Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌‌آموزی از افتتاح دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی خبر داد که بعدازظهر امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش افتتاح خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل بحری‌زاده درباره افتتاح دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی اظهار کرد: «مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه 8 بهمن ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در سالن حجاب کانون پروشی و فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با بیان اینکه این مراسم همزمان در استان‌های سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد افزود: «در مراسم افتتاحیه امروز علیرضا کاظمی رئیس سازمان دانش‌آموزی و معاون پرورشی و فرهنگی، اعضای هیأت رئیسه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور به عنوان مشاوران دانش‌آموزی وزیر آموزش و پرورش حضور دارند.»   قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌‌آموزی با اشاره به اینکه مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران دارای 150 نماینده دختر و پسر (75 دختر و 75 پسر) از دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم است افزود: «در بین نمایندگان، 4 نماینده اقلیت‌های دینی، 2 نماینده از بین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و 2 نماینده از مدارس ایرانی خارج از کشور عضویت دارند.»   بحری‌زاده گفت: «مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران یکی از معدود مجالس دانش‌آموزی و جوانان فعال در بین کشورهای مختلف است که با تبیین ساز و کارهای ارتباطی مختلف در بستر فضای مجازی در زمان شیوع کرونا فعالیت آن تعطیل نشده و فعالانه و پویا به فعالیت‌های موثر خود ادامه می‌دهد.»         قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌‌آموزی با بیان اینکه نمایندگان مجلس دانش‌آموزی در آینده پیشگامان و پیشران‌های بیانیه گام دوم انقلاب هستند گفت: «مجلس دانش‌آموزی با کارکردهای تربیتی خود می‌تواند نقش اول را در تربیت دانش‌آموزان تراز سند ایفا کند و بستری برای آموزه‌های تربیتی باشد.»   وی در پایان گفت: «گفت‌وگو علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند منشا فضایل اخلاقی باشد کمک به تصمیم سازی که از سوی مجلس به عنوان یک نهاد صنفی تربیتی مشورتی صورت می‌گیرد همچنین این موضوع که مجلس زبان گویای دانش‌آموزان است و مشکلات را به تصمیم گیران منعکس می‌کند و منجر به اصلاح قوانین و برنامه‌ها می‌شود، می‌تواند از جمله کارکردهای مهم مجلس باشد.»   انتهای پیام/
 منبع: پانا

منبع: دانا

کلیدواژه: دهمین دوره مجلس دانش آموزی سازمان دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛رضامرادصحرایی افزود: ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست بوم هر استان امکان تغییر داشته باشد،

وي گفت: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آیین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد. این آیین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیات دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می شود و تعداد دانش آموزان در رشته های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد.بنابراین تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ هنرستان به واحدهای تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد معادل ۲ درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت در اختیار شرکت‌ها و صنایعی قرار خواهد گرفت که اقدام به تاسیس هنرستان جوار آن شرکت می‌کنند. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: ۲۰ درصد ظرفیت آموزش متمرکز فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها به آموزش مهارت به دانش‌آموزان غیر از رشته فنی و حرفه‌ای اختصاص پیدا خواهد کرد. 

صحرايي درخصوص برنامه آموزشی استان‌ها برای سال تحصیلی جدید، گفت: ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست بوم هر استان امکان تغیبر داشته باشد. امکان‌سنجی این موضوع در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته و امیدواریم این موضوع نیز به زودی به ثمر برسد. یکی از کارهای آیین‌نامه اخیر این است که ۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت آموزی باید تغییر پیدا کند.  

وی بیان کرد: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب یک طرح اعلام شده است. کمیسیون آموزش مجلس آن را تصویب کرده و در نوبت صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

صحرایی در پاسخ به سوالی درباره دریافت شهریه برای مهارت آموزی نیز گفت: اگر قانونی در مجلس است که اعلام کرده گرفتن هزینه مهارت آموزی غیرقانونی است، آن قانون مبناست. ما قانونی نداریم که اعلام کرده باشد گرفتن هزینه مهارت‌آموزی غیرقانونی است. اینکه سال گذشته گرفته نشده به این معنا نیست اخذ هزینه مهارت‌آموزی امسال غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • تیم والیبال دانش آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت
  • ایتالیا هم زانو زاد: والیبال ایران در جمع ۴ تیم برتر جهان
  • تجلیل از فعالان و سفیران سلامت دانش آموزی آذربایجان غربی
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات