Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در خصوص آخرین وضعیت تولید نفت در این شرکت در میادین مشترک با کشورهای همسایه گفت: با وجود شرایط تحریمی و کرونا، تولید نفت در میادین تحت اختیار این شرکت حتی یک بشکه نیز کاهش نداشته است اما میزان تولید به دلیل اهمیت آن برای دشمن، قابل اعلام نیست‌.

جهانگیر پورهنگ در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در شرایط تحریمی و در شرایطی که مراوده با کشورهای دنیا بسیار دشوار است، باید صنعت نفت کشور همگام با جهان به سمت پیشرفت و تکنولوژی گام بردارد و نیازمندی‌های صنعتی کشور را در داخل کشور تامین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت نفت و گاز افزود: چنانچه به دانش داخل و توسعه تکنولوژی در حوزه صنعت نفت و گاز توجه نداشته باشیم با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد و برگزاری نمایشگاه‌هایی از جمله نمایشگاه صنعت نفت و گاز در کشور برای توجه به این موضوعات و تعامل بیشتر میان شرکت‌های تولیدکننده داخلی و شرکت‌های نفتی است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تصریح کرد: در ۲۰ سال اخیر، نمایشگاه نفت و گاز نقش بسیار عمده‌ای به ویژه در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی کشور و توجه به توسعه تکنولوژی ایفا کرده است.

پورهنگ عنوان کرد: اگر تبادل اطلاعات و نیازها و داشته‌ها در نمایشگاه‌های نفت و گاز وجود نداشت‌، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های صنعتی داخلی نیازهای صنعت نفت و گاز را درک نمی‌کردند و قطعا نمی‌توانستیم به جایگاه کنونی برسیم و مشکلات بسیاری در حوزه صنعت نفت و گاز کشور داشتیم.

وی افزود: ارتباطی که میان شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های صنعتی داخلی و حوزه نفت و گاز کشور به وجود آمده، سبب تامین بسیاری از نیازها شده است. بسیاری از کالاها و تجهیزاتی که در سال‌های گذشته آرزو داشتیم روزی در کشور تولید شود، اکنون به راحتی در ایران تولید می‌شوند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: تقریبا شرایطی داریم که می‌توان گفت حدود ۹۵ درصد از نیازهای صنعتی و فنی بخش نفت و گاز کشور از طریق ساخت داخل و یا مهندسی معکوس در درون کشور تامین می‌شود.

پورهنگ ادامه داد: اگر تامین تجهیزات از درون کشور انجام نمی‌شد در شرایط تحریم که اجازه ورود کالا به کشور وجود نداشت بسیاری از پروژه‌ها می‌خوابید اما خوشبختانه با تامین نیازهای حیاتی صنعت نفت از درون کشور، بدون هیچ مشکلی به تولید نفت می‌پردازیم.

وی بیان کرد: یکی از اهداف تحریم‌های ایران آن بود که صنعت نفت و گاز کشور طی ۵ تا ۱۰ سال به صورت کامل متوقف شود اما اکنون شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های صنعتی، با ارتباط و تبادل دانش با شرکت‌های صنعت نفت توانسته‌اند کیفیت تولیدات خود را ارتقا دهند و نیاز تجهیزات حیاتی صنعت نفت را تامین کنند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان اظهار کرد: نیاز داریم با برگزاری نمایشگاه صنعت نفت و گاز، پیشرفت‌ها و اقدامات انجام‌شده توسط شرکت‌های دانش بنیان و صنعت را مشاهده کنیم و شاهد تعامل بخش‌های مختلف در نمایشگاه باشیم تا به جایی برسیم که صد درصد تجهیزات صنعت نفت و گاز را در درون کشور بسازیم.

وی افزود: در دو سال گذشته در شرکت نفت و گاز اروندان، ۶۶ پروژه برای تامین مایحتاج و تجهیزات عملیاتی تعریف شده است که ۳۷ پروژه شامل ۳۸۵ قلم کالا به اتمام رسیده و تامین شده است. ۲۹ پروژه نیز در حال انجام است و پس از اتمام، به شرکت تحویل داده خواهد شد.

پورهنگ با اشاره به پروژه‌های ازدیاد برداشت گفت: این پروژه‌ها در میادینی که در حال برداشت هستند توسط دانشگاه‌های معتبر کشور در حال اجرا هستند و در آینده نیز تلاش خواهیم کرد که از دانش فنی و تکنیکی درون کشور استفاده کنیم‌.

وی در خصوص آخرین وضعیت تولید نفت در شرکت نفت و گاز اروندان گفت: با وجود شرایط تحریمی و کرونا، تولید نفت در میادین تحت اختیار این شرکت حتی یک بشکه نیز کاهش نداشته است اما میزان تولید به دلیل اهمیت آن برای دشمن، قابل اعلام نیست‌.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان افزود: با توجه به اینکه میادینی که شرکت نفت و گاز اروندان در آن‌ها به تولید می‌پردازد میادین مشترک با کشورهای همسایه هستند، تلاش شده بدون هیچ وقفه‌ای در این میادین نفت تولید و برداشت کنیم و در این زمینه موفق عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی خاطرنشان کرد: ما با تولید نفت به دنبال خلق ثروت برای کشور هستیم و در کنار آن به تالاب هورالعظیم به چشم یک سرمایه نگاه می‌کنیم و در تلاش هستیم این تالاب را آلوده نکنیم.

پورهنگ عنوان کرد: باید برای حفظ محیط زیست نهایت تلاش خود را انجام دهیم اما در کنار آن باید به وظیفه خود یعنی تولید نفت نیز بپردازیم زیرا این مناطق، میادین مشترک هستند و همسایه‌های ایران منتظر نمی‌مانند تا ما سالیان آینده به سراغ میادین برویم.

وی افزود: تولید نفت در شرکت نفت و گاز اروندان با صیانت از محیط زیست انجام می‌شود و همه تلاش ما نیز بر این موضوع خواهد بود. در هفته گذشته از تالاب هورالعظیم بازدید داشتیم و در آن دو نوع پلیکان و بیش از ۱۰ نوع پرنده مشاهده کردیم؛ تنوع حضور گونه‌ها در تالاب نسبت به دو سال گذشته با پرآب شدن تالاب افزایش یافته است و این موضوع، نشان‌دهنده حیات خوب تالاب است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان نفت و گاز شرکت نفت اروندان مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان شرکت های دانش بنیان نفت و گاز کشور صنعت نفت و گاز شرکت های صنعت میادین مشترک تولید نفت درون کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟

منابع آگاه در ابوظبی می‌گویند امارات عربی متحده دیگر به ضرورت کاهش تولید اوپک پلاس باور ندارد و به دنبال افزایش تولید است.

به گزارش ایسنا، در حالی که بازار جهانی نفت، مشتاقانه منتظر تصمیم آینده اوپک پلاس و تغییر بالقوه در استراتژی کاهش تولید فعلی است، بیشتر نگاه‌ها به سمت عربستان سعودی یا مدیران آرامکو دوخته شده است. با این حال، یک بازیگر جدید وجود دارد که در حال حاضر به تغییر چشمگیر استراتژی تولید بدون تائید اوپک، اشاره می‌کند.

منابع آگاه در ابوظبی می‌گویند با توجه به نوسانات فعلی بازارهای نفت و افزایش تقاضا، امارات عربی متحده، دیگر نسبت به ضرورت کاهش تولید اوپک پلاس باور ندارد. همزمان، منابع آگاه در شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک)، به افزایش تولید قریب‌الوقوع اشاره کرده اند. افراد مطلع در داخل این شرکت فاش کرده اند ادنوک سرگرم بررسی افزایش تولید به حدود ۴.۸۵ تا ۴.۸۷ میلیون بشکه در روز است که استراتژی فعلی اوپک را نقض می‌کند. این حرکت تعجب آور نیست، زیرا ادنوک، سرمایه‌گذاری هنگفتی را در توسعه ظرفیت تولید خود انجام داده که تاکنون، به دلیل پایبندی امارات به تصمیمات اوپک، محدود شده است.

طبق اظهارات منابع رسمی، ظرفیت کل تولید در حال حاضر ۴.۵ میلیون بشکه در روز است اما انتظار می‌رود که افزایش یابد و احتمالا به زودی به ۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد. هدف تولید ۴.۸۵ میلیون بشکه در روز در فاصله مه تا ژوئن سال ۲۰۲۴، نرخ بالایی است اما شدنی است.

ادنوک یا امارات عربی متحده، به وضوح نیاز به این افزایش تولید یک‌جانبه را می‌بینند. آنها خود را به عنوان یک شرکت بزرگ بین‌المللی ملی نفت با هدف رقابت با هفت شرکت بزرگ نفت جهان معرفی می‌کنند. سلطان الجابر، مدیرعامل ادنوک، نیاز به تغییر را درک کرده  و برنامه‌هایی را برای خرید دارایی‌های بالادستی و پایین دستی دنبال می‌کند.

با وجود پیامدهای احتمالی تصمیم یک‌جانبه ابوظبی در اوپک، بازیگران مهم در بازار بین‌المللی نفت، ممکن است رویکرد عدم مداخله را در پیش بگیرند. صندوق بین‌المللی پول بر ضرورت حجم تولید و درآمد بیشتر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید کرده است. عربستان سعودی، به خصوص برای نیازهای بودجه‌ای دولت خود، به قیمت بسیار بالاتر نفت نیاز دارد.

طبق داده‌های صندوق بین‌المللی پول، عربستان سعودی برای تامین مالی بودجه خود، به قیمت نفت حدود ۹۶.۳۰ دلار در هر بشکه، نیاز دارد. این ارزیابی بر اساس تولید فعلی حدود ۹.۳ میلیون بشکه در روز نفت خام توسط این کشور است.

 صندوق بین‌المللی پول در گزارش چشم انداز منطقه‌ای خود اعلام کرد که قیمت سربه سر فعلی حدود ۲۱ درصد بیشتر از پیش‌بینی قبلی این وام دهنده در اکتبر سال ۲۰۲۳ است. در آن زمان، عربستان سعودی هنوز حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز تولید می‌کرد. قیمت سربه سر جدید، بسیار بالاتر از قیمت جهانی نفت در حال حاضر است.

ابوظبی قصد بهره برداری مالی از سرمایه‌گذاری‌های خود را دارد و در صورت تسهیل محدودیت عرضه نفت در ژوئن، به خرید خود در بخش‌های بالادستی و پایین دستی نفت و گاز با بودجه افزایش یافته، ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، همه نشانه‌ها حاکی از فشار برای تغییر استراتژی اوپک، به خصوص از سوی ابوظبی است. بازیگران بازار باید به دقت سیگنال‌های امارات را دنبال کنند زیرا فرمان کنترل اوپک ممکن است از دست ریاض خارج شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟