Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@04:30:49 GMT

توسعه اجرای طرح پایلوت یوآن دیجیتال در چین

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۲۶۸۳

توسعه اجرای طرح پایلوت یوآن دیجیتال در چین

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس از راشاتودی، دولت چین‌ که پیش‌تر اجرای طرح آزمایشی استفاده از یوآن دیجیتال را از پنج شهر خود آغاز کرده بود حالا تصمیم گرفته اجرای آن را به شهرهای بزرگ و پرجمعیتی نظیر پکن، شانگهای و شنزن گسترش دهد.

رسانه‌های چینی گزارش دادند که تصمیم دولت این کشور در این باره توسط مقامات محلی این کشور عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار پکن در این باره گفته پایتخت چین به دنبال ایجاد مناطق نوآوری برای خدمات حرفه‌ای و فناوری‌های مالی طی سال جاری است و قصد دارد طرح پایلوت یوآن دیجیتال را در این شهر گسترش دهد. شهردار شانگهای هم اظهارات مشابهی را بیان کرده است.

تاکنون استان‌های نظیر گواندونگ شاهد اجرای طرح آزمایش یوآن دیجیتال بوده‌اند. 

البته مقامات بانک مرکزی چین در زمینه توسعه استفاده از ارز دیجیتال این کشور موسوم به طرح «پرداخت الکترونیک ارز دیجیتال» اظهارنظری نداشته‌اند.

یک کارشناس چینی می‌گوید: سرعت توسعه و آزمایش این طرح نسبتاً سریع انجام شده و به احتمال زیاد چین نخستین کشوری در جهان خواهد بود که ارز دیجیتال ملی خواهد داشت.

چینی‌ها در تلاش هستند تا همزمان با برگزاری المپیک زمستانی سال 2022 شرایط را برای استفاده سراسری از یوآن دیجیتال در این کشور فراهم کنند.

انتظار می‌رود که شهرها و مناطق بیشتری از چین به این طرح آزمایش یوآن دیجیتال بپیوندند و شاهد ورود شهرهای نظیر دالیان، کینگدائو و هاینان به این طرح باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چین نوآوری اقتصاد پکن یوآن دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از غرفه استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به ظرفیت معادن استان اظهار داشت: معادن بی‌نظیر استان سیستان و بلوچستان از جمله معدن جانجا می‌تواند یکی از مهمترین عوامل توسعه این استان باشد.

وی تاکید کرد: ظرفیت حوزه شیلات استان بی‌نظیر است و ما بیشترین حجم صید و صیادی را در شهرستان‌های کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان داریم.

وزیر کشور تصریح کرد: اقدامات مناسبی در زمینه تولید در حوزه‌های مختلف از جمله نهاده‌های دامی در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی به ظرفیت میوه‌های گرمسیری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در زمینه تولیدات خرما می‌توان به صورت ویژه در این منطقه از کشور اقدام کرد، همچنین در زمینه تولید میوه‌های گرمسیری نیز باید اقدامات موثرتری صورت بگیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه