Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان از افتتاح ٥۰ واحد مسکن محرومین با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال بە مناسبت دهه فجر خبر داد.

رضا قادری امروز (٨بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانە ضمن تبریک ایام‌اللە دهه فجر اظهار کرد: بنیاد مسکن در ۲۱ فروردین ٥٨ بە دستور امام تاسیس و بە نوعی می توان گفت کە مولود انقلاب اسلامی است کە تا بە امروز خدمات گستردەای را در سطح شهر و روستاهای کشور انجام دادە است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: ساخت و بازسازی ۲٤ هزار و ٦۰۰ واحد مسکونی آسیب دیدە ناشی از جنگ از جملە اقدامات اولیە بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بدو تاسیس این نهاد بودە است.

قادری از دیگر اقدامات این نهاد را احداث ٤۰ مجموعە اردوگاە، پاسگاە، پناهگاە و سنگر در مناطق جنگی استان برشمرد و افزود: همچنین از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کردستان تا بە امروز ٤٦ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در روستاهای استان احداث شدە است. 

وی ادامە داد: همچنین در بخش تعمیرات مسکن روستایی تا بە امروز ۲۳ هزار و ۷٤۰ واحد مسکونی روستایی در استان تعمیر شدە است.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان، بنیاد مسکن را یک پایلوت بازسازی در کشور دانست و گفت: از اوایل تاسیس این نهاد تاکنون ۱۱هزار و ٥۰ واحد مسکونی در مناطق حادثە دیدە کشور احداث و برای قریب ۱٤ هزار و ٤۳٦ واحد تعمیرات در این مناطق انجام دادە است.

قادری بە تعمیر و بازسازی ٦ هزار و ٤۰۰واحد مسکونی آسیب دیده در حوادث طبیعی در شهر و روستاهای استان اشارە کرد و افزود: تاکنون برای ۵۱۹۸ واحد مسکونی آسیب دیدە از حوادث طبیعی در شهرها و همچنین برای ٨ هزار و ۳۷ واحد مسکونی حادثە از بلایای طبیعی در شهرهای استان تعمیرات انجام شدە است.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات بنیاد مسکن را طرح بیمە واحدهای مسکن روستایی دانست و عنوان کرد: در راستای همین طرح تاکنون ۵۲۶۴ واحد مسکونی روستایی بیمە شدند.

قادری بە اجرای طرح هادی در روستاهای  استان اشارە و تصریح کرد:۱۷۰۳ روستا در استان کردستان وجود دارد کە یک هزار و ۳۱٥ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد و تاکنون در یک هزار و ۳٥۳ روستا انجام شدە است.

وی تعداد روستاهای بازنگری شدە در طرح هادی را ۱۷۷ روستا عنوان کرد و افزود: و بالغ بر ۷۰۰ روستای استان نیز نیاز بە بازنگری طرح هادی روستایی دارد.

مدیرکل بنیاد انقلاب اسلامی در کردستان ادامەداد: تاکنون در ٥٤٥روستا فاز یک طرح هادی بە اجرا درآمدە کە ۷۰ درصد جمعیت روستایی را شامل می شود.

رضا قادری اظهار کرد: ۷۱۱ هکتار زمین روستایی نیز توسط بنیاد مسکن تملک شدە و ٤ هزار و۹۰۰ قطعە زمین در روستاهای استان برای احداث مسکن واگذار شدە است.

وی بە دیگر اقدامات بنیاد مسکن در صدور اسناد مالکیت اشارە و عنوان کرد: تاکنون بیش از ۷۹ هزار جلد سند مالکیت در روستاها صادر شدە و ٥ هزار و ۷٥۲ واحد نیز سند مالکیت در شهرهای زیر ۲٥ هزار نفری صادر شدە است.

قادری اذعان کرد: تا بە امروز ۲ هزار و ٨٦۲ واحد مسکن محرومین و اقشار کم درآمد در شهرهای استان احداث شدە است.

وی با اشارە بە اینکە در طرح مسکن مهر ٤ هزار و ٥۱۱ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲٥ هزار نفر احداث شدە است افزود: همچنین احداث ٦هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر یکصد هزار نفری از دیگر اقدامات بنیاد مسکن است.

قادری از دیگر اقدامات این نهاد را اجرای ٥۰ هزار متر مربع، پروژەهای متفرقە ساختمانی شامل کتابخانە حضرت امام خامنەای، دانشگاە بین‌المللی علوم قرآنی، تکمیل مدرسە حضرت خدیجە، مدرسە علوم دینی امام شافعی، مدرسە علوم دینی کامیاران، مدرسە علوم دینی سقز و ... عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان به تفاهم‌نامه‌های همکاری بنیاد مسکن با سایر نهادها از جمله کمیته امداد و بهزیستی پرداخت و بیان کرد: برای تامین مسکن خانواده‌های دو معلول به بالا در روستاها ۱۵۱ واحد احداث می‌شود که تاکنون ۱۱۸ واحد آن به اتمام رسیده است.

رضا قادری به برنامه‌های دهه فجر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کردستان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: چندین طرح عمرانی با اعتبار ۱۷۸ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: سه طرح روستایی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان، افتتاح ۴۶ هزار و صدمین واحد مقاوم سازی شده مسکن روستایی، واگذاری ۸٤ هزار و ۸۱۲ سند مالکیت روستایی و شهری، افتتاح ۲ هزار و ۹۶ واحد بازسازی سیل سال گذشتە را در استان داریم که بە مناسبت دهه ایام اللە فجر افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استانی اقتصادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی واحد مسکونی مدیرکل بنیاد دیگر اقدامات تا بە امروز طرح هادی دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حامد کیخسروی با اشاره به افزایش مبلغ تسهیلات بانکی طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اظهار کرد: با پرداخت این تسهیلات با بهره پنج درصد و با اقساط ۲۰ ساله گام مهمی در مقاوم سازی مسکن روستایی استان اردبیل برداشته می‌شود.
وی همچنین از آغاز روند معرفی متقاضیان طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان به بانک‌های عامل در سال جدید خبر داد و بیان کرد: با اجرای این طرح و با ارائه خدمات فنی در قالب نقشه‌های مهندسی، روند احداث مسکن مقاوم در برابر حوادث در روستا‌های استان اردبیل تسریع می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: طی یک سال گذشته تمام سهمیه ساخت چهار هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق مختلف استان اردبیل جذب شده و چهار هزار واحد مسکونی روستایی برابر آخرین ضوابط فنی و عمرانی مقاوم‌سازی شد.
کیخسروی خواستار استقبال روستاییان استان از این فرصت ویژه در سال جاری شد و گفت: استان اردبیل در اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی که با مشارکت خود روستاییان در حال اجراست، جزو پنج استان برتر کشور محسوب می‌شود.
وی میانگین نرخ مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در مناطق روستایی کشور را ۵۸ درصد ذکر کرد و ادامه داد: نرخ مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان اردبیل ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری بوده و ۶۴ درصد است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین با اشاره به شناسایی ۱۰۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۶۶ هزار واحد از این واحد‌های مسکونی در برابر حوادث مقاوم‌سازی شده است.
کیخسروی در ادامه الگوی ساخت و ساز و مقاوم‌سازی مسکن در روستا‌های این استان را معیشت محور و مطابق با شرایط و نیاز روستاییان عنوان کرد و افزود: در تهیه نقشه و ساخت مسکن روستایی، مطابق با نیاز و درخواست روستاییان اقدام می‌شود تا زندگی، تولید و نیاز روستاییان آسیب نبیند.

دیگر خبرها

  • حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است