Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@12:38:42 GMT

تونس: بدون حل مسئله فلسطین صلح محقق نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۱۷۴۶

تونس: بدون حل مسئله فلسطین صلح محقق نمی‌شود

وزارت خارجه تونس با صدور بیانیه‌ای خواستار تحرک فوری برای توقف سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت خارجه تونس شامگاه سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ما خواستار پایان دادن به رنج و محنت‌ ملت فلسطین و تحرک جدی برای توقف سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وزارت خارجه تونس در ادامه این بیانیه آورده است: قتل و کشتار فلسطینی ها، کوچاندن آنان، توسعه شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی، تخریب خانه‌ها و هتک حرمت مقدسات فلسطین سیاست های صهیونیستی است که باید برای توقف آنها وارد عمل شویم.

این وزارتخانه تاکید کرد که تا زمانی که مسئله فلسطین حل نشود، صلحی در خاورمیانه وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در مسئله فلسطین در حال عوض کردن جلاد و شهید است / خیزش‌های اروپا و آمریکا منجر به سقوط صهیونیست خواهد شد

سید نظام الدین موسوی ، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به خیزش دانشجویان آمریکایی علیه رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: با عملیات طوفان الاقصی نه تنها مسئله فلسطین بازتاب جهانی پیدا نکرد، بلکه مقاومت مردم غزه به یک الگوی جهانی تبدیل شد و از همه مهمتر اینکه ماهیت اصلی و شعاری حقوق بشر غربی نمایان شد و افکار عمومی دنیا با جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت‌های بی‌دریغ دولت‌های غربی از آن مطلع شدند.

وی افزود: خیزش دانشگاهیان آمریکا نشان داد دوران موضوعی به نام جهانی شدن از دریچه نگاه مقامات آمریکایی گذشته و امروز تمدن غرب به یک چالش بزرگ برخورده و لذا باید سیاستمداران غربی در نگاه و رفتار خود به جهان اسلام، مسئله فلسطین و ادامه حمایت‌هایشان از صهیونیست‌های کودک‌کش تجدیدنظر کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه غربی‌ها با در پیش گرفتن استانداردهای دوگانه عملاً دموکراسی و حقوق بشر غربی را زیر سؤال بردند، گفت: در این هفت ماه غرب به جای اینکه موضع عملی و محکمی علیه جنایات رژیم صهیونیستی اتخاذ کند، مدام از طریق قدرت رسانه‌ای خود، واقعیت‌های موجود را کتمان و جانب رژیم صهیونیستی را گرفته و از سوی دیگر انواع و اقسام حمایت‌های مادی و نظامی را از رژیم اشغالگر قدس به عمل آورده است.

موسوی تصریح کرد: اما امروز ملت‌های جهان آگاه و هوشیار هستند و با چشمان خود می‌بینند و با عقلشان درک می‌کنند که چه اتفاقات دردناکی در اراضی اشغالی در جریان است؛ که نمونه آن در خیزش اساتید و دانشجویان آمریکا ظهور و بروز پیدا کرده و از این خیزش می‌توان صدای تنفر از جنایات رژیم صهیونیستی را شنید.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی اعم از کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو را نقض کرده و قوانین مرتبط با حقوق بشر دوستانه را زیر پا گذاشته، تاکید کرد: از سوی دیگر از سلاح‌های ممنوعه علیه مردم مظلوم غزه بهره برده است. در چنین شرایطی هیچ انسان آگاه و صلح‌طلب و آزاده‌ای نمی‌تواند سکوت کند و معلوم است افرادی همانند دانشگاهیان آمریکا دست به خیزش علیه سیاست‌های حمایت‌گونه ایالات متحده آمریکا در قبال رژیم صهیونیستی می‌زنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها می‌خواهند جای جلاد و شهید را در تحولات غزه تغییر دهند، گفت: ولی غرب در این پروژه موفق نخواهد شد و با خیزش‌هایی که در اروپا و آمریکا آغاز شده این هدف به شکست کشانده خواهد شد. مردم دنیا آگاه شده‌اند و در عصری که ابزارهای ارتباطاتی روز به روز گسترش و توسعه پیدا می‌کنند کتمان حقیقت و تحریف واقعیت‌های ناشدنی است.

 

دیگر خبرها

  • الجزایر حمله اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • الجزایر حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • بیانیه شدیداللحن قطر در واکنش به حمله اسرائیل به رفح
  • تاکید وزیران خارجه اردن و آمریکا بر آتش‌بس فوری در غزه
  • حدادی: خیزش دانشجویان در حمایت از مردم فلسطین پیام سنگینی برای نظام سلطه دارد
  • حماس: تحت فشار نظامی، هیچ طرحی را برای توقف جنگ غزه نخواهیم پذیرفت
  • آمریکا در مسئله فلسطین در حال عوض کردن جلاد و شهید است / خیزش‌های اروپا و آمریکا منجر به سقوط صهیونیست خواهد شد
  • هوشمندی سیاسی جلوه دیگری از قدرت میدانی مقاومت است
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی