Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش راشاتودی، یک مطالعه جدید نشان داد که سرمایه‌گذاری بین چین و آمریکا علی‌رغم افزایش تنش‌های بین این دو کشور، دو برابر آن چیزی است که داده‌های رسمی نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ این تحقیق که توسط یک مؤسسه تحقیقاتی در نیویورک به نام گروه رادیوم انجام شده و در وب‌سایت کمیته ملی روابط آمریکا-چین منتشر شده است نشان می‌دهد حدود دو سوم کل جریان سرمایه‌گذاری بین این دو کشور توسط سرمایه‌گذاران چینی کنترل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا پایان ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاران چینی ۷۰۰ میلیارد دلار از سهام آمریکا و ۱.۴ تریلیون دلار از اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را در اختیار دارند. این ۴۰ درصد از آن‌چه داده‌های رسمی آمریکا نشان می‌دهد بیشتر است.

در طرف دیگر، سرمایه‌گذاران آمریکایی ۱.۱ تریلیون دلار از سهام چینی و ۱۰۰ میلیارد دلار از اوراق قرضه چینی را در اختیار دارند. گروه رادیوم اشاره می‌کند که این مقادیر حدود ۵ برابر مقادیری است که در داده‌های رسمی اعلام شده است.

محققان انجام‌دهنده این تحقیق معتقدند علت این تفاوت ساختار پیچیده و چند لایه‌ای است که اغلب برای سرمایه‌گذاری‌های فرامرزی به کار گرفته می‌شود.

این ساختار پیچیده کار را برای مؤسسه‌های گردآورنده آمار در شناسایی مالکان سرمایه‌گذاری و کشورهای صادرکننده این دارایی‌ها دشوار می‌کند.

پربیننده ترین ابتکار عمل بایدن‌ برای مذاکره مستقیم با ایران گفت‌وگوی بایدن با ماکرون درباره ایران یوان چین جای دلار آمریکا را می‌گیرد یک زن مسلمان، دادستان آمریکا شد +عکس برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چین و آمریکا سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری جدید علیه زاکانی درباره قرارداد‌های مخفی شهرداری تهران

داوری در توییتر خود نوشت:نامه چهار عضو شورای شهر تهران به مهدی چمران نشان میدهد که مردم را با خرید ۵۵۰ میلیون یورویی اتوبوس برقی چینی مشغول کردند تا قرارداد‌های مساله دار ۱.۲۳ میلیارد یورویی زاکانی با کمپانی‌های چینی مخفی بمانند!

‌این قرارداد‌های خرید دوربین‌های هوشمند ترافیک و کنترل شهری (۴۰۰ میلیون €) ۱۵۰ هزار موتور سیکلت برقی (۲۲۵ میلیون€)، ۲۷۵۰۰ تاکسی برقی (۲۲۵ میلیون €) و ۱۰ هزار ون برقی (۳۸۰ میلیون€) از شرکت‌های بی نام و نشان چینی که برخی از آنان مانند شرکت Tidndy حتی نامشان در اینترنت هم نیست، فاقد توجیه امنیتی و اقتصادی بوده و باید توسط دستگاه‌های ذیربط بررسی شوند.


منبع: برترین‌ها

tags # علیرضا زاکانی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • درمان بیماری‌های کلیوی با سم این حشره خطرناک
  • اکس پنگ جی6 ؛ این چینی کاملا از تسلا مدل Y کپی شده، البته ادعا هم دارد! (+تصاویر)
  • اکس پنگ جی6 ؛ این چینی کاملا از تسلا کپی شده، البته ادعا هم دارد! (+تصاویر)
  • درمان بیماری کلیوی با سَم صدپایان!
  • (تصاویر) این خودروی چینی به جنگ تسلا می‌رود
  • افشاگری جدید علیه زاکانی درباره قرارداد‌های مخفی شهرداری تهران
  • تغییر نشان فدراسیون بوکس پس از ۳۵ سال
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم