Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  علیرضا حیدری روز سه‌شنبه در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان صحنه در سرسرای اجتماعات فرمانداری گفت:توجه به تاکید مقام معظم رهبری در ترویج و توسعه کتابخوانی ما مسئولان باید در راه تحقق این مهم فراتر از وظیفه عمل کنیم و به صورت زیرساختی به این اهداف بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار صحنه در ادامه با اشاره به اینکه باید در میان نوجوانان و جوانان ایجاد انگیزه کنیم، گفت: سلامت روحی و روانی جوانان و افراد جامعه با کتاب و کتابخوانی فراهم می‌ شود نه با گشت و گذار در فضای مجازی که فرد با تهاجم اطلاعاتی روبرو می‌شود.

حیدری اظهار داشت: برای توسعه کتابخوانی در روستا‌ها باید بیشتر تلاش کرد و اکنون سه روستای بزرگ در شهرستان صحنه این امکان را دارند و امیدواریم بتوانیم در این روستا‌ها کتابخانه‌های خوبی ایجاد کنیم.

فعالیت ۶ کتابخانه عمومی در صحنه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه نیز گفت: دغدغه‌مندی افراد حاضر در جلسه و فرماندار شهرستان برای توسعه کتابخوانی در شهرستان صحنه قابل تقدیر است و ما به سهم خود پیگیر رفع موانع هستیم.

معصومه حسنی‌خونسارباتوجه به اینکه قدیمیترین کتابخانه در این شهرستان راه‌اندازی شده است، افزود: صحنه یکی از شهرستان‌های فرهنگی و با قدمت استان است و کتابخانه‌های این شهرستان پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی مناسبی برای توسعه مطالعه هستند.

او اظهار داشت: شهرستان صحنه دارای سه باب کتابخانه شهری و سه کتابخانه روستایی است که تماما با نیرو‌های متخصص کتابداری مدیریت می‌شود و در این کتابخانه‌ها تعداد هزار و ۱۵۰ نسخه کتاب وجود دارد که تعداد سه هزار و ۴۰۰ نفر از جمعیت شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

او  بیان کرد: در ایام کرونا که بسیاری از مشاغل تعطیل شده بود و کتابخانه نیز به صورت نیمه تعطیل بود، اما فعالیت ترویج کتابخوانی در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی ادامه داشت و ارتباط کتابداران ما با اعضای کتابخانه قطع نشده و چه بسا همکاری اعضا در برنامه‌های ما نسبت به پارسال  بیشتر شد.

به گفته او، در جشنواره کتابخوانی رضوی تعداد یک هزار و ۷۰۰ نفر شرکت کردند که شاهد رشد این آمار هستیم.

رییس اداره کتابخانه‌های صحنه نیز در این جلسه گفت: فعالیت‌های فرهنگی بسیار مطلوبی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان با مشارکت ادارات و سازمان‌ها انجام داده ایم.

«بساطعلی نیازی» از جمله این برنامه‌ها را جشن ولادت حضرت مهدی (عج)، نوحه خوانی مداح اهل بیت، مسابقه کتابخوانی حقوق شهروندی در کتابخانه با همکاری شهرداری، اطلاع رسانی درباره پیشگیری از کرونا، ساخت کلیپ برای برنامه‌های قصه گویی شهرداری تهران، غرفه هفته دفاع مقدس و تعداد بیش از ۵۰ نوع برنامه فرهنگی جانبی در فضای مجازی اعلام کرد.

او گفت: برنامه‌های محرمی و مناسبتی شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، برگزاری اولین جشنواره قصه کوتاه خانواده من با مشارکت شهرداری تهران در ایام پیش رو برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فعالیت های فرهنگی کتابخانه های کرمانشاه شهرستان صحنه کتابخانه ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست

شانا _ گروه فیلم: تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی برای افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز کشور با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی، صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در محل برگزاری نشست‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) امضا شد.

دریافت 35 MB

دیگر خبرها

  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • حد کم کردن وزن کجاست؟ نگاهی به شیوه‌های مرسوم در کاهش و تثبیت وزن
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • آن چه علم به تازگی درباره قاعدگی زنان کشف کرده است
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست