Web Analytics Made Easy - Statcounter

عنادی بیان کرد: ترامپ در حوزه داخلی و بین الملل آمریکا را وارد یک چالش و بحران کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو در خصوص زمینه ها و تبعات خروج احتمالی آمریکا از سیستم دو حزبی با دکتر مراد عنادی، تحلیلگر مسائل آمریکا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

مراد عنادی با اشاره به مدلی که آمریکا از دموکراسی از سال ها قبل برای دنیا نمایش گذاشته است، گفت: تمام روسای جمهور آمریکا چه دموکرات و چه جمهوری خواه، تحت عنوان دفاع از ارزش های آمریکایی در مسند ریاست جمهوری فعالیت می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در عین حال اشاره کرد: در دهه های اخیر در آمریکا اتفاقاتی افتاده است که به نظر می رسد این کشور با چالش هایی جدی رو به رو شده است و این مسئله ای است که خیلی از محققین دانشگاهی آمریکا نیز به آن اذعان دارند. از سال 2000 این مسئله جدی تر شد و جامعه یک شکاف و دو قطبی شدن را تجربه کرد که روز به روز تشدید شد و نقطه اوج آن بروز و ظهور ترامپ بود که تمام استانداردهای مدنظر و ارزش هایی که آمریکایی ها به آن افتخار می کردند را زیر سوال برد.

این تحلیلگر مسائل آمریکا به یک جانبه گرایی آمریکا در جهان در دهه های گذشته اشاره و عنوان کرد: آمریکا در آن زمان هر زمان اراده می کرد بودجه خود را به سازمان ملل پرداخت نمی کرد و یا از معاهدات بین الملل خارج می شد و این کار را تحت عنوان تحت تاثیر پذیری روسای جمهور از نئوکان ها یا محافظه کاران انجام می دادند اما آنچه درباره ترامپ رخ داد بسیار فراتر از این قضایا است.

وی افزود: ترامپ نه تنها در خصوص معاهدات بین الملل که حتی با کشورهای همراه آمریکا، در داخل جامعه ایالات متحده دچار چالش شد و خیلی از استانداردها، قوانین کنگره و دیوان فدرال توسط ترامپ با چالش مواجه شدند. این اقدامات سبب شد خیلی از کارشناسان اذعان کنند دموکراسی آمریکایی نه تنها رو به افول است و حتی بایدن در مراسم تحلیف گفت با یک آمریکای جنگ زده مواجه هستیم.

عنادی از وخیم بودن اوضاع در آمریکا خبر داد و اظهار کرد: وخیم بودن شرایط در آمریکا به حدی است که برخی از کارشناسان مطرح بین الملل، مسئله «پسا آمریکا» را مطرح کرده اند. البته جمع بندی این کارشناسان آن است که آمریکا در برخی از شاخص ها افول کرده است اما به مفهوم آن نیست که آمریکا از معادلات قدرت حذف شده است و جایگاه نخست آن با چالش مواجه شده است زیرا قدرت های نوظهوری مانند چین از سال 2025 قدرت برتر دنیا از نظر اقتصادی دارند.

تحلیلگر مسائل آمریکا بیان کرد: آنچه اهمیت دارد بروز و ظهور قدرت های جدید در جهان است که از طرق مختلف آمریکا را با چالش مواجه کرده اند. آمریکایی ها بعد از فروپاشی شوروری در ابتدای دهه 90 و در زمان بوش پدر، نظم نوین جهانی را مطرح کرد و به همین جهت فکر می کردند همیشه در جایگاه نخست قرار خواهند داشت.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: آمریکا آمریکایی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ادی هال، قهرمان پیشین مسابقات قوی‌ترین مردان جهان، رکورد قبلی سنگین‌ترین مشت تاریخ را شکست و آن را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش تسنیم، تا پیش از این رکورد سنگین‌ترین مشت در اختیار الکس پریرا، قهرمان برزیلی دسته میان وزن مبارزات آزاد بود که مشت او 191 هزار و 796 واحد PI قدرت داشت (واحد قراردادی تعیین شده از سوی مؤسسه عملکرد UFC برای سنجش میزان قدرت ضربات مشت) و پیشتر از او هم فرانسیس انگانو مبارز کامرونی UFC با مشتی به قدرت 129 هزار و 161 واحد رکورددار بود که در زمان ثبت آن رکورد در سال 2017، دانا وایت، رئیس مسابقات UFC قدرت مشت او معادل 96 اسب بخار یا هم اندازه نیروی وارد شده از فرود یک چکش 5 کیلویی از بالای سر انسان دانست.

ادی هال بریتانیایی اکنون رکوردی جدید را به ثبت رسانده و مشتی به دستگاه مخصوص سنجش قدرت ضربات وارد کرد که 208 هزار و 901 واحد PI قدرت داشت. او در روزهایی موفق به ثبت رکوردی جدید برای سنگین‌ترین مشت تاریخ شد که در حال آماده کرده خود برای یک مبارزه 4 جانبه MMA در قطر است. هال 36 ساله سال 2022 برای مدت کوتاهی وارد عرصه بوکس شد اما پس از مغلوب شدن برابر هفتور بیورنسن 35 ساله در یک مبارزه نمایشی، به مبارزات UFC رو آورد و در کنار تام آسپینال، قهرمان سنگین وزن این رشته شروع به تمرین کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899855

دیگر خبرها

  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد!
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه