Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در نشستی با نماینده ویژه سازمان ملل در این کشور ضمن اشاره به ضرورت تشکیل سریع دولت به مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار، روز گذشته «یان کوبیج» نماینده ویژه سازمان ملل در لبنان در پایان ماموریت خود در این کشور با مسئولان لبنانی از جمله «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار و دو طرف درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به حریم هوایی این کشور و نیز ربودن یک چوپان لبنانی به دست عناصر صهیونیست و تلاش برای ربودن یک فرد لبنانی دیگر در داخل اراضی این کشور که نقض صریح قطعنامه‌های بین المللی است گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

نماینده سازمان ملل در لبنان همچنین در حضور «عمار الموسوی» مسئول روابط عربی و بین‌الملل در حزب‌الله با «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله دیدار کرد.

محافل روابط رسانه‌ای در حزب‌الله درباره این دیدار اعلام کردند که دو طرف در نشست مذکور اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز تلاش‌ها برای تشکیل سریع دولت در لبنان را مورد بررسی قرار دادند.

شرایط بهداشتی و اقتصادی لبنان در سایه شیوع اپیدمی کرونا و اوضاع سخت معیشتی مردم این کشور نیز از جمله موضوعاتی بود که در جلسه یان کوبیج و شیخ نعیم قاسم مورد بحث قرار گرفت.

شیخ نعیم قاسم بر موضع حزب‌الله در تشکیل سریع دولت لبنان جهت مقابله با مشکلات و چالش‌ها تاکید و اعلام کرد که حزب‌الله به انجام مسئولیت‌های خود در همه سطوح در کنار ملت به ویژه در این شرایط سخت پایبند است.

رسوایی جدید صهیونیست‌ها در مرز لبنان/ بعد از آدم ربایی نوبت به گاودزدی رسیدلبنان| ترس سعد حریری از سعودی‌ها برای تشکیل دولت

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که حزب‌الله به عنوان نماینده مقاومت عضو جدانشدنی از اراده لبنانی‌ها در مقاومت برابراشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی لبنان و جلوگیری از تجاوزات و قانون شکنی‌های صهیونیست‌ها در زمین و دریا و آسمان است.

از سوی دیگر منابع آگاه لبنانی درباره پرونده سیاسی این کشور گزارش دادند که در حال حاضر پرونده تشکیل دولت به عنوان بخشی از مذاکرات غیر مستقیم میان کاخ ریاست جمهوری و کاخ نخست وزیری با نظارت «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان در جریان است و تلاش هایی برای رفع موانع باقیمانده در برابر روند تشکیل کابینه وجود دارد.

منابع در این زمینه اعلام کردند که مذاکرات مذکور با وجود این که بسیار دشوار است اما به دلیل سخت شدن مواضع طرف های مربوطه و نیز فشارهای فرانسه برای حل پرونده سیاسی لبنان راهی جز رسیدن به یک توافق جهت تشکیل سریع دولت وجود ندارد.

پیش از این منابع نزدیک به کاخ ریاست جمهوری لبنان گزارش دادند که «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور معتقد است که دلیل تأخیر در تشکیل دولت لبنان به مردد بودن، ناتوانی، سردرگمی و ترس «سعد حریری» نخست وزیر مکلف این کشور برمی‌گردد.

منابع کاخ ریاست جمهوری لبنان اعلام کردند، درست است که شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و خروج وی از کاخ سفید تا حدودی خیال سعد حریری را از تحریم‌هایی که واشنگتن علیه وی وعده داده بود راحت کرد؛ اما حریری همچنان در تنگنای مواضع عربستان سعودی که تاکید دارد دولتی که حزب الله در آن حضور داشته باشد را نمی پذیرد، قرار دارد. در همین راستا «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی با اظهاراتی درباره لزوم کنار گذاشتن حزب الله از دولت لبنان شرایط را برای سعد حریری که از واکنش عربستان و «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور در صورت تشکیل دولتی در لبنان با حضور حزب الله می ترسد، دشوارتر کرده است.

این منابع خاطرنشان کردند، میشل عون به‌دنبال تشکیل دولتی است که بتواند چالش‌های لبنان را حل کند و دست‌کم در مقایسه با دولت پیشبرد امور لبنان عملکردی قابل‌قبول‌تر داشته باشد، در غیر این صورت «حسان دیاب» نخست وزیر دولت پیشبرد امور نسبت به حریری گزینه‌ای مناسب‌تر برای نخست‌وزیری است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنان لبنان تشکیل سریع دولت شیخ نعیم قاسم ریاست جمهوری تشکیل دولت سعد حریری حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه مرکز اطلاع رسانی فلسطینی، یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد: کشور‌هایی که اقدام به صدور بیانیه‌های مشترک می‌کنند، بهتر است تحرکی عملی برای توقف جنگ در غزه داشته باشند.

اسامه حمدان تاکید کرد که با گروه‌های فلسطینی طرحی را برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ در غزه ارائه دادیم.

حمدان گفت ما در برابر فرصتی حقیقی برای وحدت فلسطینیان بر سر پروژه آزادسازی و تشکیل کشور مستقل فلسطین هستیم.

وی افزود: عملیات رفح بیشتر از اینکه یک تحرک نظامی باشد، به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است.

اسامه حمدان تاکید کرد شاخه نظامی حماس مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، پابرجا خواهد بود و پس از تشکیل کشور فلسطین هم در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود