Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: مجلسی‌ها در تصویب بودجه‌های فرهنگی همچنین در ایجاد تحول در آموزش اهتمام جدی داشته باشند و تقویت فرهنگ دینی را مدنظر قرار دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار با قاضی زاده هاشمی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی اظهار داشت: مجلس در مورد مسائل فرهنگی و دینی به ویژه تقویت و ترویج این دو مقوله مهم اهتمام ویژه داشته باشد زیرا معتقدیم اگر فرهنگ درست شود، همه امور روی روال می افتد و اگر فرهنگ نباشد، هر چه کار عمرانی شود، هدر می رود اما متاسفانه در اغلب دولت‌ها فرهنگ دینی مورد غفلت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر فرهنگ دینی برای مردم نهادینه شود، آنها به خوبی می توانند نقش اجتماعی خود را ایفا کنند که نمونه آن را در زمان شیوع کرونا و کمک آنها به دولت شاهد بودیم و این اثر ایمان است که مردم در خانه های خود کارگاه تولید ماسک ایجاد کردند یا مقاومت کادر درمان تا پای جان و رسیدگی به بیماران کرونایی، نشأت گرفته از فرهنگ دینی است.

ناصری ادامه داد: فرهنگ دینی در هر کجا حاکم باشد، افراد خدا را در نظر می گیرند و کار انجام می دهند و از آنجا که خدا را ناظر بر امور خود می بینند، خالصانه کار می کند.

امام جمعه یزد با انتقاد از عملکرد برخی دولت‌ها در حوزه فرهنگ بیان کرد: دولت‌ها هر کجا از نظر بودجه‌ای در مضیقه قرار می‌گیرند، اول بودجه های فرهنگی را کاهش می دهند حتی برخی ارگان‌های فرهنگی، تبعیدگاه مدیران و کارمندان ضعیف‌تر شده است.

سوال از وزیر «صمت» در مجلس کلید خوردمدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:‌ دولت و مجلس برای تخصیص دلار 4200 تومانی به دارو توافق کردندنایب رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس: موضوع سیلی زدن نماینده مجلس را عادلانه بررسی می‌کنیم

ناصری تاکید کرد: مجلس باید مراقب باشد و در این زمینه توجه جدی داشته باشد و در تصویب بودجه برای مقوله فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی اهمیت بالایی قائل باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد کمیسیون‌های مجلس بیان کرد: پشتوانه این کمیسیون‌ها باید عده زیادی از افراد نخبه بی‌طرف و صاحب فکر و اندیشه باشند و کارشناسانه موارد را به کمیسیون ها انتقال دهند تا آنها بتوانند با جمع بندی مسائل، به نتایج قابل قبول برسند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نیاز به تحول در سیستم آموزشی کشور بیان کرد: باید از آموزش استعماری خروج و جهش کنیم و به آموزش مدنظر قرآن برسیم.

وی افزود: طراح زندگی ما در گذشته انگلیسی‌ها بودند و طوری القا حرکت می کردند که تمام زندگی و شئون زندگی ما بر اساس طراحی آنها پیش می رفت و آموزش ما نیز از این امر مستثنی نبوده و از 100 سال پیش آموزش ما را به نحوی پیش بردند و برنامه ریزی کردند که تدین، تفکر و تعقل از آن حذف شد تا افراد فقط سواد خواندن و نوشتن داشته باشند و مدرکی بگیرند لذا از ابتدا حرکت علمی ما، سطحی‌نگرانه بوده است.

ناصری تصریح کرد: امروز دانش آموز ما 12 سال درس می خواند اما اندوخته مهم علمی ندارد و سپس به دانشگاه می رود، چند سال هم آنجا درس می خواند و تبدیل به فرد بیکار می شود بنابراین می بینیم که این روش آموزش، بعد از 16 سال تحصیل، بیکار تحویل جامعه می‌دهد در حالی که اگر قدرت تفکر، تدین و تعقل در آنها تقویت می‌شد، هر کدام از آنها تبدیل به یک کارآفرین می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه قرآن در بیش از 20 آیه انسان را به تفکر دعوت کرده است، افزود: سیستم آموزش غربی‌ها برای ما، خلاف توصیه قرآن است و بر این اساس است که عده ای امروز به دنبال وارد کردن علم هستند زیرا از ابتدا قدرت تفکر در آنها تقویت نشده است.

ناصری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی فکر، زمینه نوآوری، زمینه باور نفسانی می خواهد و در شرایطی که اینها را از ما گرفته‌اند، هر چه برای اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی و کار شده، باز هم به نتیجه مطلوب نرسیده ایم.

وی با اشاره به اینکه این موضوع گریبان صنعت ما را نیز گرفته است، افزود: 50 سال است که صنعت خودروسازی وارد کشور ما شده اما در طول این همه سال، اینقدر خودباور و خلاق نبوده اند که بتوانند خودشان بسیاری از قطعات را بسازند و بتوانند خودروهای با کیفیت به دست مردم بدهند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: متاسفانه هم در صنعت، هم واردات و صادرات و تولید، افراد بیشتر به دنبال سود بیشتر بوده اند و کیفیت بیشتر و خدمت مطلوب‌تر برای آنها در رده های بعدی قرار دارد و گرانی‌های فعلی نیز از همین روحیه نشأت گرفته زیرا تولیدکننده ما قانع نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه صنعت پوشاک نیز در کشور ما بسیار ضعیف عمل شده است، افزود: این صنعت نه سرمایه زیاد، نه تکنولوژی بالا می خواهد و اشتغالزایی بسیار بالایی نیز دارد و نیاز کشور را نیز تامین می کند بنابراین لازم است به توسعه و رونق این صنعت کمک شود.

انتهای پیام/781/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه یزد فرهنگ دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد

ایسنا/خراسان رضوی امام جمعه مشهد گفت: امام اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.

آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز هفتم اردیبهشت در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر رضوی(ع)، با اشاره به ابعاد فرهنگی و دستاوردهای گسترده عملیات وعده صادق، اظهارکرد: این روزها نقل هر محفل و مجلسی، صحبت پیرامون دستاوردها و پیامدهای عملیات وعده صادق است و عمدتاً این مورد توجه قرار می‌گیرد که چقدر از این موشک‌ها به هدف نشسته و چند درصد رهگیری شده، اما مهمتر از همه، اراده قوی و مقتدرانه نیروهای مسلح ایران بود که اسرائیل را ذلیل کرد، هیمنه آن را درهم شکست و قلب مسلمانانی که حکام آن‌ها افراد دست‌نشانده، سرسپرده و بی‌لیاقت وابسته به جهان استکبار بودند را شاد کرد.

وی افزود: تمجیدی که از این عملیات در سطح عالم صورت گرفت، نسبت به ملتی بود که ۴۵ سال است در معرض تهاجمات و تحریم‌های پیوسته دشمن هستند، اما نه تنها عقب ننشسته‌اند، بلکه امروز در این منطقه پربلا میدان‌داری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت حفظ فرهنگ انقلابی در اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان، خاطرنشان کرد: آن چیزی که نسل جوان ما باید درباره آن بیندیشد و ابعاد و سرمنشأ آن را دنبال کند، همین روحیه و فرهنگ انقلابی است. شما که شاهد این قهرمانی و قدرت هستید، امروز آن را لمس می‌کنید اما پیش از این‌ها، در دفاع مقدس بود که جهان درک کرد ایرانی‌ها هرگز در فتح‌المبین و خیبر عقب‌نشینی نمی‌کنند.

علم‌الهدی ادامه داد: یک عده افراد کوته‌فکر بودند که از همان روزهای اول به امام(ره) می‌گفتند شما با چه قدرتی می‌خواهید به مصاف شاهی بروید که دنیا پشت سر اوست. اما هدف برآورده شد، مردم آمدند، این نهضت را به سرانجام رساندند و با سینه خشک به مصاف گلوله داغ رفتند تا کربلایی که شنیده‌ایم، یکبار دیگر در خیابان‌های مشهد، تهران، تبریز، قم و اصفهان تکرار شود. امام اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.

نیازمند تجدید حیات فرهنگی هستیم

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز این نگرانی وجود دارد که نکند فرهنگ انقلابی‌گری در جامعه و به خصوص نسل جوان توسط دشمن براندازی شود. وقتی بینش‌های انقلابی رو به ضعف بگذارد و چشم‌ها متوجه زرق و برق جریان‌های مادی باشد، بدیهی است که این فرهنگ تضعیف شود و آن زمان است که آن اراده قوی رو به ضعف خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، وی تأکید کرد: ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت‌گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. این تحول هم باید از ناحیه ملت و دولت به صورت همزمان باشد؛ ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری‌مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.

علم‌الهدی گفت: اینکه شما بنده را ببینید و بابت حضور بانوان بدحجاب در بافت پیرامون حرم گلایه کنید، این همان منطق مشتری‌مداری است. عزیز من، فقط به گفتن ما نیست، بلکه مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان‌داری کنند. از سوی دیگر، حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق، در میدان باشد و هزینه‌های اجرای فرهنگ را بپردازد، چون صیانت از فرهنگ، هزینه دارد. نمی‌شود ما در سازمان برنامه و بودجه بنشینیم برای همه چیز کشور برنامه‌ریزی کنیم و بعد دست آخر ببینیم چقدر پول باقی ماند و همان خرج فرهنگ شود.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود، زیرا جهت‌گیری انقلاب در جامعه ما با میدان‌داری مردم محقق می‌شود.

وی با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره مبارکه هود، ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» یعنی اگر شما در جریان استقامت خود، یک اراده قوی در مردم ایجاد کردید اما پاسدار آن نبودید، این طغیان در برابر نعمتی است که خداوند بینا به شما عنایت کرده و در درگاه پروردگار حساب و کتاب خواهد شد. کسانی که در بعضی حرکت‌ها و جریان‌های مردمی، مدعی توسعه فرهنگ دینی هستند، باید بیایند جامعه دینی را توسعه دهند. این همان تحولی است که هم بر پایه دستگاه‌های حکومتی و هم مبتنی بر اراده مردمی، می‌تواند منجر به اقتدار مضاعف ملت در عرصه‌های مختلف شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب