Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی آرام‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، اظهار کرد: با توجه شرایط فعلی دنیا ناشی از شیوع ویروس کرونا که بسیاری از سازوکارها را تغییر داده، چرخه نشر نیز دچار آسیب‌هایی شده‌اند و ناشران نیز با اُفت فروش مواجه شده‌اند. در چنین موقعیتی برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، اتفاق خیلی خوبی است.

مدیرمسئول انتشارات تخته سیاه ادامه داد: بزرگترین حُسن فضای آنلاین، دسترسی آسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که هرساله برگزار می‌شد، حتی امکان حضور در نمایشگاه برای همه تهرانی‌ها یکسان و هموار نبود چه رسد به دیگر استان‌ها و شهرستان‌های کشور که با مشکلات زیادی در این راه روبه‌رو بودند. به ‌نوعی در این نمایشگاه، عدالت در دسترسی به شیوه خرید نمایشگاهی برای تهرانی‌ها و شهرستانی‌ها برقرار شده است. در نمایشگاه مجازی و روش فروش آنلاین، دسترسی آسان، سریع و کم‌هزینه‌تر است.

در نمایشگاه مجازی، مخاطب راحت‌تر و سریع‌تر کتاب‌های موردنظر خود را انتخاب و خرید می‌کند. در این شیوه فروش، در هزینه‌های زمانی و ریالی برای مخاطب و ناشر صرفه‌جویی صورت می‌گیرد. حتی تبلیغات کتاب هم در فضای مجازی نسبت به فضای بیرون، خیلی متفاوت‌تر و به‌صرفه‌تر است.

آرام‌فر افزود: تصور می‌کنم فضای مجازی، ظرفیتی را به خود اختصاص داده که حتی پس از پایان بیماری کرونا هم، باقی خواهد ماند. کرونا در کنار آسیب‌هایی که داشته، یک تحول در فضای مجازی ایجاد کرد و موجب شد این فضا و ظرفیت‌های فراوان آن‌را بیشتر جدی بگیریم.

وی تصریح کرد: البته در کنار این مزایا، یک سری مشکلات زیرساختی هم در نمایشگاه مجازی وجود دارد که این نقاط ضعف ممکن است در ناشران و مخاطبان کمی دلسردی ایجاد کند. در واقع سایت نمایشگاه مانند همان محل برگزاری نمایشگاه فیزیکی است که باید نسبت به رفع نواقص و تقویت زیرساخت‌ها توجه بیشتری صورت گیرد.

مدیر انتشارات تخته سیاه در پایان گفت: ما در نخستین‌ دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران با ده‌ها عنوان کتاب در شاخه‌هایی همچون کنکور، پایه‌های مختلف تحصیلی، علوم مختلف و کتاب‌های کودک حضور داریم. ازجمله این آثار، ۵۰ عنوان کتاب فعال در بخش کنکور و پنج عنوان بسیار فعال زیست‌شناسی برای نظام جدید است.

به گزارش ایرنا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال راهی برای حمایت از ناشران و بازار کتاب کشور تصمیم گرفت با استفاده از تجربیات حضور در نمایشگاه‌های مجازی برگزار شده توسط دیگر کشورها نظیر نمایشگاه بزرگ کتاب فرانکفورت، این رویداد فرهنگی را در ایران به شکل مجازی برگزار کند.

ایوب دهقانکار مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با حکم معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ریاست برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب معرفی شد. در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیش از ۱۰۰۰ ناشر حضور دارند و بالغ بر ۱۰۰ هزار عنوان کتاب برای عرضه در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران ارائه شد.

همچنین ۱۸۰ ناشر خارجی با ۲۰ هزار عنوان کتاب و ۱۴۲ نهاد فرهنگی و آژانس ادبی در بخش رایت‌سنتر نیز در این نمایشگاه حضور دارند. هزینه ارسال کتاب‌ها نیز از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی برای همه مخاطبان رایگان اعلام شده است.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با توجه به استقبال خوب و چشمگیر ناشران و مخاطبان با دو روز تمدید از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا هشتم بهمن ماه جاری میزبان بازدید کنندگان و علاقه مندان این رویداد بزرگ فرهنگی کشور در فضای خواهد بود.

اخبار،‌ گزارش، مطالب نمایشگاه مجازی کتاب تهران را علاوه بر رسانه ها می توانید از نشانی خانه کتاب دنبال کنند.

برچسب‌ها نمایشگاه مجازی کتاب تهران نمایشگاه کتاب نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کتاب ناشران پروندهٔ خبری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه مجازی کتاب تهران نمایشگاه کتاب نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نمایشگاه مجازی کتاب تهران نمایشگاه کتاب نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کتاب ناشران اخبار کنکور نخستین نمایشگاه مجازی کتاب نمایشگاه مجازی کتاب تهران عنوان کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضای مجازی «یمن» را به عنوان مهمان ویژه این رویداد معرفی کرد.

رمضانی در این پیام نوشت: «علی رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود»

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبر لغو حضور کشور هند در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شرایطی که تنها ۱۰ روز به برگزاری این رویداد باقیمانده است منتشر شد. تقریباً چند ماه پیش خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران حضور فعالانه را در نمایشگاه بین المللی کتاب هند داشت و در این نمایشگاه تفاهمنامه هایی برای حضور هند به عنوان مهمان ویژه و همچنین ایران به عنوان مهمان ویژه دور بعدی این نمایشگاه امضا شد.

با این حال باید دید در این روزهای باقیمانده یمن چه برنامه‌هایی برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟