Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@09:23:22 GMT

سرمازدگی مرکبات فارس یک فاجعه است

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۱۴۳۸

سرمازدگی مرکبات فارس یک فاجعه است

ایسنا/فارس رئیس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: درچند روز اخیر با توجه به سرمایی که در استان فارس اتفاق افتاده متاسفانه بسیاری از باغ های مرکبات که محل درآمد مردم بوده و با تلاش بسیار زیادی احداث شده اند، خشکیده که انصافا فاجعه بزرگی است.

 اسماعیل نجار در سفر روز سه شنبه هفتم بهمن ماه به استان فارس و شهرستان داراب ضمن بازدید از باغ های مرکبات خسارت دیده از سرما زدگی اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم  سازوکاری فراهم تا بخشی از مشکلاتی که برای مردم از سرمازدگی ایجاد شده است را با کمک استانداری و نمایندگان مجلس شوراری اسلامی کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش ایسنا به نقل از جهاد کشاورزی فارس، این مقام مسئول با اشاره به اینکه در قانون اعتبار صندوق توسعه بیمه محصولات کشاورزی دیده شده و دولت امسال نیز ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آن کمک کرده است، اظهار کرد: به دنبال مذاکره با قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی از آنها خواسته ایم تا به سرعت غرامت باغ ها و مزارع تحت پوشش بیمه که خسارت دیده اند را پرداخت کنند. 

به گفته وی؛ با کمک دولت از سال گذشته تا کنون ۶ هزار میلیارد تومان استمهال تسهیلات بانکی دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث انجام شده است از این رو بر اساس بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم امیدواریم بتوانیم اعتبار لازم را از دولت محترم تأمین کنیم و استمهال تسهیلات افراد خسارت دیده از سرمازدگی انجام شود. 

نجار با بیان اینکه پیگیری اعتبار لازم برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به منظور جبران بخشی از خسارت ها و احیاء باغ های آسیب دیده در دستور کار است، افزود: ضمن تلاش برای پرداخت کمک های بلاعوض به خسارت دیدگان از سرما، از آنجایی که برای پرداخت کمک های بلاعوض یک منبع قانونی نداریم به دنبال این هستیم تا در برنامه هفتم با کمک نمایندگان محترم مجلس یک حکم قانونی را برای این کار بگیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خسارت سرمازدگی خسارت دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۱۵ درصد از مطالبات اعضای تیم فوتبال استقلال را پرداخت کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که به تازگی 85 درصد از سهام باشگاه استقلال را خریداری کرده است، امروز (سه‌شنبه) 15 درصد از مطالبات بازیکنان تیم فوتبال استقلال را پرداخت کرد.

این شرکت همچنین 10 درصد از مطالبات کادر فنی و اعضای تیم را پرداخت کرد.

آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل‌ساز می‌شود؟

تیم استقلال از ساعت 17 فردا (چهارشنبه) در چارچوب هفته بیست‌وپنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف تراکتور می‌رود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۲؛هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی
  • فاجعه زیست محیطی؛ خلیج فارس شورتر شد
  • هواشناسی ایران / رگبار شدید باران در ۲۴ استان
  • پرداخت ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس