Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، وزارت خارجه چین ضمن ابراز امیدواری درباره بهبود روابط با دولت جدید آمریکا، از جو بایدن، رئیس جمهور جدید این کشور خواست تا از اشتباهات ترامپ درس گرفته و با پکن تهدیدآمیز رفتار نکند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پکن امیدوار است که بایدن به بهبود روابط چین و آمریکا کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت در چند سال گذشته، دولت ترامپ مرتکب اشتباهات زیادی شده و چین را به عنوان یک رقیب استراتژیک یا حتی یک تهدید تلقی کرده است و بر این اساس با اتخاذ سیاست‌های غلط در امور داخلی چین مداخله کرده و به منافع چین آسیب رسانده است.

لیجیان افزود: چین و آمریکا به عنوان دو ابرقدرت جهانی باید در حفظ صلح جهانی و همچنین ارتقاء توسعه و رفاه در سراسر جهان انگیزه مشترک داشته باشند. همکاری تنها گزینه صحیح برای هر دو طرف است. ما امیدواریم که دولت جدید آمریکا بتواند از سیاست اشتباه دولت ترامپ در قبال چین درس بگیرد. پکن امیدوار به همکاری در قلب آینده روابط چین و آمریکا است.

روز دوشنبه پکن با انتقاد از ارتش آمریکا در دریای چین جنوبی افزود آن‌ها صلح نمی‌کنند و از واشنگتن خواست که در مورد سیاست خود درباره موضوع تایوان تجدیدنظر کند.

این اظهارات پس از ورود ناو آمریکایی تئودور روزولت و سه ناو جنگی به دریای چین جنوبی در روز شنبه صورت گرفت. ارتش آمریکا درست چند روز پس از روی کار آمدن جو بایدن مدعی شد این اقدام برای ارتقاء «آزادی دریاها» بود. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه چین دولت آمریکا جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۰۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «هالا هاریت» در پیامی در صفحه خود در «لینکدین» نوشت: «من روز ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ بعد از ۱۸ سال خدمت برجسته برای اعتراض به سیاست آمریکا در قبال غزه استعفا کردم.»

استعفای این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه موج استعفای دیپلمات‌های آمریکایی برای اعتراض به حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود.

کد خبر 847198 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا فلسطین جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت