Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خیرخواه بشر ظهر روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اردبیل به تشریح اولویت‌های اصلی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پرداخت و اظهار کرد: در گام اول اولویت ما مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و در گام بعدی شناسایی معتادان و پیشگیری از اعتیاد است که در این زمینه تلاش‌های بسیار شایسته و مناسبی توسط همکاران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وظیفه اصلی پلیس مبارزه با مواد مخدر را پاسخگویی به مطالبات به حق شهروندان عنوان کرد و افزود: با توجه به گسترش فضای مجازی و ابزارهای تبلیغات و همچنین افزایش انواع مواد مخدر، امکانات و ابزارهای شناسایی سریع و به موقع قاچاقچیان و باندهای توزیع کننده مواد مخدر در استان اردبیل از طریق روش‌های علمی و اطلاعاتی انجام می‌شود.

منازل به مکان امنی برای پیشگیری از اعتیاد جوانان تبدیل شود

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل به نقش مهم و تعیین کننده خانواده‌ها در تربیت و آگاه سازی جوانان اشاره کرد و گفت: منازل باید به مکانی امن و صمیمی برای جوانان و نوجوانان تبدیل شود تا از بروز رفتارهای پر خطر جلوگیری شده و شاهد کاهش گرایش این افراد به مواد مخدر باشیم.

خیرخواه بشر با بیان اینکه در راستای پیشگیری و آموزش خانواده‌ها و جوانان ۱۶ کلاس آگاه سازی در استان برگزار شده است افزود: مراکز مشاوره تخصصی پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز در سال جاری ۲۲۰ جلسه فردی و گروهی را برگزار و با تهیه بیش از ۲۵۰۰ پوستر، بروشور و نمایشگاه‌های دائمی در ادارات، مساجد و دانشگاه‌ها فعایت‌های گسترده ای را در این زمینه انجام داده است.

افزایش ۲۶ درصدی کشف مواد مخدر در اردبیل

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از کشف بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر در ۱۰ ماه نخست سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در طی این عملیات‌های انجام گرفته بیش از ۵ هزار قاچاقچی، حمل کننده، نگه دارنده و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و ۲۴۸ خودرو نیز توقیف شدند.

وی با اشاره به اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است افزود: در همین راستا ۹ قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری ضبط و ۵۷۹ پرونده نیز تشکیل شده است.

خیرخواه بشر به تشریح اجرایی شدن طرح کنترل محورهای مواصلاتی استان پرداخت و گفت: با بررسی خودروهای سبک و سنگین ۳۳۸ نفر توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و بیش از یک تن انواع مواد مخدر نیز کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: در سایر طرح‌های مبارزه با مواد مخدر از قبیل برخورد با توزیع کنندگان و خرده فروشان، طرح شناسایی نقاط آلوده و امنیت اجتماعی، ۴۳۸ کیلو شاهدانه خودرو کشف و بیش از ۹۰۰ نفر دستگیر شدند.

مردم همواره بازوان توانمند مبارزه با مواد مخدر در استان هستند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل به میزان گزارشات مردمی ثبت شده در سامانه نیز اشاره کرد و افزود: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری بیش از هزار و ۶۰۰ گزارش از طرق مردم به اطلاع پلیس مبارزه با مواد مخدر استان رسید که منجر به کشف ۲۱۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر شد.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه توزیع یا قاچاق مواد مخدر با سامانه‌های شبانه روزی ۱۱۰ و ۱۳۰ پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل تماس حاصل فرمایند.

خیرخواه بشر به برنامه‌های سال آینده پلیس مبارزه با مواد مخدر استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: در سال آینده، بحث جمع آوری معتادین متجاهر را در دست بررسی خواهیم داشت و از طریق مراکز درمان و باز پروری معتادین نیز زمینه ترک اعتیاد و اشتغال این افراد را فراهم خواهیم کرد.

کد خبر 5132465

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل پلیس مواد مخدر اعتیاد ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا گرگان شیراز کرمانشاه بوشهر شهرستان کرج شهرکرد شیوع کرونا آلودگی هوا سانحه تصادف اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل استان اردبیل انواع مواد مخدر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است

عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در بازدید از مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین گفت: استان قزوین در حوزه مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد با کمبود‌های زیرساختی، نیروی انسانی و منابع مالی روبه‌رو است، با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌توانیم این مسائل را حل کنیم تا این فاصله و خلا در حوزه زیرساخت جبران شود.

وی افزود: نگاه دولت در این عرصه حمایتی بوده و اقدامات مختلفی نیز در این راستا انجام شده است، برای مثال ساختمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مستقر در شهرک مینودر نیز با مشکلاتی روبه‌رو بود که با نگاه حمایتی مشکلات آن پیگیری و حل شد، در خصوص مشکلات زیرساختی و منابع موجود نیز باید با همین رویکرد عمل کنیم.

کاظمی با بیان اینکه در صورت حل مشکلات در حوزه زیرساختی و منابع، اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر می‌توانند بر ماموریت اصلی خود تمرکز بیشتری داشته باشند گفت: ماموریت مقابله با مواد مخدر و اعتیاد باید به صورت منظومه‌ای دنبال شود.

به گفته این مسئول، تهدیدات حوزه اعتیاد همواره در حال به‌روزرسانی است و با گذر زمان در همه عرصه‌های توزیع، تولید، مصرف و مخاطب شاهد موارد جدید هستیم که همه دستگاه‌های متولی نیز باید برای مقابله و پیشگیری از آنها به‌روز شوند تا بتوانیم اقدامات موثری انجام دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: چرخه مواد مخدر منظومه‌ای است و اگر جایی با مشکل روبرو شود، کل کار زیر سوال می‌رود، با اینحال هم کنون در این حوزه پنج کمیته شورای مقابله با مواد مخدر شکل گرفته که همه چرخه‌ها باید مانند دستگاه و ماشین منظم حرکت کنند.

وی اضافه کرد: هماهنگی خوبی بین دستگاه قضایی، امنیتی و اجتماعی در استان قزوین وجود دارد و باید از این فرصت برای استفاده از ریشه کن شدن اعتیاد و مواد مخدر بهره برد.

کاظمی به تغییر مصرف مواد مخدر و تغییر سن اعتیاد اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات فرهنگی و آموزشی را باید جدی‌تر پیگیری کرد و از منابع شهرداری‌ها و ظرفیت صدا و سیما می‌توان در قالب تفاهم نامه سه جانبه استفاده کرد تا با تولید محتوای فاخر شاهد تحول در حوزه پیشگیری و اطلاع‌رسانی در خصوص مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • انسداد محورهای مواصلاتی در خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه