Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-06@21:30:37 GMT

کاهش ۲۰ درصدی قیمت لوازم‌یدکی خودرو در بازار

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۹۳۳۲

عضو هیات مدیره و سخنگوی اتحادیه لوازم‌یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران از کاهش متوسط ۲۰ درصدی قیمت انواع قطعات و لوازم‌یدکی اتومبیل در یک ماه گذشته خبر داد.

«سید مهدی کاظمی» امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: دلایل اصلی این کاهش، افت قیمت ارز و همکاری بسیار خوب گمرک در سرعت بخشیدن به ترخیص قطعات و لوازم‌یدکی باقی مانده در گمرکات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه‌داد: علاوه بر آن، کاهش مسافرت‌ها ناشی از محدودیت‌های کرونایی سبب شده تا فعالان این صنف و تعمیرکاران خودرو با رکود در کسب‌وکارشان مواجه باشند و ضمن فراوانی انواع لوازم یدکی و قطعه در بازار، در بسیاری موارد با دستمزدها و سودهای پایین‌تری به ارائه خدمات بپردازند.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: بیشترین کاهش قیمت‌ها مربوط به قطعات اساسی و پرمصرف خودروهای داخلی از جمله تسمه تایم، لنت ترمز، دیسک و صفحه کلاچ، قطعات برقی، سوزن انژکتور و غیره است.

وی گفت: قطعات و لوازم‌یدکی خودروهای چینی، حتی از خودروهای ایرانی در بازار فراوان‌تر است، زیرا از یک طرف فعالان این کشور به دور از تحریم‌ها با تاجران و تولیدکنندگان ایرانی همکاری دارند و از طرف دیگر، تعدد کارخانجات و تامین‌کنندگان چینی سبب شده تا در کمترین زمان ممکن قطعات و لوازم‌یدکی به کشور برسد.

کاظمی در عین حال تاکیدکرد: وضعیت کنونی از نظر تامین و فراوانی قطعه، خوب اما شکننده است و اگر قیمت ارز دوباره در مسیر افزایشی قرار گرفته یا محدودیت‌هایی بر ثبت سفارش‌ها اعمال شود، دوباره به وضعیت ناپایدار چند ماه قبل بازخواهیم گشت.

برچسب ها: لوازم یدکی ، خودروسازان ، بازار لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MCG

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: لوازم یدکی خودروسازان بازار قطعات و لوازم یدکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت طلای ۱۸ عیار و انواع سکه در بازار؛ سکه یک گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، امروز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت تا لحظه تنظیم این خبر بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۳ میلیون و ۴۱۲ هزار، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

بهانه‌ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید | مبادلات طلا ساماندهی خواهد شد؟ | پاسخ سازمان مالیاتی به ابهامات صنف طلافروشان

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک‌ گرمی ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

محصول نرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار
سکه تمام طرح قدیم ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار
نیم سکه بهار آزادی ۲۴میلیون
ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار
سکه یک گرمی ۷میلیون و ۲۰۰ هزار
طلای ۱۸ عیار ۳میلیون و ۴۱۲ هزار

کد خبر 849339 برچسب‌ها خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • جدیدترین قیمت طلای ۱۸ عیار و انواع سکه در بازار؛ سکه یک گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت جدید انواع باتری خودرو +جدول
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد