Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@09:13:17 GMT

استراحت پزشکی بیمه شدگان مبتلا به کرونا

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۸۲۱۹

استراحت پزشکی بیمه شدگان مبتلا به کرونا

سازمان تامین اجتماعی از ارایه غیرحضوری خدمات مربوط به استراحت پزشکی و دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه شدگان مبتلا به کرونا خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی تأمین اجتماعی، عباس اکبری با تشریح جزئیاتی در خصوص راه‌اندازی وب سرویس استعلام تست PCR وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تمهیدات سازمان تأمین اجتماعی به منظور تسریع و تسهیل در پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری، اظهار کرد: با توجه به تمهیدات پیش بینی شده، بیمه شدگانی که تست PCR آنها بر پایه این سامانه مثبت اعلام شده باید با مراجعه به درگاه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

tamin.ir از طریق منوی بیمه شدگان در بخش حمایت‌های کوتاه مدت، غرامت دستمزد ایام بیماری، نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند.

مدیرکل اداره تأمین اجتماعی هرمزگان افزود: واحدهای اجرایی به صورت روزانه کارتابل خدمات غیرحضوری را مورد رسیدگی قرار داده و چنانچه دوره استراحت پزشکی ۱۵ روز و کمتر بابت استراحت‌های سرپایی و تا سقف یک ماه جهت استراحت‌های متصل به بیماری باشد، نسبت به پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه شدگان مبتلا به کرونا بدون انجام تشریفات اداری (معرفی به مراجع پزشکی و تکمیل فرم معرفی به کار توسط کارفرما) با رعایت سایر ضوابط اقدام می‌کنند.

کد خبر 471213

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی بیمه شدگان مبتلا به کرونا مقابله با شیوع کرونا دستمزد ایام بیماری استراحت پزشکی غرامت دستمزد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق غرامت دستمزد ایام بیماری تأمین اجتماعی بیمه شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی

عیسی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی دو هزار و ۱۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.

بابایی با اشاره به گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان اظهار کرد: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال و خود کفایی در حال حاضر از این خدمت بهره مند می‌شوند. بر این اساس زنان با شرایط سنی بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ سال در صورت داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بگیر تأمین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، حق بیمه تأمین اجتماعی ۱۷۷۰ زن سرپرست خانوار و ۲۴۰ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.

بابایی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد بمنظور توانمند سازی مددجویان اضافه کرد: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ طبق سهمیه مرکز تعداد ۶۲۹ نفر زن سرپرست خانوار ۴۴ تا ۴۹ سال جهت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و حق بیمه ایشان پرداخت شده است و بابت ۴ نفر از مددجویانی که قبلاً سابقه بیمه پردازی کمتر از ۱۰ سال داشته و در حال حاضر به سن بازنشستگی رسیده‌اند مبلغ ۴۳ میلیون تومان به صورت بلاعوض بمنظور خرید سنوات، جهت دریافت مستمری بازنشستگی پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خاطر نشان کرد: بیمه‌های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های این نهاد برای تأمین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می‌نماید.

که در همین راستا تعداد ۱۴۲ نفر از بیمه شدگان شامل ۱۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۳۲ نفر از مجریان طرح اشتغال و خودکفایی که دارای سوابق بالای ۱۰ سال بیمه پردازی از سوی امداد بوده و به سن بازنشستگی رسیده‌اند جهت برقراری مستمری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و در حال حاضر از این خدمات بهره مند شده و از چرخه حمایت امداد خارج شده‌اند

کد خبر 6087569

دیگر خبرها

  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی