Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@16:04:23 GMT

هنگ امداد طبیعت در فارس تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۹۲۲۵

هنگ امداد طبیعت در فارس تشکیل می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، چهارشنبه ۸ بهمن و طی جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، تفاهمنامه همکاری برای اجرای پروژه‌های اصلاحی، احیایی، توسعه‌ای، آبخیزداری و حفاظتی منابع طبیعی، امضاء و مبادله شد.

در این تفاهمنامه مشارکت در اجرای پروژه های حفاظتی حوزه منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت نیروهای جهادگر بسیجی با هدف اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر برپایی نهضتی فراگیر جهت سرسبزی کشور و اقتصاد مقاومتی اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقویت و ارتقای سطح همکاری های دو سازمان، جلوگیری از تخریب، تصرف، گشت و مراقبت، اطفای حریق و... و. ، استمرار ارزش های فرهنگ بسیحی در میدان کار و تلاش با استفاده از نیرو و نشاط جوانان در امر سازندگی، ترویج و گسترش فرهنگ پیشگیری و حفاظت از منابع طبیعی از طریق جلب مشارکت های گروه های جهادی و تسهیلگران سازمان بسیج سازندگی از جمله اهداف مورد اشاره در تفاهم نامه پشگیری و حفاظتی سازمان بسیج سازندگی استان فارس با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس است.

طی این تفاهم نامه سازمان بسیج سازندگی استان فارس با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان در راستای هدایت، به‌کارگیری و آموزش نیرو های مورد نیاز متناسب با طرح‌ها و پروژه‌های مشترک در راستای پیشگیری و حفاظت از جنگل و منابع طبیعی هنگ امداد طبیعت را راه‌اندازی می‌کنند.

در بخش دوم تفاهمنامه یاد شده، موضوع اصلاح و احیا جنگل، مرتع و بیابان زدایی در حوزه منابع طبیعی مد نظر قرار گرفته و اجرای پروژه های اصلاحی و احیایی مراتع و بیایان زدایی با مشارکت نیروهای مردمی، ترویج و گسترش فرهنگ احیا و گسترش مشارکت های مردمی برای احیای منابع طبیعی، به عنوان اهداف مد نظر ذکر شده است.

مشارکت در انجام پروژه‌های اصلاحی، احیایی و بیابانزدایی نظیر جنگل کاری، زراعت چوب، اصلاح و احیا مراتع و بیابانزدایی از اهم اقدامات مشترک دو سازمان بسیج سازندگی استان فارس و منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس است.

 این تفاهم نامه در راستای اهداف و سیاست های ابلاغی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری بخش‌های دولتی با بسیج سازندگی و بهره گیری از توان و ظرفیت جوانان متخصص بسیجی و با هدف توسعه پایدار جوامع روستایی، تقویت وگسترش فرهنگ مشارکت درجوامع محلی و کمک به ایجاد اشتغال پایدار و مولد، امضا و مبادله شده است.

کد خبر 581612 برچسب‌ها استان‌ فارس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس منابع طبیعی و آبخیزداری استان سازمان بسیج سازندگی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، نهاد ارزشمند بسیج سازندگی به فرمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) در هفدهم اردیبهشت سال ۱۳۷۹ شکل گرفت تا با استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی و در قالب اردو‌های جهادی برای تحقق عدالت اجتماعی در جای جای میهن اسلامی مان گام بردارد.

کارآفرینی و اشتغال، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، حرکت‌های جهادی و انجام طرح‌های عمرانی و خدمات اجتماعی، کمک‌های مومنانه، مهارت‌آموزی، ارائه خدمات بهداشت و درمان و ده‌ها محور و مؤلفه معنادار دیگر مردم‌یاری از جمله فعالیت‌های صادقانه و خالصانه بسیج سازندگی است که هر کدام به سهم خود در زدودن غبار کاستی و محرومیت از جای جای ایران اسلامی، نقشی ارزنده داشته و دارد.

حضور جهادگران در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی از برکات الهی است چنان که در قرآن آمده است:

الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ

(آن‌ها که ایمان آوردند و هجرت کردند و با اموال و جانهایشان در راه خدا جهاد نمودند، مقامشان نزد خدا برتر است و آنها پیروز و رستگارند) توبه/ آیه ۲۰

به راستی چه اجری بالاتر از اینکه پروردگار، جهادگران را به مقام برتر نزد خودش وعده داده است.

دیگر خبرها

  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب