Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@21:48:10 GMT

افزایش ۱۹ درصدی مصرف گاز در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۴۶۰۱

افزایش ۱۹ درصدی مصرف گاز در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری میزان گاز مصرفی استان را در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و صنایع، از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، یک میلیون و ۴۵۸ متر مکعب بر ساعت عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹.۴ درصد رشد داشته است.

سیامک حیدری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در سال‌جاری مصوباتی ویژه مشترکان کم‌مصرف و پرمصرف گاز در کشور صادر شده است، اظهار کرد: مشترکین خانگی که میزان مصرف ماهیانه آن‌ها کمتر از الگوی کم‌مصرفی باشد، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصد گازبها خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در غیر این صورت نیز چنان‌چه مصرف خود را به میزان ۱۰ درصد نسبت به مصرف سال‌های گذشته کاهش دهند، مشمول تخفیف ۱۵ درصد گازبها می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری درخصوص مشتریان پرمصرف گاز گفت: اگر میزان مصرف گاز نسبت به سال‌های گذشته بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته باشد، مشمول ۱۵ درصد افزایش گازبها خواهند شد.

حیدری ادامه داد: به‌همین منظور همکاران شرکت گاز استان در حال بررسی و شناسایی مشترکینی بوده که در سال‌های گذشته برای ماه‌های زمستان، به‌طور متوسط ماهیانه کمتر از ۳۰۰ متر مکعب یا بیشتر از ۵۰۰ متر مکعب مصرف داشته، هستند.

وی میزان گاز مصرفی استان را در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و صنایع از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، یک میلیون و ۴۵۸ متر مکعب بر ساعت عنوان و خاطرنشان کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹.۴ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری جریمه مشترکان پر مصرف گاز مشترکان کم مصرف چهارمحال و بختیاری مصرف گاز متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد

عباس میراحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که در حوزه صنعت طیور و مرغداری صورت گرفت و همچنین با همراهی اتحادیه مرغداران و مرغداری‌ها از مجموع حدود ۲۱۴ واحد پرورش مرغ گوشتی که در استان وجود دارد، به جز چند مورد محدود، مابقی فعال هستند.

وی افزود: تولید گوشت مرغ در استان چهارمحال و بختیاری نسبت به سال قبل حدوداً ۲۸ تا ۳۰ درصد افزایش تولید داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جوجه‌ریزی در ماه فروردین امسال نسبت به سال قبل حدود ۲۳ درصد افزایش داشت و در مجموع صنعت طیور به حالت عادی خود بازگشته است، این اطمینان وجود دارد که تا دو ماه آینده در حوزه مرغ چالشی نخواهیم داشت.

میراحمدی عنوان کرد: برنامه‌ریزی شده تا بخشی از تولید گوشت مرغ توسط پشتیبانی امور دام در چهارمحال و بختیاری ذخیره‌سازی شود، به طور متوسط هر شب که کشتار مرغ در کشتارگاه‌های استان انجام می‌شود بین ۷ تا ۱۰ تن گوشت مرغ منجمد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مجوز صادرات گوشت مرغ به خارج از کشور اخذ شده و روند این کار توسط اتحادیه مرغداران چهارمحال و بختیاری در حال بررسی است تا بازار هدف مشخص و تامین شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته حدود ۷۰ تن صادرات در حوزه طیور از استان خواهیم داشت.

میراحمدی درخصوص صنعت دامپروری چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: با توجه به تغییرات نرخ ارزی، همچنین افزایش ۶ برابری قیمت نهاده‌ها و کاهش شدید قیمت گوشت در بازار دچار مشکلاتی شدیم، اما خوشبختانه در سال گذشته با حمایت‌هایی که صورت گرفت و تسهیلات بانکی که پرداخت شد، بخشی از دامپروری‌های چهارمحال و بختیاری احیا شدند.

وی با بیان اینکه حدود ۴۵ واحد دامپروری در چهارمحال و بختیاری احیا شد تاکید کرد: برنامه‌هایی که برای آینده در دستور کار داریم در حوزه مگافارم‌ها است، در همین راستا عملیات اجرایی دامداری ۳ هزار راسی در دشت زرین طی روزهای آینده آغاز خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین برنامه‌ریزی شده است تا طرح پرورش گوسفند ۵۰ هزار راسی در شهرستان بروجن اجرا شود.

میراحمدی افزود: راه‌اندازی یک واحد گاوداری در سودجان در مرحله برنامه‌ریزی و جذب سرمایه‌گذار است، این پروژه قرار است در ۳۰ هکتار زمین اجرا شود، همچنین رایزنی با سرمایه‌گذار در حال انجام است که در صورتی که تمایل دارد دام سبک یا سنگین پرورش دهد، اعلام کند.

وی ادامه داد: از طرفی با توجه به دستوری که مبنی بر خروج دام از شهرها صادر شده بود و محدودیت‌هایی که برای نگه‌داری دام در مناطق شهری وجود داشت، پیش‌بینی شد که با مشکلاتی مواجه شویم لذا کمیته مکان‌یاب با حضور معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری تشکیل و ۴۳ مکان خارج از شهر شناسایی شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: چالشی که در بحث عرضه محصولات دامی و طیور در سطح استان وجود داشت، نبود میدان عرضه دام بود، بنابراین حدود ۷.۴ هکتار زمین در محل نانواخانه شناسایی شد که ظرف ماه آینده بعد از اخذ مجوزهای آن کلنگ‌زنی می‌شود.

کد خبر 6093728

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور