Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، دکتر محمد اسماعیل اکبری روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی مقابله با سرطان در سالن همایش مرکز تحقیقات سرطان برگزار شد، افزود: هرچند ایران از نظر تعداد مبتلایان به این بیماری از بسیاری کشورها کمتر است اما سرعت رشد سرطان در این کشور از همه دنیا حتی از کشورهای منطقه بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی ادامه داد: ما در حال حاضر تقریبا یکی از کشورهایی هستیم  که نسبت به کشورهای غربی سرطان بسیار کمتری داریم، به عبارتی حدود یک پنجم این کشورها، مبتلا به سرطان داریم.
رییس مرکز تحقیقات سرطان تصریح کرد: ۱۵۰ هزار بیمار جدید در سال شناسایی می شوند که این رقم معادل ۱۵۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر بوده و این مقدار در کشورهای غربی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر است.
وی با بیان این که سرطان معده کشنده ترین سرطان در ایرانیان است، گفت: در حالی که این بیماری در کشورهای غربی بیش از ۴۰ سال است که از دهمین سرطان شایع هم عقب تر است.
 رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،  سرطان معده را یک سرطان اجتماعی دانست و افزود: یکی از عوامل موثر در ابتلای آن بهداشت دهان و دندان است و میزان مصرف نمک، مواد داغ و استعمال دخانیات عوامل موثر دیگر در این زمینه هستند و این سرطان  در شمال غربی و شمال شرقی ایران شایع بوده و به دلیل مصرف مواد داغ است.
ادامه دارد...

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی سرطان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی سرطان بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی سرطان بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»

عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان معتمد موفق به کسب رتبه برتر چهارمین جشنواره تحقیقات برتر در حوزه سلول درمانی و سلول های بنیادی خونساز شد

به گزارش ایسنا، چهارمین جشنواره تحقیقات برتر سلول های بنیادی خونساز و سلول درمانی به همت پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی و پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان شریعتی برگزار شد.

در این مراسم زهرا سادات هاشمی، عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی با ارائه مقاله؛In vivo study for cytotoxicity of murine NK cell-derived exosomes against Triple-Negative mouse mode توانست رتبه نخست را کسب کند، همچنین مرکز رشد فناوری های پیشرفته درمانی و تشخیصی با ارائه مقاله؛ «تولید گوشت آزمایشگاهی جهت تغذیه حیوانات خانگی برای اولین بار در ایران» حائر رتبه دوم و سرکار خانم فاطمه سلیمیان پژوهشگر پژوهشکده سرطان معتمد با مقاله " Human Placenta Derived Mesenchymal Stem Cells Transplantation in Patients with Acute Respiratory Distress Syndrome (ARDS) Caused by COVID-19 (Phase I Clinical Trial):Safety profile assessment رتبه سوم را در این دوره از جشنواره کسب کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان