Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال استریت ژورنال، ژنرال «لیود آستین» وزیر دفاع دولت جدید آمریکا در حال حاضر با موضوعات زیادی در ایالات متحده و سرتاسر جهان روبرو است، اما تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا برای خروج سریع بیش از ۳،۰۰۰ نظامی آمریکا از عراق و افغانستان، کاخ سفید را با چالشی جدی در زمینه مدیریت مناقشه‌های طولانی مدت در این کشورها مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور، این فرمانده جدید پنتاگون انتظار می‌رود که به منظور آزمودن راهبرد آمریکا در دو مناقشه عراق و افغانستان، سطح نیروها در این دو کشور را بازبینی می‌کند.

گفتنی است، ژنرال آستین در نشست تأیید صلاحیت خود گفت که راهبردها و منابع در این مناقشات را بازبینی می‌کند اما به دیدگاه خود در خصوص تهدیدهای برخاسته از مناقشه یا تناسب آنها با سطوح نیروها و سایر توانائیهای نظامی اشاره‌ای نکرد.

«جان کربی» سخنگوی وزیر دفاع آمرکیا گفت که مقامات هنوز در مورد بازبینی میزان نیروها در این دو کشور تصمیم رسمی نگرفته‌اند.

جان کربی در ادامه گفت که هر تصمیم در خصوص میزان نیروها با دولتهای عراق و افغانستان به مشورت گذاتشه می‌شود. با این حال وی به اینکه این بازبینی توسط چه کسی و در چه زمانی انجام می‌شود، اشاره‌ای نکرد.

شایان ذکر است، دونالد ترامپ همواره با انتقاد از آنچه «جنگ‌های خارجی بی پایان» می‌خواند، شمار نیروهای آمریکا در عراق و افغانستان را به ۲،۵۰۰ نیرو در هر کشورکاهش داد.

تصمیم برای خروج نیروها از افغانستان از تصمیم برای خروج نیروها از عراق بیشتر جای بحث و مجادله است. مقامات بلندپایه نظامی و برخی قانونگذاران بر این باورند که نیروها از افغانستان باید بر مبنای شرایط موجود از جمله سطح خشونت و نه بر پایه یک جدول زمانی سیاسی باشد.

کد خبر 5131908

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا پنتاگون وزیردفاع لوید آستین ایالات متحده امریکا عراق جو بایدن رژیم صهیونیستی روسیه عربستان سعودی سوریه فلسطین ویروس کرونا دونالد ترامپ بغداد آلکسی ناوالنی استیضاح ترامپ ایران عراق و افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا

به گزارشقدس آنلاین، به‌دنبال خروج یک دستگاه قطار باری حامل سوخت از ریل در ایالت آریزونای آمریکا و وقوع حریق، شاهراه کلیدی آریزونا-نیومکزیکو مسدود شد.

تصاویر و ویدئوهای اولیه که در فضای مجازی منتشر شده است، واگن‌های له‌شده این قطاری باری را به تصویر می‌کشد که بالای آن دود غلیظی نیز به چشم می‌خورد.

سخنگوی شرکت «خط آهن بی‌ان‌اس‌اف» اعلام کرد که در این حادثه هیچ‌کس مصدوم یا کشته نشده است. به گفته وی، تیم اعزامی به محل در حال پاکسازی بقایای واگن‌های سوخته هستند.

دلیل خروج قطار از ریل هنوز مشخص نشده است. این قطار حامل گاز بی‌بوی «پروپان» بود و ۶ واگن آن طعمه حریق شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • افغانستان و قرقیزستان در شانس مجدد جام جهانی
  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • برد تاریخی افغانستان بر عراق در جام ملت‌ها
  • تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • پیروزی تیم فوتسال افغانستان در برابر عراق
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد