Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصمی گفت: تعداد ۲۹ پروژه شامل ۲۶ پروژه آبرسانی و ۳ پروژه فاضلاب در دهه فجر امسال در استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « امین قصمی » در نشست خبری اظهار کرد: امسال پروژه های شاخص زیادی در دست اجرا داریم که اثربخش ترین آن ها؛ بهره برداری از طرح انتقال آب از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی به مخازن داماهی بندرعباس، بهره برداری از فاز نخست طرح ملی آبرسانی به شهر گوهران و 56 روستای مسیر از سد سُهران، فاز سوم آب شیرین کن بندرعباس، توسعه شبکه آب مجموعه روستاهای فاقد شبکه شهرستان قشم، بهره برداری از مجتمع های آبرسانی روستایی مقام، گابریک، کشار و سرچاهان و شهدادی و طرح فاضلاب روستای "تیاب" میناب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در دهه فجر 99، تعداد 26 پروژه آبرسانی با اعتبار یکهزار و 303 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که از این تعداد 11 پروژه در قالب طرح ملی #پویش الف ب ایران با اعتبار 793 میلیارد ریال در شهرهای بندرعباس، حاجی آباد، بستک، جاسک، بندرلنگه و رودان تکمیل و  آماده افتتاح است.  


مديرعامل آبفاي هرمزگان ادامه داد: همچنین امسال آبرسانی به 57 روستا در قالب 13 مجتمع آبرسانی را در دست اجرا داریم که در دهه فجر امسال 30 روستا در قالب 7 مجتمع آبرسانی با جمعیت 23 هزار نفر از آب شرب بهداشتی بهره مند می شوند. 


"تياب" نخستين روستای بهره مند از شبکه جمع آوری فاضلاب


این مقام مسئول، اظهار داشت: در بخش فاضلاب نیز 3 پروژه شامل احداث تاسیسات و تصفیه خانه فاضلاب روستای "تیاب" و  ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرهای بندرعباس و رودان در مجموع با اعتبار 340 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد. 


قصمی با بیان اینکه؛ طرح فاضلاب روستای تیاب به عنوان نخستین طرح جمع آوری فاضلاب روستایی در هرمزگان است، گفت: حجم عملیاتی این طرح شامل 10 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، 300 فقره انشعاب و تصفیه خانه ای به ظرفیت 880 مترمکعب در روز با فرآیند تصفیه MBR است. 


به گفته وی؛ اعتبار هزینه شده برای این طرح 180 میلیارد ریال بوده است. 


بهره برداری از 11 پروژه آبرسانی تا پايان امسال


مدیرعامل آبفا استان در ادامه با تاکید بر اهمیت بهبود و تقویت منابع آبی روستاها به عنوان اولویتِ اول طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، اظهار داشت:  امسال تعداد 11 پروژه مهم آبرسانی روستایی در مجموع با اعتبار 5 هزار و 140 میلیارد ریال در دست اجرا داریم که تا پایان امسال تکمیل و به مرحله بهره برداری می رسد. 


قصمی افزود: از مهمترین این طرح ها، بهره برداری از طرح انتقال آب از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی به مخازن داماهی و ششصد دستگاه بندرعباس به طول 33 کیلومتر است که در حال حاضر با پیشرفت90 درصد و اعتبار 3 هزار و 960 میلیارد ریال در دست اجراست.


به گفته وی؛ این طرح آبرسانی با هدف انتقال 140هزار متر مکعب آب جهت بهره مندی 4 شهر ، 9 شهرک و 25روستا با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر (در افق طرح) از آب شرب پایدار اجرایی شده است.


مدیرعامل آبفا استان همچنین اظهار داشت: از مجموع 11 پروژه، 7 پروژه در قالب طرح ملی #پویش الف ب ایران در حال اجراست که مهمترین آن بهره برداری از فاز نخست طرح ملی آبرسانی به شهر گوهران و 56 روستای مسیر از سد سُهران است. 


وی اضافه کرد: این طرح شامل 42 کیلومتر کلکتور اصلی آب، اجرای 12 کیلومترخط انتقال، 3 باب ایستگاه پمپاژ، 25 کیلومتر شبکه توزیع آب و 10 واحد مخزن ذخیره  آب می باشد که با اعتبار هزینه شده 710 میلیارد ریال اجرا شده است.


پروژه های شاخص نُه ماهه سال 99


این مقام مسئول در پایان، به پروژه های شاخص 9 ماهه امسال اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با حمایت دولت تدبیر و امید و تلاش دو چندان متخصصان و دست اندرکاران صنعت آب و فاضلاب استان، توانسته ایم با اجراي پروژه هاي شاخصي نظير؛ بهره برداري از فاز اول طرح ملي آبرساني به شهر سردشت و 8 روستای مسیر از سد جگین، افتتاح فاز 2 آب شيرين كن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس، بهره برداری از ظرفیت 40 هزار مترمکعبی فاز یک آب شیرین‌کن یک میلیونی بندرعباس،  كلنگ زني طرح تامين آب شهر هاي پارسيان، دشتي و كوشكنار و كلنگ زني طرح تامين آب شهر ميناب از سد سرني به عنوان بزرگ ترین پروژه آبِ شرق استان، تا حد مطلوبی ثبات و پایداری را به منابع آبی استان برگردانیم.

 

 

 

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: مديرعامل آبفاي هرمزگان دهه فجر افتتاح پروژه بهره برداری می رسد بهره برداری هزار مترمکعبی فاضلاب روستای میلیارد ریال دست اجرا آب شیرین کن پروژه آب دهه فجر طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه گفت: پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب «تم تم» در شهرستان جوانرود با پیشرفت ۹۵ درصدی در حال تکمیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا داودی امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی قابل توجه این پروژه، افزود: تاکنون کارهای خوبی در پروژه از جمله اجرای ۱۲ کیلومتر لوله گذاری با لوله ۳۱۵ پلی اتیلن، متصل نمودن خط برق، تجهیز چاه و ساخت ۲۲ باب حوضچه تا مخزن صادق آباد، انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه از تنش آبی شهر جوانرود کاسته و چندین روستای شهرستان روانسر هم از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

داودی اضافه کرد: عملیات اجرایی این پروژه از نیمه دوم سال گذشته توسط شرکت آبفا استان کرمانشاه آغاز و علی رقم وجود بارش‌ها به ویژه در ابتدای سال جاری پروژه به مراحل پایانی خود رسیده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده توسط شرکت آبفا در سال گذشته در این شهرستان تصریح کرد: ۳۸۸ فقره انشعاب آب شهری، ۳۶۰ فقره انشعاب آب روستایی و ۴۹۹ فقره انشعاب فاضلاب شهری واگذار شده و همچنین ۳۱۴ فقره کنتور خراب مشترکین در شهر و روستاهای جوانرود نیز تعویض شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: در سال گذشته هزار و ۷۰۵ متر شبکه فاضلاب و ۳۵ هزار و ۱۲۵ متر لوله‌گذاری در سطح شهر جوانرود و روستاهای تابعه اجرا شده است.

داودی تاکید کرد: برای اجرای شبکه فاضلاب از لوله‌های پلی اتیلن در سایزهای ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی‌متر استفاده شده که برای متصل کردن لوله‌ها به یکدیگر در جهت هدایت مسیر فاضلاب، ۲۹ باب منهول سایز ۱۰۰۰ میلی‌متری نیز ساخته شده است.

وی اضافه کرد: در راستای تأمین و حفظ بهداشت آب شرب شهری و روستایی در جوانرود، سال گذشته ۲۶ هزار و ۲۷۲ مورد کلرسنجی از منابع، مخازن و شبکه توزیع آب انجام و هزار و ۳۹۴ مورد آزمایشات میکروبیولوژی و ۳۶۱ مورد استانداردسازی انشعابات آب و فاضلاب هم انجام شده است.

داودی تصریح کرد: رفع حوادث و اتفاقات شبکه‌های آب و فاضلاب به تعداد هزار و ۹۲۶ مورد در سطح شهر جوانرود و شروینه، هزار و ۱۱۷ مورد رفع حوادث آب در سطح روستاهای تحت پوشش، شست و شو و لایروبی شبکه‌های مدرن و سنتی فاضلاب به طول ۵۵ کیلومتر و ۴۶۱ مورد احداث، لایروبی، هم سطح سازی و تعویض دریچه‌های منهول فاضلاب از دیگر اقدامات انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب در سال گذشته در شهرستان جوانرود بوده است.

وی با اشاره به شست‌وشو و گندزدایی ۳۳ باب مخزن و شست‌وشوی ۷۲ کیلومتر از شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب در سطح شهرهای جوانرود، شروینه و روستاهای تحت پوشش، تاکید کرد: با توجه به ضرورت شستشوی سالانه مخازن ذخیره آب شرب و شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال با هدف ارتقای کیفیت آب شرب، در زمان بندی‌های مشخص اقدامات لازم انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه گفت: برای جلوگیری از هدررفت آب، ۸۷ هزار و ۹۳۰ متر از خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع، ۴۲۹۰ فقره انشعاب نشت‌یابی انجام و ۷۰ مورد تعمیرات دوره‌ای و اضطراری در ایستگاه‌های پمپاژ و منابع تأمین آب در سطح شهرستان انجام شده است.

داودی عنوان کرد: طول خطوط انتقال آب در این شهرستان ۴۰ کیلومتر، طول شبکه توزیع آب در سطح شهرستان (جوانرود، شروینه و روستاهای تحت پوشش) ۲۸۸ کیلومتر، طول خطوط انتقال فاضلاب ۳/۸ کیلومتر و طول شبکه جمع آوری فاضلاب ۹۶ کیلومتر است.

تعداد کل مشترکان آب در شهر و روستاهای جوانرود ۲۴ هزار و ۶۷ مشترک و تعداد مشترکان فاضلاب ۲۰ هزار و ۲۱۱ مشترک است، به نحوی که ۱۰۰ درصد جمعیت شهر جوانرود تحت پوشش شبکه آب شرب و بیش از ۹۴ درصد نیز تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند.

کد خبر 750734

دیگر خبرها

  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محله‌ها به خورها آغاز می‌شود
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب