Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه یمن، خواستار تحریم حمایت‌های نظامی و تسلیحاتی آن شد.

الحوثی در حساب توئیتری خود نوشت: «آمریکا بایستی بیانیه تحریم ارسال سلاح، حمل و نقل هوایی و پشتیبانی لجستیک از عربستان سعودی و ائتلاف آن برای تجاوز علیه یمن را صادر کند؛ بهتر است تا ۲۶ فوریه در این مورد بازنگری کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشاره وی به تاریخ پایان مجوز مبادلات با جنبش انصارالله یمن است.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا اخیرا پس از اعتراض‌ها به تحریم جنبش انصارالله یمن، مجوز مبادلات با این جنبش تا 26 فوریه (8 اسفند) را صادر کرد. (جزئیات بیشتر)

الحوثی همچنین نوشت: «دارایی‌هایی که وزارت خزانه‌داری آمریکا به دست آورده است همگی بهای تروریسم ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی و اماراتی علیه یمن با کشتار کودکان و زنان و نابودی یمن و گرسنه‌سازی آن است»

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

مقامات سعودی تاکنون چندین بار از تصمیم برای ایجاد آتش‌بس در یمن خبر داده‌اند؛ اما هیچ گاه از شدت حملات خود به یمن نکاسته و اقدامی برای کاهش یا رفع محاصره همه جانبه آن نکردند و در مواردی با بهره‌برداری از تاکتیک آتش‌بس بر حملات خود افزوده‌اند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد علی الحوثی یمن ائتلاف سعودی آمریکا تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاهیان قم از جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا

اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه های قم همزمان با  سراسر کشور امروز یکشنبه در حمایت از خیزش دانشجویان و اساتید بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان و اساتید تجمع کردند.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • حمایت دانشگاهیان قم از جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه