Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری صبح چهارشنبه در ستاد توسعه خاوران با اشاره به اینکه فرصت مرز پیشران توسعه خراسان‌جنوبی است، اظهارکرد: ما درباره بازگشایی یزدان نشست‌های مختلفی با طرف افغانستانی داشته‌ایم.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در پایانه مرزی یزدان در طرف ما همه امکانات و زیر ساخت‌ها فراهم است ولی طرف افغانستانی مسائلی را مطرح و مجوز لازم را برای بازگشایی نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملانوری ادامه‌داد: طرف افغانستانی این نکته را مطرح می‌کند که بازگشایی پایانه مرزی یزدان چه فایده‌ای برای ما دارد؟ چرا که در شرایط فعلی حجم صادرات ما از کشور افغانستان بسیار بیش از حجم واردات از آن کشور است.

بازگشایی یزدان برای افغانستانی‌ها فایده‌دار شود

وی ادامه‌داد: ما باید به راهکارهایی بیندیشیم که بازگشایی پایانه مرزی یزدان برای طرف افغانستانی هم فوایدی به همراه داشته باشد و این راهکارها و برنامه‌ها بی‌شک کلید قفل مذاکرات آینده با دوستان افغانستانی درباره بازگشایی مرز است.

استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: ما به دنبال ایجاد یک تعاونی تولیدکنندگان زرشک، زعفران و عناب هستیم که کل تولیدکنندگان این محصولات استان عضو و سهام دار آن بوده و از شروع کار کاشت، داشت، برداشت، بازاریابی و فرآوری و صادرات آن را مدیریت کند تا سرمایه کشاورزان تبدیل به ارزش شود.

ملانوری گفت: ما هر ساله در جریان تولید محصولات استراتژیک خراسان‌جنوبی و گل نرگس و پنبه مله دغدغه‌ها و مسائلی را مطرح کرده‌ایم و پیرامون آن سخن گفته‌ایم و در نهایت باز به سال بعد رسیده و حال نیز در آستانه سال ۱۴۰۰ هستیم.

وی اظهار کرد: باید بر اساس دانش فنی، امکانات روز و توان متخصصان خود بتوانیم این مشکلات را به صورت اجرایی و عملیاتی رفع کنیم و برای آن راه‌حل‌هایی بیابیم.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: من از همه مسائل و مشکلات خراسان‌جنوبی چون حاشیه نشینی، مسائل حوزه بانوان، مشکلات بخش صنعت و کشاورزی و … اطلاع دارم و در جلسات باید به جای طرح مکرر مشکلات و مسائل از راه‌حل‌های عملیاتی سخن بگوییم.

مردمی کردن اقتصاد یک اولویت است

ملانوری با اشاره به ضرورت راه‌اندازی ستادهای شهرستانی ستاد توسعه خاوران گفت: ما باید سرمایه‌های مردم را در راستای توسعه استان به میدان بیاوریم که در این صورت اتفاقات بسیار بزرگی رقم خواهد خورد چرا که مردمی‌کردن اقتصاد یک اولویت است.

وی اظهارکرد: من نمی‌پذیرم که در جلسات ستاد توسعه خاوران و سایر جلسات از فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری سخن گفته شود که در گذشته هم بیان شده است، بلکه این فرصت‌ها باید به روز، قابل اجرا و عملیاتی باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: همچنین از فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی در استان نباید به صورت کلی سخن گفت بلکه باید به صورت کاملاً دقیق بگوییم در فلان دهستان این فرصت سرمایه‌گذاری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه واژه قانون مخل را قبول ندارد، ادامه‌داد: قانون باید تسهیل‌گری کند و اگر قانونی دارای ایراد و اشکال است برای رفع آن باید پیشنهاد دهیم.

کد خبر 5132279

منبع: مهر

کلیدواژه: حمید ملانوری مرز فرصت های سرمایه گذاری بیرجند استانداری خراسان جنوبی ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا گرگان شیراز بوشهر کرمانشاه شهرستان کرج شهرکرد شیوع کرونا آلودگی هوا سانحه تصادف اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران استاندار خراسان جنوبی طرف افغانستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۱۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین سعیدی سیرائی صبح امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ با همراهی مدیران شهرداری کرج و معتمدان، مشکلات مربوط به منطقه ۳ شهرداری را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه پایش مشکلات منطقه سه با اشاره به اینکه برای رسیدن به شهری توسعه یافته در کنار برنامه ریزی و تخصص مدیران به نظرات شهروندان نیاز است، اظهار کرد: نظرات شهروندان در اداره شهر گره‌گشا است، چراکه به صورت عینی با مشکلاتی روبه‌رو و آن را در زندگی روزمره لمس می‌کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در جلسه بررسی مشکلات شهروندان نقطه نظرات خوبی مطرح شد که تلاش می‌کنیم این نقطه نظرها در اداره بهتر این منطقه، عملیاتی شود.

سعیدی سیرائی اضافه کرد: نیازهایی که در جلسه پایش مشکلات مطرح شد مشکلاتی است که قابلیت رفع شدن دارد و به طور قطع با تدبیر مدیران این مهم محقق خواهد شد.

وی گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج افزود: این رویکرد به طور قطع در خصوص سایر مناطق شهرداری کرج نیز وجود خواهد داشت، تلاش می‌کنیم نیاز شهروندان به صورت اولویت مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747737

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • سیل به برخی راه‌های ارتباطی خراسان جنوبی خسارت زد / فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی