کرده اما در پنجه، شکست و زخم و فرار گرفتار شده است.

وی با اشاره به مخالفان و نظامیان غربی افزود: در حال حاضر، بسیاری از فراریان تلاش می‌کنند تا تهاجم دیگری را به‌وجود آورند، اما جواب رد می‌شنوند.

این مقام ارشد وزارت خارجه حکومت طالبان تصریح کرد: همه درک کرده‌اند که این کشور را کسی جز افغان‌ها نمی‌تواند اداره کند. دنیا به سمت تعامل پیش می‌رود.

جامعه اطلاعاتی آمریکا پیش از این در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور طی گزارشی اذعان کرد قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: طالبان قدرت خود را در افغانستان تقویت کرده است همچنین تعامل بین‌المللی را تقویت کرده و به اجرای احکام دینی اولویت داده است.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردرئیس کمیته دفاعی پارلمان انگلیس خواستار تعامل با طالبان شدچین، روسیه و پاکستان کشورهای دیگر را به تعامل با طالبان دعوت کردند

«امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان نیز بارها تاکید کرده است نیت خوبی نسبت به همسایگان افغانستان داریم و از کشورهای دیگر نیز خواستار همین انتظار هستیم.

وی تاکید کرده بود حکومت افغانستان با همه همسایگان و کشورهای جهان خواستار تعامل و روابط مثبت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد
  • «آه سرد» ۲ جایزه از جشنواره مسکو گرفت
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است