Web Analytics Made Easy - Statcounter

«احسان خزاعی» رایزن فرهنگی ایران در پاکستان روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد برنامه‌های فرهنگی خود در ایام دهه مبارک فجر، همزمان با آغاز جشن‌های انقلاب اسلامی در تالار همایش‌های خانه فرهنگ کشورمان در شهر راولپندی از روز ۱۵ تا ۲۱ بهمن برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رایزن فرهنگی کشورمان اظهار داشت: گردهمایی استادان زبان و ادبیات فارسی با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و جمعی از استادان، ادبا و شعرای پارسی گوی پانزدهم بهمن ماه از سوی رایزنی فرهنگی در اسلام‌آباد با مشارکت و همکاری بنیاد سعدی و بخش زبان فارسی دانشگاه ملی زبان‌های نوین (NUML) در سالن اجتماعات خانه فرهنگ ایران در راولپندی برگزار می‌شود.

وی افزود: زبان فارسی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل ترویج و گسترش روابط فرهنگی دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان است و با توجه به اسلامی بودن دو کشور و علاقه مندی مردم پاکستان به انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام و مقام معظم رهبری، همچنین با عنایت به جایگاه عمیق زبان فارسی در شبه قاره، استادان زبان فارسی از دانشگاه‌های مختلف شهرهای اسلام آباد و راولپندی دور هم جمع خواهند شد تا در مورد وضعیت فعلی آموزش زبان فارسی، چالش‌ها و راه کارها و نیز در مورد ظرفیت‌های زبان و ادبیات فارسی در ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی سخنرانی، تبادل نظر و انتقال تجربه نمایند.

خزاعی گفت: خانه فرهنگ ایران در کراچی به مناسبت دهه فجر امسال، نمایشگاه کتاب، آثار خوشنویسی و قرآنی، هنرهای سنتی و صنایع دستی ایران و نمایشگاه عکس از دستاروردهای پس از پیروزی انقلاب را در محل شورای هنری کراچی برگزار می‌کند.

وی اظهار داشت: برگزاری روزهای سینمای ایران با نمایش فیلم‌های سینمایی ایرانی به زبان اردو در سینمای شورای هنری کراچی از دیگر برنامه‌های ایام دهه مبارک فجر است و با توجه به این که ایام دهه فجر امسال با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) همزمان شده است لذا سه همایش مجزا در خانه‌های فرهنگ ج. ا. ایران در شهرهای کراچی، کویته و مولتان برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همایش‌های مختلفی نیز با محور انقلاب اسلامی ایران توسط گروه‌های پاکستانی در مراکز علمی- فرهنگی این کشور برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، برنامه‌های فرهنگی متنوع و جشن‌های چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی ایران از سوی خانه‌های فرهنگ‌ کشورمان در شهرهای «کراچی» مرکز ایالت سند در جنوب، «پیشاور» مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب، «لاهور» مرکز ایالت پنجاب، «کویته» مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان و شهر «مولتان» نیز به طور هم زمان برگزار می‌شود.

شهر پیشاور پاکستان نیز در ایام دهه فجر شاهد برگزاری  برنامه‌های مختلف شامل نمایشگاه تصویری دستاوردهای انقلاب، رونمایی از دیوار دوستی نقاشی شده با عنوان تمدن مشترک ایران و پاکستان و انعقاد سمینار و گردهمایی خواهد بود.

«مهران اسکندریان» رئیس خانه فرهنگ ایران در پیشاور به ایرنا گفت: نشر محتوا و کلیپ در فضای مجازی با موضوع انقلاب اسلامی ایران و ساخت و انتشار نمایشگاه مجازی با موضوع "زن درعرصه‌های مختلف" پس از پیروزی انقلاب از دیگر برنامه‌های خانه فرهنگ پیشاور در روزهای آینده خواهد بود.

اجرای برنامه‌های فرهنگی و برگزاری جشن ایام دهه مبارک فجر در مجتمع آموزشی امام حسین (ع) اسلام‌آباد و مدارس ایرانی در شهرهای لاهور، کراچی و کویته از سوی کادر آموزشی و دانش آموزان ایرانی از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال در پاکستان می‌باشد. 

برچسب‌ها لاهور جهان و انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران پاکستان خانه فرهنگ ایران پیشاور دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لاهور جهان و انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی ایران لاهور جهان و انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران پاکستان خانه فرهنگ ایران پیشاور دهه فجر اخبار کنکور انقلاب اسلامی ایران خانه فرهنگ ایران پیروزی انقلاب مرکز ایالت زبان فارسی اسلام آباد ایام دهه دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۰۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تردیدی در صیانت از ارزش های اسلامی نداشته و ایثارگرانه در خط مقدم دفاع از اسلام و مسلمانان بوده است.

وی افزود: فتنه انگیزی، اختلاف افکنی و انشقاق در جهان اسلام، از برنامه های راهبردی آمریکا و اسرائیل بوده و آنها هیچ وقت خیرخواه ملت های مسلمان نبوده و نخواهند بود. حال آنکه تقریب مذاهب، همواره با جدیت توسط جمهوری اسلامی ایران، پیگیری و اجرایی شده است.

نورالدین خالق نظراف مفتی اعظم ازبکستان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه میانه در تمامی زمینه ها گفت: دین، فرهنگ و اشتراکات ازبکستان و ایران، عاملی مهم برای تعمیق مناسبات دو طرف است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نسخ خطی زبان فارسی، از همکاری در زمینه تحقیقات قرآنی و نسخ خطی قرآنی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی