Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ برخلاف روند نزولی که بازار ارز در روز گذشته پیش گرفته بود و انتظار می‌رفت که این مسیر کاهشی ادامه‌دار باشد، امروز بازار تغییر جهت داد و دلار با افزایش 1150تومانی مواجه شد؛ البته در اولین ساعات معاملات نرخ اسکناس آمریکایی به 23850تومان صعود کرد اما طولی نکشید که از سقف قیمتی 24هزار تومان هم عبور کرد و تا لحظه ثبت این خبر به 24350تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صرافی‌ملی هم در ساعات اولیه معاملات امروز کانال دلار را عوض کرد و به این ترتیب دلار در تابلوی این صرافی با قیمت 23210تومان نمایان شد و نرخ یورو هم به 28200تومان افزایش یافت؛ این درحالیست که طی یک هفته گذشته در روز‌هایی که نرخ بازار آزاد افزایشی بود، صرافی‌ملی کانال 22هزار تومان را برای دلار حفظ کرده بود.

از طرفی دیروز با کاهش 600تومانی قیمت دلار گفته می‌شد که حجم فروش بالا رفته و معامله‌گران از ترس ادامه روند نزولی دست از خرید کشیده بودند اما امروز با صعودی شدن نرخ و نیز تغییر انتظارات ناشی از برخی خبر‌های سیاسی، بازار دوباره با افزایش خرید‌ رو‌به‌رو شده است.

تغییر انتظارات بازار در پی انتشار اخبار جدید سیاسی

همانطور که پیش‌تر هم گفته شده بود بازار ارز پس از انتخابات آمریکا به شدت تحت تاثیر اخبار سیاسی قرار گرفت و انتظار می‌رفت که انتشار هر خبری تکانه شدیدی بر بازار وارد کند؛ در همین شرایط مقامات اندونزی روز یکشنبه پنجم بهمن ماه از توقیف دو نفتکش ایرانی و پانامایی خبر دادند که به گفته آن‌ها، در حال انتقال غیرقانونی نفت در آب‌های سرزمینی این کشور بوده‌اند.

در پی انتشار این خبر نوسان‌گیران سعی کردند با برجسته‌سازی موضوع دلار را به رقم‌های بالا‌تر برسانند که روند امروز بازار نشان داد که این تیر به هدف خورده است؛ از طرفی روز گذشته محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور هم اظهارات کرده که اگر تا ۲۱ فوریه اقدامات مناسب برای بازگرداندن روابط اقتصادی ایران صورت نگیرد و تحریم‌ها لغو نشود، اجرای پروتکل الحاقی متوقف خواهد شد.

انتشار این دو خبر سیاسی انتظارات بازار ارز را تا حدودی تغییر داد و همانطور که گفته شد دلار را تا کانال 24هزار تومان افزایش داد؛ تحلیلگران این بازار پیش‌بینی کرده بودند که اگر دلار بتواند از مرز مقاومتی 23هزار تومان عبور کند مقصد بعدی این اسکناس در قیمت 25هزار تومان خواهد بود، البته نرخ‌های اولیه چندان تعیین کننده آینده بازار نیست و در طول روز باید دید تا چه حد از نرخ جدید اسکناس آمریکایی حمایت یا مقاومت می‌شود.

گفتنی است که در این شرایط بازارساز می‌تواند با نشان دادن رفتار مناسب بازار را به سمت تعادل سوق دهد، که در همین راستا امروز نرخ ارز در صرافی‌های ‌بانکی هم با افزایش رو‌به‌رو شده و این اتفاق می‌تواند از هجوم تقاضا و تشدید التهاب بازار تا حد زیادی جلوگیری کند؛ در این میان نرخ درهم نیز بر روند بازار بی‌تاثیر نیست، امروز درهم با رشد 200تومانی نسبت به دیروز در سطح 6665تومان قرار گرفته که این موضوع هم توانسته سرعت روند صعودی نرخ ارز را افزایش دهد.

پربیننده ترین کاهش قیمت دلار، طلا را ارزان کرد/ افت ۳۰۰هزار تومانی سکه در یک روز قیمت دلار ۷ بهمن ماه ۱۳۹۹ پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۸بهمن/ آغاز روند کاهشی نرخ ارز در سایه احتیاط پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۷بهمن/ تلاش بی‌نتیجه دلالان در التهاب بازار ارز دلار تا کجا می‌تواند پایین برود؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار ارز بازار ارز قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۴ هزار و ۶۵۰ واحد افزایش معادل ۶۱ صدم درصد در محدوده ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خزامیا، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱۶ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.
نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، آریان، ساروج، بپاس و بمپنا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۳۴ نماد مثبت برابر ۳۷۳ نماد منفی بود. ۹۶ صف خرید مقابل ۲۸ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۱۶۱ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۹ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و هشت میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • ردپای آرامش در بازار‌ها