Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه آرتی، رئیس جمهور روسیه وزارت خارجه این کشور را مامور مذاکره با آمریکا در خصوص پیمان استارت نو کرد.

ولادیمیر پوتین امروز سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه را مامور تیم مذاکره کننده با آمریکا بر سرتمدید آخرین پیمان تسلیحاتی باقی مانده میان دو کشور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر خارجه روسیه دراین خصوص اعلام کرد توافق مسکو و واشنگتن در مورد تمدید پیمان "استارت ۳" با شرایط روسیه انجام خواهد شد. ریابکوف در جمع خبرنگاران گفت روسیه از تصمیم دولت جو بایدن در مورد تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک استقبال می‌کند. این تصمیم صحیح که با توجه به شرایط مسکو اتخاذ شد، برای دو طرف سودمند خواهد بود.

پیشتر نیز کاخ کرملین اعلام کرد رویه‌های لازم برای تمدید پیمان استارت نو میان آمریکا و روسیه در روز‌های آتی کلید می‌خورد. بنا به اعلام کرملین، طرفین ظرف چند روز رویه‌های لازم برای اطمینان از کارکرد بیشتر این سازوکار مهم بین المللی یا محدودیت متقابل زرادخانه‌های موشک هسته‌ای را نهایی می‌کنند. 

روسیه به دنبال تمدید پیمان استارت نو با آمریکاست؛ پیمانی که در فوریه آینده به پایان می‌رسد. اما آمریکا علاوه بر توقف ساخت انبار‌های کلاهک هسته‌ای از سوی دو کشور، خواستار متعهد شدن روسیه به مذاکرات مربوط به توافق تسلیحات هسته‌ای با چین است.

پیمان استارت نو توافق کاهش تسلیحات استراتژیک دو جانبه میان آمریکا و روسیه است که روز هشتم آوریل ۲۰۱۰ (فروردین ۱۳۸۹) میان رئیس جمهور وقت آمریکا و همتای روسی او در شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک به امضا رسید. بر اساس این پیمان، دو طرف با کاهش زرادخانه هسته‌ای خود موافقت کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین سرگئی ریابکوف پیمان استارت نو پیمان استارت نو تمدید پیمان هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطرات بولتون: نامه مهمی که روحانی به پوتین نوشته بود

انتخاب نوشت: کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد»، خاطرات کاخ سفید از زبان جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ترامپ است. او سابقه معاون وزارت خارجه و نمایندگی آمریکا در سازمان ملل را در دوران جورج بوش پسر نیز در سابقه دارد. بولتون که با رویکرد‌های ستیزه جویانه در حوزه سیاست خارجی شناخته می‌شود، ۳۷۲ بار در کتاب خود به ایران اشاره کرده است. این کتاب توسط انتشارات‌های امیرکبیر و مهراندیش با ترجمه‌های مختلفی به چاپ رسیده است. «انتخاب» روزانه بخش‌هایی از این کتاب را منتشر خواهد کرد.

ما در پنجم مه یک بیانیه عمومی توضیحی صادر کردیم که به نام من منتشر شد، این بیانیه بلوایی در مطبوعات به پا کرد و این سؤال مطرح شد که چرا این بیانیه نباید از سوی پنتاگون منتشر شود. جواب؟ دانفورد (رئیس ستاد مشترک ارتش)، زنگ زد تا بگوید: «سلام سفیر، یه کم کمک می‌خوام ازت.» او می‌خواست بیانیه را از بوروکراسی کاخ سفید که مثل بقیه امور دولت داشت طاقت‌فرسا می‌شد، عبور دهد، اما موفق نمی‌شد دانفورد چند روز بعد به من گفت: «ما یه ضرب المثل داریم که می‌گه در جنگ، گاهی چیز‌های ساده سخت می‌شن.

از این که کمک کرده بودم خوشحال بودم معما حل شد. تهدید ایران صرفاً از سوی فرماندهان نیروی قدس به بیرون صادر نمی‌شد، بلکه تشدید نظام‌مند چیزی بود که ایران به آن می‌گفت «مقاومت حداکثری» در برابر فشار آمریکا این تغییر جهت در استراتژی ایران و استمرار حمایتش از گروه‌های تروریستی و دیگر نیرو‌های نیابتی خطرات هر گونه ضعف قابل ادراک در اراده آمریکا را برجسته‌تر جلوه می‌داد؛ چراکه ممکن بود تهران را به این نتیجه برساند که دست بالا را دارد.

در طول چهار ماه، بعد رفتار اشتباه ترامپ این خطر را ملموس کرد در عین حال در هشتم مه روحانی اعلام کرد که شصت روز دیگر ایران آماده است تا چهار عنصر کلیدی برجام را نقض کند: ۱. محدود کردن ذخیره اورانیوم غنی شده‌اش به سیصد کیلوگرم درجه راکتوری)؛ ۲. محدود کردن ذخیره آب سنگینش به صدوسی تن و این که ایران آماده است تا اضافه‌اش را صادر کند؛ ۳ محدود کردن سطح غنی‌سازی اورانیومش به ۳. ۶۷ درصد ایزوتوپ یو ۲۳۵ یعنی حرکت به سمت سطوح غنی‌سازی بالاتر نزدیک به درجه ساخت سلاح و ۴ جلوگیری از تبدیل شدن راکتور آب سنگین اراک به یک رآکتور زاینده پلوتونیوم، یعنی جایگزینی برای اورانیوم غنی شده برای ماده شکافت‌پذیر سلاح‌های هسته‌ای. روحانی همزمان در یک نامه به پوتین، به خروج از پیمان منع تولید سلاح‌های هسته‌ای تهدید کرد.

چهار محدودیتی که ایران می‌خواست نقض کند چهار شرط اصلی برجام بودند. اگر برنامه‌هسته‌ای‌اش واقعاً صلح‌آمیز بود، تهران نیازی به نقض هیچ یک از این محدودیت‌ها نداشت. تنها توضیح منطقی برای سخنان روحانی درباره کاهش زمان خروج ایران عبارت بود از به دست آوردن اورانیوم غنی شده کافی برای شروع ساخت سلاح خواسته‌های زیادی روحانی و مسیراً و مسیر آن برای حرکت به سمت ساخت سلاح‌های هسته‌ای توجه اروپایی‌ها را به خود جلب کرد.

این‌می توانست لحظه رسیدن به واقعیت برای بریتانیا، فرانسه و آلمان باشد، اما این گونه نشد آن‌ها اولتیماتوم روحانی را به خاطر لحن تندش رد کردند، اما محتوای بیانیه‌هایش را نادیده گرفتند. در پنتاگون دانفورد گفت اگر قرار است احتمال اقدام علیه ایران را جدی بگیرد اهداف روشن و دستورات روشنی می‌خواهد.

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به پیروزی پوتین با آرای ۸۷ درصدی
  • واکنش آمریکا به پیروزی پوتین با آرای ۸۷ درصدی | مقام آمریکایی : من در جای خود میخکوب شدم !
  • واکنش آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه
  • درخواست گوترش از آمریکا و روسیه برای احیای پیمان استارت جدید
  • واکنش تند مقامات آمریکا و اروپا به پیروزی دوباره پوتین | این انتخابات مضحک، ساختگی و باطل است...
  • بلینکن: برای دفاع از متحدان خود از جنگ‌افزار هسته‌ای هم استفاه می‌کنیم
  • اسپانیا صلح در اروپا را در معرض خطر دانست
  • خاطرات بولتون: نامه مهمی که روحانی به پوتین نوشته بود
  • واکنش روسیه به خروج ارمنستان از سازمان پیمان امنیت جمعی
  • آیا پوتین غرب را به جنگ هسته‌ای تهدید کرد؟