Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، جمعی از مسوولان استان متشکل از معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل امور سرمایه‌گذاری استانداری، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان امروز چهارشنبه از سه واحد تولیدی بخش صنعت و یک واحد تولیدی بخش کشاورزی در سنندج بازدید کردند.

نخستین واحدی که مورد بازدید این مسوولان قرار گرفت شرکت شفا تولیدکننده بیش از 100 نوع انواع عرقیات، دمنوش، پماد، روغنیات و پودر، بود که مدیرعامل این شرکت درخواست موافقت با طرح توسعه‌ این واحد را کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واحد تولیدی یکی از واحدهای موفق و نمونه کردستان در زمینه تولید فرآورده‌ گیاهان دارویی است که توانسته علاوه بر بازار داخل به خارج از کشور هم صادرات داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شفا در این بازدید با اشاره به اینکه این واحد در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع احداث شده است، گفت: از سازمان غذا و دارو مجوز تولید ۴۰ مورد فرآورده طب سنتی را دریافت کردیم که برای تولید این فرآورده ها نیاز به توسعه فضای واحد تولیدی خود را داریم.

برهان حسینی با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی این واحد در مجموع تولیداتی که دارد ۵۰۰ تن در سال است، اضافه کرد: با توجه به نیاز و تقاضای بازار در فصولی از سال بیش از ظرفیت هم محصول تولید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای ۹۰ نفر در این واحد به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است، یادآور شد: در حوزه تولید گیاه دارویی برای ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر و سایر ملزومات هم چون بسته بندی برای یک هزار نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

صادرات شمع تزئینی از کردستان به سه کشور خارجی

شرکت رویا پلاستیک تولید کننده ظروف یکبار مصرف فوم و شمع تزئینی دومین واحدی بود که مسوولان استان از آن بازدید کردند و در جریان شرایط تولید و مسائل پیش روی این واحد قرار گرفتند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: ظرفیت تولید این واحد در بخش ظروف یکبار مصرف هفت هزار و ۵۰۰ تن در سال و در زمینه شمع تزئینی هم هفت هزار تن است.

پیمان الماسی میزان اشتغالزایی این واحد را ۱۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: محصولات ظروف یکبار مصرف تولید شده در این واحد به کشورهای حاشیه خلیج فارس و شمع تزئینی هم به آذربایجان، ترکیه و رومانی  صادر می‌شود.

تولید شمع تزئینی در کشور برای نخستین بار در رویا پلاستیک کردستان آغاز شد و این واحد توانسته است در طول این سال‌ها علاوه بر بازار داخل فروش مطلوبی هم در بازار خارج از کشور داشته باشد.

نکته جالب توجه در این واحد این است که مواد اولیه مورد نیاز تولید در رویا پلاستیک تولید داخل کشور است و در زمینه شمع تزئینی هم پایه فلزی مورد نیاز آن هم در همین واحد و به همت صنعتگران شاغل در آن تولید می‌شود.

تولید بیش از پنج هزارتن زیرساخت کناف در کردستان

شرکت تعاونی جهان ورق گالوانیزه کردستان نخستین تولید کننده زیرساخت کناف در غرب کشور سومین واحد مورد بازدید جمعی از مسوولان استان بود؛محل فعالیت این واحد استیجاری بود و مالک آن درخواست اختصاص زمین برای این واحد و اجرای طرح توسعه آن و تولید کناف در استان را داشت.

مدیرعامل شرکت تعاونی جهان ورق گالوانیزه کردستان در این بازدید با اشاره به اینکه ظرفیت این واحد پنج هزار و ۳۰۰ تن در سال است، اظهار داشت: جواز فاز توسعه‌ای آن هم با ظرفیت ۱۱ هزار تن دریافت کردیم و در حال حاضر مشکل زمین داریم.

معروف آذر یادآور شد: علاوه بر استان دو خط تولید هم در سلیمانیه اقلیم کردستان عراق با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ تن ایجاد کردیم و به دنبال جذب سرمایه گذار عراقی هم برای توسعه فعالیت خود در کردستان ایران هم هستیم.

وی اظهار داشت: نیاز به سه هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین در شهرک صنعتی شهرستان دهگلان داریم که امیدواریم مسوولان این میزان زمین را در اختیار ما قرار دهند.

آذر از دیگر نیازهای این واحد را تسهیلات اعلم کرد و گفت: با راه اندازی فاز توسعه‌ای برای ۲۷۰ نفر در این واحد اشتغال جدید ایجاد می‌شود.

واحد تولید انواع پوره میوه در سنندج ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

آخرین واحد تولیدی که مورد بازدید این جمع  از مسوولان قرار گرفت واحد تولید انواع پوره میوه از جمله توت فرنگی و رُب بود که در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

مدیر این واحد در حال احداث اظهار داشت: عملیات احداث این واحد از ابتدای سال جاری آغاز شده و هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد  و تا پایان سال هم به بهره برداری می‌‎‌رسد.

حمید مالک با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی این واحد چهار هزار تن در سال است، اضافه کرد: برای تکمیل و راه اندازی این واحد نیاز به ۶ میلیارد تومان تسهیلات داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در پایان این بازدیدها در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت:  اختصاص زمین برای توسعه واحدهای تولیدی از جمله مهمترین درخواست های امروز صاحبان چند واحد تولیدی که از آنها بازدید کردیم، بود.

خالد جعفری با اشاره به اینکه در شهرک صنعتی دهگلان به واحد تولید زیرساخت کناف زمینی اختصاص داده می‌شود، افزود: علاوه بر زمین به این واحدها هم سرمایه در گردش مورد نیاز پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: رسالت ما حمایت از واحدهای تولیدی اعم از صنعتی و کشاورزی و به ویژه واحدهای فعال  است تا هم اشتغال آنها حفظ شود و هم چرخ تولید در استان همچنان بچرخد.

حمایت ویژه از واحدهای دارای توجیه اقتصادی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در حاشیه این بازدید به خبرنگاران اظهار داشت: ۹۰۴ واحد تولیدی در بخش صنعت استان دارای پروانه بهره برداری هستند که از این تعداد ۱۸۵ واحد راکد و مابقی فعال است.

محمد دره‌وزمی با اشاره به اینکه از تعداد واحدهای راکد بیش از ۵۰  درصد آنها امکان فعال شدن مجدد آنها به دلیل عدم تمایل مالکان وجود ندارد، یادآور شد: واحدهای تولیدی استان که امکان کار دارند و از توجیه اقتصادی لازم هم برخوردار هستند مورد حمایت ویژه دولت قرار دارند.

در شرایط اقتصادی سخت کنونی و تحریم های ظالمانه علیه ایران اسلامی و شیوع بیماری کرونا واحدهای تولیدی در استان کم برخورداری هم چون کردستان وجود دارند که صاحبان آنها کلید واژه مشترکشان نبود بازار و گرانی و بسیاری دیگر از مشکلات ایجاد شده نیست بلکه اختصاص زمین برای توسعه فعالیتشان است و این یعنی حرکت در مسیر جهش تولید.

برچسب‌ها کردستان وزارت صنعت معدن و تجارت سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان وزارت صنعت معدن و تجارت سنندج کردستان وزارت صنعت معدن و تجارت سنندج اخبار کنکور واحدهای تولیدی معدن و تجارت واحد تولیدی واحد تولید شمع تزئینی تن در سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۰۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود

استاندار زنجان با بیان اینکه این کارگران هستند که چرخ تولید را می‌چرخانند و شما کارگران افسران جنگ اقتصادی هستید، گفت: موضوعاتی همانند سخت و زیان‌آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مراسم روز کارگر شامگاه چهارشنبه در یکی از واحدهای تولیدی استان زنجان با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

محسن افشارچی، استاندار زنجان در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام کارگر، اظهار داشت: درد کارگران را درد خود می‌دانیم و به‌خاطر همین موضوع دستورات ویژه‌ای را برای پیگیری تایید طبقه‌مندی مشاغل صادر کردم.

وی با بیان اینکه این کارگران هستند که چرخ تولید را می‌چرخانند و شما کارگران افسران جنگ اقتصادی هستید، مطرح کرد: موضوعاتی همانند سخت و زیان‌آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

استاندار زنجان گفت: با مشکلات کارگران آشنا هستم و در یک هفته اخیر هم در دیدار با کارگران با مشکلات آن‌ها بیشتر آشنا شدم و متأسفانه برخی مشکلاتی که به‌راحتی می‌تواند حل شود به خاطر عدم تدبیر سبب ادامه‌دار بودن مشکل می‌شود.

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در این برنامه ضمن تقدیر از زحمات کارگران در راستای تحقق جهش تولید در کشور، گفت: برخی واحدهای تولیدی استان زنجان نیازمند نوسازی هستند تا بهره‌وری آن رشد پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه باید به سمت افزایش صادرات حرکت کنیم، گفت: در همین کشورهای منطقه مشتریان خوبی برای محصولات واحدهای تولیدی استان زنجان وجود دارد که باید از فرصت‌ها استفاده کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اینکه ارزآوری باید اولویت نخست واحدهای تولیدی بزرگ استان و کشور باشد، مطرح کرد: با ارزآوری است که وضعیت اقتصاد کشور ارتقا پیدا می‌کند و این ظرفیت را واحدهای تولیدی بزرگ استان زنجان از جمله ایران ترانسفو دارد.

گفتنی است، در این مراسم، سالار عقیلی خواننده کشورمان نیز حضور داشت و چند قطعه موسیقی خود را در جمع کارگران اجرا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی