Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:23:16 GMT

سه شانس خراسان رضوی برای حضور در لیگ برتر والیبال

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۳۴۲۵

سه شانس خراسان رضوی برای حضور در لیگ برتر والیبال

راهیابی تیمهای والیبال رده لیگ دسته دوم از خراسان رضوی به عرصه لیگ برتر والیبال، با توجه به سابقه نه چندان قوی والیبال این استان امری قابل توجه است. 

خراسان رضوی که پیشتر و تقریبا به صورت سال در میان در لیگ برتر والیبال حضور داشته، علاوه بر داشتن مشتاقان پرتعداد والیبال دوست، دارای ظرفیت زیادی  از نظر بازیکن، مربی و سابقه تیم داری در رشته والیبال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تقویت نسبی والیبال در سالهای اخیر که ناشی از حمایت نهادها از جمله شهرداری مشهد و حضور چهره‌های والیبالی در اداره کل ورزش و جوانان بوده، امیدها برای کسب جایگاه شایسته مشهد و خراسان رضوی در لیگ برتر والیبال افزایش یافته است.

رقابتهای مقدماتی لیگ دسته یک والیبال بانوان کشور با حضور چهار نماینده از خراسان رضوی برگزار شد و با درخشش تیمهای مشهدی به پایان رسید.

 نایب رییس هیات والیبال خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ۲ تیم آریا مقام پارس و اشتادسازه اکنون در مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ دسته یک بانوان قرار دارند و امیدواریم هر ۲ در رقابت نهایی حضور یابند.

مهری جانداری افزود: تیم آریا مقام پارس ۱۲ بازیکن غیربومی دارد و برای راهیابی به لیگ برتر دارای انگیزه است، از طرفی تیم خوب اشتادسازه نیز بیشتر دارای بازیکن بومی خراسانی است و امیدواریم این ۲ تیم بتوانند در ادامه مسابقات نتیجه مطلوبی کسب کنند.

وی ادامه داد: قبلا قرار بود برای تعیین رقبا در نیمه نهایی قرعه کشی شود که این مساله ممکن بود به رویارویی ۲ تیم مشهدی بینجامد اما اکنون بازیها دوره‌ای انجام می‌شود که باز هم می توان به یک فینال مشهدی در لیگ دسته یک بانوان امیدوار بود.

نایب رییس هیات والیبال خراسان رضوی گفت: ۲ تیم مس رفسنجان و نماینده یزد حریفان ما در نیمه نهایی هستند که البته مس به عنوان مهمترین رقیب ما، ۲ بازیکن کلیدی از مشهد را به خدمت گرفته است.

جانداری افزود: ۲ تیم فینالیست لیگ دسته یک به لیگ برتر راه خواهند یافت که در صورت تحقق یک فینال مشهدی می توان سال بعد شاهد حضور ۲ تیم مشهدی در لیگ برتر والیبال بانوان بود.

اواخر آبان ماه نیز مشهد میزبان تیمهای گروه الف در لیگ دسته یک والیبال مردان بود که در نهایت تیم های میزبان اشتادسازه و فولاد نیشابور از  خراسان رضوی به رده بعد راه یافتند اما اشتادسازه از حضور در جمع هشت تیم برتر بازماند و فولاد نیشابور خراسان فعلا تنها نماینده استان در رقابتهای پلی آف لیگ دسته یک والیبال است.

همراهی فدراسیون و حامی مالی 

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز گفت: در رقابتهای لیگ دسته یک مردان هم تیم جوان اشتادسازه از حضور در جمع هشت تیم بازماند لذا امید ما به تیم پرسابقه فولاد نیشابور است.

جبار قوچان نژاد افزود: ۲ تیم راه یافته به دیدار پایانی به رقابتهای لیگ برتر راه می یابند و البته علاوه بر فولاد که شانس حضور دارد ممکن است تیم دیگری از استان نیز به لیگ برتر یا همان سوپر لیگ راه یابد.

سرمربی تیم اشتادشازه گفت: این باشگاه با قراردادهایی سه ساله عزم خود را برای حضور موثر در والیبال نشان داده است و اگر شرایط از سوی فدراسیون فراهم باشد تمایل به حضور در سوپر لیگ را هم دارد.

حامد صمدی افزود: با توجه به عدم کسب موفقیت از سوی این تیم جوان بومی در رقابتهای مقدماتی، باشگاه در صورت فراهم بودن شرایط، همچون سالهای قبل می تواند با خرید امتیاز تیمی دیگر و یا استفاده از سهمیه ویژه استانها که از فدراسیون اعطا می شود به نمایندگی از خراسان رضوی در لیگ برتر والیبال مردان راه یابد.

برچسب‌ها اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی مشهد نیشابور یزد لیگ برتر والیبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی مشهد نیشابور اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی مشهد نیشابور یزد لیگ برتر والیبال اخبار کنکور لیگ برتر والیبال خراسان رضوی لیگ دسته یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، سازمان لیگ فدراسیون والیبال در نظر دارد مسابقات لیگ کانون‌های دختر کشورمان (رده سنی زیر ۱۸ سال و زیر ۲۰ سال) را در تیرماه سال جاری طبق جدول سهمیه برگزار کند.   نمایندگان هیات‌های استانی در صورت تمایل می‌توانند تا روز دوشنبه مورخ ۳۱ اردیبهشت ماه اعلام آمادگی و درخواست میزبانی خود برای هر یک از رویداد‌های کانون‌های دختر زیر ۱۸ سال و لیگ کانون‌های زیر ۲۰ سال دختر را از طریق هیات‌های استان به سازمان لیگ ارسال کنند.   براساس اعلام سازمان لیگ تیم‌ها برای حضور در مسابقات ملزم به اجرای مفاد شیوه نامه به شرح ذیل هستند:   مسابقات مطابق آخرین قوانین فدراسیون جهانی والیبال و آخرین آیین‌نامه سازمان لیگ فدراسیون برگزار خواهد شد.   هر تیم شامل حداکثر ۲۰ بازیکن (زیر ۱۸ سال: متولدین یازدهم دی ماه ۱۳۸۵ و زیر ۲۰ سال: متولدین یازدهم دی ماه ۱۳۸۳)، یک مربی، ۲ کمک مربی و یک سرپرست است. (حضور آنالیزور، بدنساز، فیزیوتراپ، پزشک، ماساژور در کنار تیم بلامانع است.)   مربیان تیم باید حداقل دارای کارت مربیگری درجه دو و بازیکنان بایستی ساکن، دانش آموز یا دانشجو استان مربوطه باشند.   مسابقات مرحله مقدماتی با حضور ۴۸ تیم در ۸ منطقه (هر منطقه ۶ تیم) بصورت دوره‌ای برگزار خواهد شد و نحوه برگزاری ادامه مسابقات با توجه به تعداد تیم‌های شرکت کننده متعاقبا اعلام می‌شود.   اعتراض تیم‌ها باید به صورت مکتوب حداکثر یک ساعت بعد از اتمام بازی به انضمام مبلغ پنج میلیون ریال وجه، تحویل ناظر فنی مسابقه گردد.   مبلغ ورودیه مسابقات ۱۵۰ میلیون ریال است که باید از طریق درگاه بانکی سامانه ملی والیبال واریز شود و کلیه هزینه‌ها اعم از (اسکان، تغذیه، ایاب و ذهاب و ….) بر عهده خود تیم‌ها است.

دیگر خبرها

  • مبارزه کاراته‌کاران خراسان رضوی در مسابقات آسیای مرکزی
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • تنها شانس قهرمانی ایران در والیبال اروپا کمرنگ شد
  • روز خوب نمایندگان بوکس ایران در رقابتهای جوانان و امید آسیا
  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی