Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنتونی فائوچی، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی ایالات متحده آمریکا استفاده از دو ماسک به جای یک ماسک را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مفید دانست.   پیت بودجج و همسرش چستن بودجج در مراسم تحلیف جو بایدن/عکس: Carolyn Kaster. The Associated Press.   
به گزارش یورو نیوز؛ فائوچی در پاسخ به پرسشی در باره تاثیر زدن دو ماسک در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا گفت: «ماسک‌ها پوشش‌های فیزیکی هستند که جلوی انتقال ذرات معلق تنفسی از ناشر به افراد دیگر را می‌گرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماسک، جلوی انتقال این ذرات به کاربر را می‌گیرد. به این ترتیب اگر یک لایه پوشش فیزیکی دارید و یک لایه دیگر به آن بیفزایید، این محافظت افزایش می‌یابد.

این پرسش در حالی مطرح می‌شود که به گزارش ان‌بی‌سی، از زمان مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در هفته گذشته زدن دو ماسک در این کشور رواج یافته است. میلیون‌ها ببیننده این مراسم شاهد آن بودند که آماندا گورمن، شاعر و پت بودجج، نامزد وزارت حمل و نقل دولت بایدن یک ماسک جراحی و یک ماسک پارچه ای روی آن زده بودند.

نتایج یک پژوهش در ایالات متحده آمریکا نشانگر تاثیر بیشتر استفاده همزمان از یک ماسک جراحی، به‌عنوان فیلتر و یک ماسک پارچه‌ای برای افزایش حفاظت و ثابت نگاه داشتن ماسک جراحی روی صورت است. روز ۱۵ ژانویه، یک راهنمای عمومی استفاده از ماسک، پوشاندن صورت در مکان‌هایی که حفظ فاصله اجتماعی در آن‌ها ممکن نیست، مانند هواپیما یا فرشگاه‌ها را توصیه کرد.

با این همه، بهترین محافظ استفاده از ماسک‌های سه‌لایه دارای فیلتر (مانند N95 و FFP2) است که پیشاپیش در بایرن آلمان و اتریش اجباری شده است. استفاده از ماسک‌های فیلتردار برای عموم مردم به‌دلیل کمبود و نیاز کادر پزشکی توصیه نمی‌شود وگرنه، این گونه از ماسک‌ها، بهترین محافظان برای جلوگیری از انتقال ذرات تنفسی حاوی ویروس کرونا از بیمار به اشخاص دیگر به شمار می‌روند.

نتایج پژوهش‌ها نشانگر آن است در ماه دسامبر در ایالات متحده آمریکا، ۷۰ درصد شهروندان ماسک می‌زنند. پوشاندن صورت در این کشور از زمان شیوع ویروس کرونا و با توجه به مخالفت‌های ترامپ، عملا به یک مساله سیاسی تبدیل شد.
 اجباری شدن ماسک در آمریکا در زمره اولین فرمان های اجرایی جوبایدن در اولین روز کاری در کاخ سفید بود. لینک کوتاه: asriran.com/003DhL

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا دو ماسک یک ماسک ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

با امضای لایحه فروش یا ممنوعیت تیک‌تاک توسط رئیس‌جمهور آمریکا، حالا مالک این شبکه اجتماعی ۹ ماه وقت دارد تا یا آن را به یک شرکت آمریکایی بفروشد یا برای همیشه در ایالات متحده فیلتر شود.

به گزارش فارس، لایحه‌ای که شرکت چینی بایت‌دنس را مجبور می‌کند یا تیک‌تاک را بفروشد یا به‌طور کامل فیلتر شود، با امضاء توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به قانون اجرایی تبدیل شد. این لایحه بعد از بررسی و تأیید در کنگره آمریکا، روز سه‌شنبه توسط مجلس سنا تصویب شده بود.

کنگره اعلام کرده این لایحه را به دلیل نگرانی‌های امنیتی ناشی از ارتباط تیک‌تاک با چین تصویب کرده است. آن‌ها می‌گویند ریسک‌های امنیتی وجود دارد که دولت چین بتواند از ByteDance برای دسترسی به داده‌های حساس متعلق به ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی آن یا برای انتشار تبلیغات استفاده کند. این قانون به تیک‌تاک اجازه می‌دهد در صورتی که ByteDance آن را ظرف ۲۷۰ روز، یعنی حدود ۹ ماه، بفروشد، به فعالیت خود در ایالات متحده ادامه دهد. این ضرب‌الاجل توسط رئیس‌جمهور قابل تمدید به یک سال است.

سنای آمریکا روز سه شنبه، قانونی را تصویب کرد که به شرکت چینی بایت دنس ۹ ماه تا یک سال، فرصت می‌دهد تیک‌تاک را در آمریکا واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت این اپلیکیشن ویدئویی محبوب روبرو خواهد شد.

به احتمال زیاد این اقدام با چالش‌های حقوقی و همچنین مقاومت احتمالی پکن مواجه خواهد شد، که می‌تواند فروش یا صادرات این فناوری را مسدود کند. همچنین مشخص نیست چه کسی منابع لازم برای خرید تیک‌تاک را دارد، چرا که قیمت این پلتفرم بسیار گران خواهد بود. انوپام چاندر، پژوهشگر در مؤسسه بازآفرینی رسانه‌های اجتماعی در هاروارد و متخصص در زمینه تنظیم مقررات جهانی فناوری‌های نوین، می‌گوید: «این موضوع به یک آشفتگی کامل تبدیل خواهد شد.» تیک‌تاک، اما به کاربران آمریکایی خود قول داده است که این قانون را به چالش بکشد. «شو چئو» مدیرعامل این شرکت، در ویدیویی که در این پلتفرم منتشر کرد، گفت: «مطمئن باشید، ما جایی نمی‌رویم. ما مطمئن هستیم و برای حقوق شما در دادگاه‌ها مبارزه خواهیم کرد.»

گفتنی است ۱۷۰ میلیون آمریکایی در حال حاضر از تیک‌تاک استفاده می‌کنند و این پلفترم ویدئومحور یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در ایالات متحده است. طبق آمار‌ها این برنامه در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در صدر لیست دانلود کاربران این کشور بوده است.

دیگر خبرها

  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • آمریکا فرستاده ویژه جدید برای غزه منصوب می‌کند
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • این زن فرستاده جدید آمریکا در غزه می‌شود/عکس
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • حساسیت‌های فصل بهار و راه‌های درمان آن
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا