Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-08@22:51:29 GMT

بوکسوری که 80 کیلو وزن کم کرد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۶۰۲۷

بوکسوری که 80 کیلو وزن کم کرد

یک بوکسور جوان از چهار سال پیش با تمرینات بوکس 80 کیلوگرم وزن کم کرده است.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، یک جمله از پزشک کافی بود تا جوانی که به انتهای خط رسیده بود استارت یک کار بزرگ را بزند و کاری کند که شاید نه تنها در ایران بلکه در جهان هم کم سابقه است. آن جمله تاثیری روی این جوان گذاشت که مسیر زندگی‌اش را تغییر داد و گام در مسیر تازه‌ای گذاشت که خیلی از افراد حسرت قرار گرفتن در این مسیر را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهار سال پیش جوانی با 165 کیلو وزن و مشکلات جسمانی عجیب و غریب به دلیل ناراحتی قلبی به پزشک مراجعه کرد و امیدوار بود با دارو بتواند وضعیتش را کنترل کند، اما زمانی که دکتر به او گفت اگر وزنش را پایین نیاورد خطر مرگ او را تهدید خواهد کرد، تصمیم جدیدی گرفت و کاری کرد که دیگر به دارو نیاز نداشته باشد.

 

از آن روز تاکنون داروی اصلی «فرشید صادقی» ورزش است. او روزانه چند وعده ورزش می‌کند تا خودش را به پیراهن تیم ملی بوکس ایران برساند. او که حالا زندگی متفاوتی دارد از روزهایی می‌گوید که توان راه رفتن و ورزش کردن ابتدایی را هم نداشت: «شرایط سختی داشتم. با 165 کیلو وزن به یک جوان خانه نشین و افسرده تبدیل شده بودم که به خاطر مشکلات جسمانی و بیماری‌هایی که داشتم از خانه تکان نمی‌خوردم اما یک بیماری سخت زنگ خطر را برای من به صدا در آورد و جرقه‌ای در ذهنم زده شد که زندگی‌ام را تغییر داد و مرا در مسیری قرار داد که در حال حاضر از آن بی نهایت راضی هستم و هدف‌های بزرگی در سر دارم.»

 

فرشید صادقی پس از آنکه ورزش را به چند قدم راه رفتن آن‌هم به سختی شروع کرد، حالا پس از چهار سال ورزش مستمر در آستانه حضور در لیگ برتر بوکس است. او در مورد روزهایی که ورزش را با 165 کیلو وزن آغاز کرد می‌گوید: «حتی راه رفتن هم برایم سخت بود. به سختی چند قدم راه می‌رفتم و باید می‌نشستم و استراحت می‌کردم اما پس از مدتی شرایط بهتر شد و توانستم ورزش حرفه‌ای را با قدرت بیشتری دنبال کنم.»

مهمترین اتفاقی که در مورد این جوان 23 ساله رخ داده این است که وی در چهار سال گذشته 80 کیلو از وزنش را بدون استفاده از یک قرص یا آمپول یا هر داروی دیگری کم کرده و از این جهت می‌تواند یک الگوی واقعی برای آنهایی باشد که اضافه وزن دارند و می‌خواهند به اندام دلخواه برسند.

 

این بوکسور که حالا زیر نظر قهرمان ایران و آسیا و عضو تیم ملی ایران در المپیک تمرین می‌کند در مورد کاهش وزن و گرایش به بوکس عنوان کرد: از وقتی ورزش را در دستور کار قرار دادم شرایطم متفاوت شد و نگاهم را به زندگی تغییر دادم و مسیر جدیدی را آغاز کردم. خیلی سختی کشیدم تا با ورزش وزنم را کاهش دادم. از وقتی به شرایط مطلوبی رسیدم بوکس را به عنوان ورزش حرفه‌ای برای خودم انتخاب و با مربیان کاربلد و صاحب نامی تمرین کردم.

وی ادامه داد: یکسالی می‌شود که با آقای فروتن گل آرا قهرمان بوکس ایران تمرین می‌کنم و به دلیل شیوع کرونا نتوانستم در مسابقات لیگ برتر شرکت کنم. امیدوارم با فروکش کردن این بیماری بتوانم در لیگ برتر بوکس به میدان بروم و با مبارزاتی که انجام می‌دهم به موفقیت دست پیدا کنم.

 

صادقی در مورد اینکه هدفش از تمرین و حضور در لیگ برتر چیست گفت: طبیعی است که می‌خواهم پیراهن تیم ملی ایران را برتن کنم. برای رسیدن به این هدفم تلاش زیادی کرده‌ام و در حال حاضر هم تمرینات سنگینی را پشت سر می‌گذارم و می‌خواهم با پیراهن تیم ملی ایران افتخارآفرینی کنم.

بوکس

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: بوکس لیگ برتر چهار سال کیلو وزن تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس

پویان نوروزی و محمد متین عباسی از شهرستان قیروکارزین، ماهان ظهرابی از شیراز و اسماعیل خرم‌دل از شهرستان جهرم، چهار بوکسور رده نونهالان استات فارس هستند که با نظر کمیته فنی به دومین مرحله از اردوی نونهالان کشور به میزبانی استان البرز دعوت شدند.

محمدرضا محمودی، رئیس هیأت بوکس استان فارس به عنوان سرپرست تیم ملی نونهالان و یاسر نوروزی از استان فارس نیز به‌عنوان مربی در این اردو حضور دارند.

مرحله دوم اردوی تیم ملی بوکس نونهالان از ۱۲ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۲۵ اردیبهشت ادامه دارد.

رقابت‌های آسیایی سال ۲۰۲۴ در رده نونهالان، شهریورماه سال جاری در در شهر ابوظبی امارات متحده عربی برگزار خواهد شد و تیم ملی نونهالان ایران یکی از تیم‌های شرکت کننده در این رقابت است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فروش ۳۱۹ کیلو شمش طلا در مرکز مبادله+ قیمت
  • شانس بالای ایران برای تصاحب مدال‌های طلای آمریکا و ژاپن
  • کشت و برداشت ۱۵ کیلو گوجه فرنگی در گونی‌های پلاستیکی (فیلم)
  • یک «طلا» پایان بوکس ایران را خوش کرد/ زنگ خطر برای برخی اوزان
  • رکوردشکنی فروش طلا در حراج امروز/ ۳۱۹ کیلو طلا فروخته شد
  • بوکس ایران با زدن ازبک در فینال، طلا گرفت!
  • طرز تهیه چاپلی کباب توسط آشپز خیابانی اهل پاکستان (فیلم)
  • نحوه درست کردن ماست با 5 کیلو شیر (فیلم)
  • طرز تهیه و پخت ۴۰ کیلو مربای توت فرنگی توسط زوج آذربایجانی (فیلم)
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس