Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@05:16:23 GMT

محرومیت 3 میلیون دانش‌آموز از شبکه شاد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۹۵۴۱

محرومیت 3 میلیون دانش‌آموز از شبکه شاد

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به محرومیت 3میلیون دانش‌آموز در کشور از شبکه شاد، بر اساس مصوبه کمیسیون آموزش وزارت ارتباطات مکلف به تهیه تبلت برای این دانش‌آموزان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  احمد حسین فلاحی در گفت‎وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: 3 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز به دلیل نداشتن تبلت و تلفن همراه دسترسی به شبکه شاد ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: از این تعداد کمیته امداد امام خمینی (ره) تامین 250 هزار تبلت دانش‌آموزی و ستاد اجرایی فرمان امام نیز تهیه بخش دیگری را تقبل کرده‌اند، با این وجود بیش از 3 میلیون دانش‌آموز در کشور به شبکه شاد دسترسی ندارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت افزود: از این‌رو طرحی با محتوای خرید تبلت برای دانش‎آموزان محروم در کمیسیون آموزش استارت خورده و در این طرح وزارت ارتباطات مکلف به تهیه تبلت دانش‌آموزی شده است.

فلاحی تاکید کرد: با وجود شانه خالی کردن دولت از زیر بار این تعهد، کمیسیون پیشنهاد داده است دولت 3 میلیون تبلت را از تولیدات داخلی با قیمت تمام شده بسیار پایین‎تر و البته متناسب با محتوای کاربرد آن‌ها برای جامعه دانش‎‌آموزی خریداری کند.

وی با اشاره به اینکه بستر تامین 3 میلیون تبلت دانش‌آموزی تولید داخل با کیفیت و کاربری متناسب با نیاز دانش‌آموزان فراهم است، تصریح کرد: از سویی کمیسیون آموزش به دولت پیشنهاد داده است اعتبار مورد نیاز برای این منظور را از منابع اختصاص یافته از صندوق توسعه ملی برای کرونا تامین کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه کمیسیون منبع تامین بودجه را به دولت پیشنهاد داده و از سویی زیرساخت‎های تهیه و تامین 3 میلیون تبلت دانش‌آموزری تولید داخل وجود دارد، بستر لازم برای تحقق این تکلیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم است.

فلاحی اظها کرد: علاوه بر تکلیف کمیسیون آموزش برای تامین تبلت، وزارت ارتباطات پیشتر نیز مکلف به تهیه سیم‎کارت رایگان دانش‌آموزی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طرح اینترنت رایگان دانش‎آموزان و معلمان گفت: در این طرح  پیشنهاد شده اینترنت در اختیار خانواده‌های دانش‌آموزان و مربیان قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت بیان کرد: البته پیش از آن باید زیرساخت‎های این مهم فراهم شود که آسیب‎پذیری برای جامعه دانش‌آموزی به همراه نداشته باشد.

فلاحی عنوان کرد: اگر چه وزارت ارتباطات به دنبال گریز از این تکلیف است، اما اگر جدیت به خرج دهد بسترهای اجرای این طرح نیز وجود دارد.

انتهای پیام/*

منبع: دانا

کلیدواژه: وزارت ارتباطات کمیسیون آموزش دانش آموزان دانش آموزی دانش آموز تبلت دانش شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد

فرشید کرمی در جلسه هماهنگی ویژه مهارت آموزی رشته های ورزشی با محوریت طرح شنا در استان گفت: این طرح در راستای شادابی و نشاط برای چهار هزار و ۳۱۳ دانش آموزان پایه ششم ابتدایی از هشتم اردیبهشت ماه در استان اجرا می‌شود.   معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آیین افتتاح این طرح از هشتم اردیبهشت برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه در شهرستان بویراحمد رسما آغاز می شود گفت: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده و در پایان طرح گواهی مهارت شنا داده خواهد شد.   همچنین مهدی یزدان منش رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی نیز گفت: در طرح مهارت آموزی رشته های ورزشی دوره دوم ابتدایی دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم به ترتیب رشته های ورزشی طناب زنی، تنیس و روی میز، شنا و دوومیدانی را آموزش می‌بینند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند