Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک دوره آغاز تولد تا ۶ سالگی کودکان را با محوریت خانواده عهده دار است و برای تقویت نهاد خانواده مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی تلاش خواهد کرد.

براساس اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، از آغاز ۴ سالگی کودک تا ورود به دبستان یک دوره یک ساله مهد کودک و دو ساله پیش دبستانی پیش بینی شده که راهبری، هدایت، نظارت و برنامه ریزی تامین محتوای مناسب برای این دوره سه ساله بر عهده آموزش و پرورش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب محمد رضا مخبر دزفولی و عبدالله جاسبی به عنوان نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیات نظارت دانشگاه آزاد همچنین اضافه شدن رئیس بنیاد ملی نخبگان به جمع اعضای شورای راهبردی استعداد‌های درخشان به پیشنهاد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از دیگر مصوبات این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به روند پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۶ سال قبل از انقلاب و آغاز نهضت گرفته تا ۴۲ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در تمام این سال‌ها حرکت ملت ما یک حرکت فرهنگی و دینی بوده که انقلاب اسلامی ایران را از سایر انقلاب‌ها در جهان متمایز کرده است.

او با بیان اینکه در همه مراحل آغاز نهضت اسلامی و مسیر طی شده تا پیروزی انقلاب رهبری نهضت بر عهده شخص امام راحل بوده و مراجع عظام تقلید و مردم متدین در صف مقدم مبارزه برای پیروزی انقلاب بوده اند، اظهار کرد: ایام و مناسبت‌های دینی و مذهبی همواره مبنای اوج گیری و سرعت بخشیدن به حرکت انقلابی مردم بوده و به همین دلیل انقلاب ما بدون تردید یک انقلاب فرهنگی و دینی است.

رئیس جمهور یکی از ماموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی را حفظ روحیه فرهنگی و دینی انقلاب دانست و تاکید کرد: حفظ انقلابی که بر مبنای فرهنگ بوده نیز از مسیر فرهنگی میسر خواهد بود.

او تصریح کرد: شرط بقا و ادامه انقلاب، تقویت و حفظ فرهنگ است و این انقلاب وقتی ادامه خواهد یافت که همان روحیه فرهنگی و صلابت گذشته حفظ و تقویت شود.

روحانی بیان کرد: باید نگران سایش‌های حرکت بزرگ فرهنگی انقلاب در جامعه باشیم و برای آن تدبیر کنیم و در صورتی که مراقبت نشوند، با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهدکودک آموزش و پرورش انقلاب فرهنگی پیروزی انقلاب تعلیم و تربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا غزنوی با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران افزود: هر یک از افراد جامعه توانمندی‌هایی دارند، اما در فضای سردرگم نمی‌دانند باید چه کار کنند. باید زنجیره‌های ارزشی در زمینه تولید را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم تا مشارکت مردم در این رابطه افزایش یابد.

وی عنوان کرد: باید سیاست‌های صنعتی را هرچه زودتر تعیین تکلیف کنیم تا مسیر رشد و توسعه زنجیره‌های ارزش مشخص شود.

غزنوی بر لزوم توجه هرچه بیشتر به شرکت‌های بزرگ و پیشران کشور تاکید کرد و گفت: اگر این شرکت‌ها در کانون توجهات قرار گرفته و امتیازات ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته شود، شرکت‌های متوسط، کوچک و حتی خرد می‌توانند در زنجیره ارزش قرار گیرند.

وی تصریح کرد: اگر برنامه‌ریزی صنعتی نداشته باشیم، مردم در بی‌برنامگی نمی‌توانند مشارکت در جهش تولید کنند و به سمت هدررفت منابع مالی یا در نهایت برنامه‌های خود اشتغالی می‌رویم.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران همچنین با اشاره به فراز دیگری از سخنان روز گذشته انقلاب و تاکید بر اینکه اعتبارات بانکی باید به سمت تولید برود، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب دلسوزانه و پدرانه موضوع تسهیلات بانکی را عنوان می‌کنند، که باید مورد توجه قرار گیرد.

غزنوی به اشاره به اینکه تامین سرمایه در گردش و سپس سرمایه ثابت، نخستین و مهم‌ترین مساله برای تحقق جهش تولید است، اظهار داشت: به عنوان مثال در موضوع فرزندآوری و ازدواج با توجه به اهمیت رشد جمعیت، تسهیلات تکلیفی یک‌هزار و ۳۰۰ همتی در نظر گرفته شده است، از این رو ضروری است در رابطه با جهش تولید و تحقق فرمایشات رهبر انقلاب تسهیلات تکلیفی تعیین شده و یا لایحه و طرحی تنظیم شود.

وی یادآورشد: کارآفرینان و صنعتگران در مراجعه به بانک‌ها با دو موضوع مواجه می‌شوند؛ نخست اینکه اولویت قانونی برای بانک‌ها تسهیلات تکلیفی است، اما تسهیلاتی برای صنایع در نظر گرفته نشده است و دوم اینکه سایر منابع بانکی را شرکت‌های شبه دولتی در اختیار می‌گیرند.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران تصریح کرد: اگر منابع و اعتبارات بانک‌ها نیز در این زمینه کم باشد، باید نسبت به افزایش سرمایه و دارایی بانک‌ها از طریق مشارکت مردم اقدام شود و مردم نیز حتماً استقبال خواهند کرد.

غزنوی همچنین به سیاست‌های کلی تامین اجتماعی مورد اشاره در سخنان رهبری اشاره کرد و افزود: با نگاهی به دیگر کشورها مشاهده می کنیم بین پول پرداختی از سوی افراد جامعه در موضوع بیمه و دریافت خدمات تناسبی وجود دارد، اما خدمات تامین اجتماعی در کشور ما بسیار اندک است.

وی یادآورشد: در این زمینه یکی از اشکالات این است که بخش خصوصی سهمی در مدیریت تامین اجتماعی ندارد و با وجود اینکه کارفرمایان ۲۳ درصد و کارگران هفت درصد پرداختی در بیمه دارند، اما در مدیریت آن هیچ نقشی ندارند و چنانچه بخشی از مدیریت در دست بخش خصوصی بود شاهد کمبود خدمات تامین اجتماعی و هدررفت منابع نبودیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب