Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری عصر سه‌شنبه در نشست با مدیران پتروشیمی اظهار داشت: استقرار صنایع طی سال‌های گذشته خسارت‌های زیادی به محیط زیست زده که قابل جبران نیستند.

وی این آسیب‌ها را نتیجه بی تجربی و توجه نکردن به پیوست‌ها دانست و اضافه کرد: اگر از ابتدا به این مسائل فکر می‌شد امروز نباید از منظر پدافند غیرعامل در این منطقه مشکل داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم با اشاره به اینکه با وضعیت مطلوب در زمینه نگاه صنعت به محیط پیرامونی فاصله داریم، ادامه داد: کمک به جامعه پیرامونی به عنوان یک مسئولیت اجتماعی حتماً می‌تواند زمینه تعالی و امنیت مجموعه صنعتی را فراهم کند.

وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه حوزه صنعت بیان کرد: صنعت نفت، گاز و پتروشیمی نسبت به محیط پیرامونی خود مسئولیت‌های اجتماعی دارد که باید به آن پایبند باشد.

جمیری افزود: وقتی که صنعت در جایی توسعه پیدا می‌کند برای جامعه پیرامونی خود هم منافع و هم آثار منفی و آسیب‌هایی دارد، باید با مدیریت صحیح و برنامه ریزی دقیق تلاش کرد تا منافع آن مجموعه صنعتی از آسیب‌هایی که به محیط پیرامونی وارد می‌کند بیشتر باشد، مردم باید این منافع را در کنار همه آسیب‌ها ببینند و لمس کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر ما به اشتغال بومی‌ها در صنایع فکر می‌کنیم، باید به ایجاد اشتغال پایدار بیاندیشیم نه اشتغال خرد و فعالیت‌های خدماتی، این کار نه زیبنده مردم منطقه است و نه افتخاری برای مسئولین و برنامه‌ریزان دارد.

وی ایجاد زنجیره ارزش در صنایع برای جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال ضروری دانست و اذعان کرد: باید با استفاده از تولیداتی که مجموعه پتروشیمی جم و سایر صنایع مستقر در منطقه دارند شاهد شکل‌گیری صنایع پایین دستی و اشتغال محور در سطح استان بوشهر باشیم، طبیعتاً این کار هم برای صنعت ارزش افزوده دارد و هم برای توسعه اشتغال پایدار مفید خواهد بود.

جمیری گفت: این گونه نباشد که مواد اولیه در اینجا تولید شود و ما خام فروشی کنیم ولی دیگران از سود آن بهره مند شوند. اغلب مردم گله مند هستند که چرا در کنار این همه تأسیسات فرزندان ما بیکارند. مدیران، صاحب نظران و صاحبان اندیشه در عرصه‌های تخصصی و فنی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که صنایع پایین‌دستی شکل پیدا کند تا این گله مندی ها وجود نداشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم آموزش نیروهای بومی برای پذیرش مسئولیت‌های کلان در عرصه صنعت اظهار داشت: در کنار صنعت برای کیفیت بخشی به فعالیت‌ها و شکل دهی صنایع پایین دستی، باید امکان رسوب دانش و توسعه فعالیت‌های علمی برای جامعه پیرامونی فراهم شود، در این شرایط است که هم برای معضل بیکاری چاره اندیشی می‌شود و هم نیروهای بومی با تکیه بر دانش و تخصص می‌توانند برای ایجاد ارزش افزوده مفید واقع شوند.

کد خبر 5131843

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر بیکاری اشتغال پارس جنوبی نماینده بوشهر گناوه و دیلم در مجلس منطقه ویژه پارس جنوبی ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان بوشهر کرمانشاه شیراز شهرکرد شهرستان کرج شیوع کرونا آلودگی هوا مشهد عکس استانها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۲۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است

سیدحسین حسینی در جلسه شکل گیری شهر مولد استان بوشهر با حضور استاندار، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریا پایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

 وی شهر‌های مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهر‌های مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهر‌های مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانواده‌ها دارند و در اجرایی‌شدن شهر‌های مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، افزود: شهر‌های مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوار‌ها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرایی شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهر با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده و نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در آیین امضای این قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود