Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،محمدعلی خاشی مدیرکل گمرک با اشاره به عملکرد ۱۰ ماهه گمرک در سالجاری با بیان اینکه این میزان صادرات قطعی از گمرکات زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار و منطقه آزاد، بازارچه پیشین، گمشاد، کوهک و جالق سراوان و بازارچه ریمدان بوده اظهارداشت: از ابتدای امسال ۱۳ هزار و ۱۷۸ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۳۳۱ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۳۳۸ دلار به وزن افزون‌بر یک میلیون و ۹۵ هزار و ۲۹۰ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۴۳ درصد، از نظر ارزش پنج درصد و از نظر وزن پنج درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات سیستان و بلوچستان در این مدت سیمان، گوجه فرنگی، صیفی‌جات، تخم گشنیز، گاز، میوه و خرما بوده و عمده این اقلام به کشور‌های پاکستان، افغانستان، عمان، امارات متحده عربی، هند و عراق صادر شده‌است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان با اشاره به صادرات کالا‌های اظهارشده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرکات این استان در بازارچه‌های مرزی گفت: تعداد اظهارنامه ارائه شده ۲۹۷ هزار و ۹۷ فقره به ارزش ۷۸۲ میلیون و ۳۰ هزار و ۴۰ دلار به وزن بیش از۲ میلیارد و ۱۲۴ میلیون ۹۹۱ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه کمتر از یک درصد و از نظر ارزش و وزن ۲۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: عمده اقلام خروجی این صادرات سیمان، کاشی و سرامیک، آهن و فولاد، هیدروکربور‌های حلقوی و میوه بوده است.

خاشی با اشاره به واردات قطعی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از ابتدای امسال تعداد ۱۵ هزار و ۲۱ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۶۰۹ میلیون و ۴۴۵ هزارو ۸۰۹ دلار به وزن یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۸۰۰ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۵۵ درصد و از نظر ارزش ۳۵ درصد کاهش و از نظر وزن ۱۶ درصد افزایش یافته است.

او افزود: عمده اقلام وارداتی سیستان و بلوچستان شامل برنج، مخلوط‌های گندم، جو، ذرت دامی، انبه، شکر و کنجد بوده که این اقلام از کشور‌های روسیه، آلمان، برزیل، پاکستان، هند، استرالیا و چین وارد شده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان با اشاره به خدمات مسافری از طریق گمرگ خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۴۵ هزارو ۳۵۲ نفر مسافر ورودی و ۵۴ هزار و ۳۶ نفر مسافر خروجی از خدمات گمرکی و تشریفات مسافری بهره‌مند شدند.

او تصریح کرد: مسافران ورودی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۷ درصد و خروجی ۸۲ درصد کاهش داشته که این افراد از سالن‌های مسافری گمرک در مرز‌های مجاز سیستان و بلوچستان تردد کرده‌اند.

خاشی بیان کرد: در۱۰ ماهه امسال ۱۷ هزارو ۸۹۹ فقره اظهارنامه به تعداد۳۲ هزارو ۴۹۳ کامیون به وزن۶۴۹ هزارو ۹۴۲ تن شامل گندم، برنج، تخم زیره، ادویه، قند و شکر از طریق گمرکات میلک، میرجاوه و چابهار به کشور‌های هند، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و امارات متحده عربی ترانزیت شده است.

او ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۴۱ درصد کاهش و از نظر تعداد کامیون و وزن چهار درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک صادرات سیستان وبلوچستان منطقه آزاد چابهار گمرکات سیستان و بلوچستان درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان، گفت: تاکنون برای ساخت ۴۵ هزار و ۷۱۹ واحد شهری و روستایی مسکن ملی پروانه ساختمانی صادر شده که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها به ۵۰ درصد رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، عطاءاله اکبری از پرداخت بیش از 46 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به حساب سازندگان مسکن در این استان خبر داد.

وی با اشاره به روند پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده نهضت ملی مسکن، افزود: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در سراسر استان 34 هزار و 848 نفر به بانک معرفی شدند که قرارداد  24 هزار و 248 واحد منعقد شده است. تاکنون برای ساخت 45 هزار و 719 واحد شهری و روستایی، پروانه ساختمانی صادر شده که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها به 50 درصد رسیده است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان از اشتغال 64 هزار و 558 نفر در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که نه تنها منجر به رونق اشتغال می‌شود بلکه از ابعاد دیگر نظیر رفع چالش مسکن جوانان و جوانی جمعیت و نیز توسعه اقتصادی نیز حائز اهمیت است .

اکبری تاکید کرد: همه دستگاه‌ها اعم از بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط با زیرساخت‌های مسکن در استان، باید کمک کنند و پای کار باشند که لحظه‌ای درنگ نشود.

وی تصریح کرد: افزایش تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی و با مشارکت مردم را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی سال 1403 قرار داده‌ایم و با به‌کارگیری کلیه ظرفیت‌های مرتبط در استان و با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا شاهد جهشی مثبت و تاثیرگذار در تولید مسکن استان باشیم.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت خدمات روبنایی در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان، گفت: همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در نظر گرفته شده و به‌منظور بهره مندی شهروندان گرامی از استفاده از این امکانات همزمان با ساخت واحدها علاوه بر واگذاری اراضی به دستگاه‌های متولی تعدادی از این مراکز از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره کل در دست ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت