Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه نباید قطار فرهنگ و هنر در شرایط کرونا متوقف شود، گفت: در این شرایط فضای مجازی بستری مناسب برای تحقق این مطلوب است.

جعفر مروارید در مراسم رونمایی از پوسترهای فراخوان جشنواره‌ «جایزه فیروزه» و مسابقه کتابخوانی «مکتب سلیمانی» که امروز، ۷ بهمن، در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ادامه تقویت زیست کرونایی در کشور این دو برنامه در فضای مجازی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نباید قطار فرهنگ و هنر در شرایط کرونا متوقف شود و در این شرایط فضای مجازی بستری مناسب برای تحقق این مطلوب است.

مروارید با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران به عنوان اولین تجربه نمایشگاه به صورت مجازی، تصریح کرد: تکثر در فروش و استقبال خوب مردم نشان می‌دهد که ما می‌توانیم همین مدل را در سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری نهادینه کنیم. 

وی با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی حاصل معارف اهل‌بیت(ع) بوده نگاهی است که برای ادامه نسل انقلاب اسلامی به آن نیازمندیم، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی یک فرد نبود، بلکه یک مکتب بود. باید تلاش کنیم ابعاد زندگی و مکتب شهید سلیمانی را به عنوان یک برنامه و الگو برای مدیران و جوانان معرفی کنیم و آن را گسترش دهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های همیشگی مقام معظم رهبری و ملت ما برآن بوده که به کالای ایرانی، فکر ایرانی سرمایه ایرانی بها داده شود، بیان کرد: با توجه به این‌که از پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰ سال می‌گذرد، باید فکر آن جوانی که در این نظام پرورش پیدا کرده مغتنم شمرده شود و همچنین فرآورده‌ای که بر اساس آن فکر و ایده به کالای فرهنگی و هنری تبدیل شده، مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: باید تلاش کرد در بازار ایرانی، کالایی را که بهره‌مند از ظرافت ایرانی است و از ماندگاری و همان توانایی و قدرتی که در تاریخ ایران اسلامی شاهد بودیم، بهره‌مند است، را ارائه دهیم که این نیازمند سرمایه‌گذاری اقتصادی و نیز فرهنگ‌سازی در جامعه است.

جزئیات جشنواره «جایزه فیروزه» و مسابقه کتابخوانی «مکتب سلیمانی»

افشین تحفه‌گر، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در ادامه این جلسه گفت: به منظور حمایت از تولید ملی، کارآفرینی، رونق تولید و توسعه محصولات فرهنگی و بسیج عمومی در جهت حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال، جشنواره کالا و محصولات فرهنگی «جایزه فیروزه» با همکاری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره شامل تولیدات و کالاهای حوزه نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر همچون دفتر، کیف و... و همچنین تولیدات و کالاهای حوزه هدایای فرهنگی از جمله طراحی و بسته‌بندی کالاهای فرهنگی و صنایع دستی می‌شود.

به گفته معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق سامانه تخصصی جشنواره فیروزه به نشانی www.jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir ارسال کنند.

وی همچنین درباره مسابقه بزرگ کتابخوانی مکتب سلیمانی، عنوان کرد: مسابقه کتابخوانی «مکتب سلیمانی» به همت موسسه فرهنگی هنری شهید روحی و با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

تحفه‌گر افزود: این مسابقه در دو بخش بزرگسال و کودک و نوجوان برگزار می‌شود که منبع شرکت در مسابقه بزرگسال کتاب «رفیق خوشبخت ما» و بخش کودک و نوجوان کتاب «قهرمان من» است.

وی آخرین مهلت شرکت در مسابقه کتابخوانی مکتب سلیمانی را یکم اسفند ۱۳۹۹ اعلام کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.m-ketab.ir در خصوص نحوه ارسال آثار و ثبت‌نام اطلاعات کسب کنند.

بنا بر اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در پایان این جلسه از پوستر فراخوان جشنواره «جایزه فیروزه» و مسابقه کتابخوانی «مکتب سلیمانی» رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مسابقه کتابخوانی جایزه فیروزه مکتب سلیمانی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسفه حضور استادان حوزه در دانشگاه، تأثیرگذاری فرهنگی و تربیتی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ نشست هم‌اندیشی سالانه اساتید گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و خراسان رضوی با حضور محسن مرادی رئیس، علی یساقی معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی‌مطلق رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی در این دانشگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی‌مطلق در این نشست با انتقاد از نحوه به‌کارگیری استادان گروه معارف در دانشگاه اظهار کرد: قرار نبوده که استادان را از حوزه بیاوریم و قوانین دانشگاه را بر آنان تحمیل کنیم. فلسفه حضور استادان حوزه و مؤسسات دینی در دانشگاه، تأثیرگذاری فرهنگی و تربیتی بوده؛ اما با صدور آیین‌نامه‌های ارتقای استادان، آنان را از مسیر اصلی دور کردیم و جلوگیری از رکود علمی دغدغه استادان گروه معارف در دانشگاه شده، ملاک استاد فقط مقاله و ارتقای علمی نباید باشد؛ بلکه به فرمایش مقام معظم رهبری تأثیرگذاری فرهنگی و تربیتی هم مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تسخیر قلب دانشجویان مقدم بر تسخیر عقل آنهاست به استادان گروه معارف تأکید کرد: مطلقاً دنبال این نباشید که فقط کتاب را تدریس کنید. مهم این است که با دانشجو ارتباط ایجاد کرد و در قالب این ارتباط و رفاقت، شبهات عقیدتی و سایر شبهات را برطرف کنید.امروز اگر کسی در کلاس، دانشجویان را ناامید کند به فرموده مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین خیانت را مرتکب شده؛ بنابراین باید با بیان پیشرفت‌ها و موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی در کلاس درس، دانشجویان را به آینده امیدوار کنیم.

 رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی عنوان کرد: استاد معارف باید سعه‌صدر داشته باشد و حق اظهارنظر و تضارب آرا به دانشجویان بدهد. باید عالم به عصر خویش و زبان مخاطبانمان باشیم تا بتوانیم دانشجویان را با استدلال مناسب قانع کنیم و اگر قرار است اثربخش باشیم باید با مطالعه زیاد به ابزار اثربخشی مجهز بوده و مجهز به علم روز باشیم.

لزوم تسلط دانشجویان به آموزش مهارت‌های زندگی

محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز بر آموزش مهارت‌های زندگی به دانشجویان و تسلط به علوم روز از سوی استادان گروه معارف تأکید کرد و گفت: استاد گروه معارف باید مسلط به علوم روز باشد تا بتواند پاسخگوی همه شبهات مطرح شده از سوی دانشجویان باشد. البته ما هم باید آموزش‌هایی را در این زمینه برای استادان داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • فلسفه حضور استادان حوزه در دانشگاه، تأثیرگذاری فرهنگی و تربیتی است
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی