Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور با اشاره به ارتباطات بین‌المللی این دانشگاه بیان کرد: اولین دانشجویان علمی کاربردی در حال اخذ ویزا برای گذراندن دوره کارورزی خود در آلمان هستند.

دکتر"محمدحسین امید" عصر امروز هشتم بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در کرمان گفت: برنامه های امسال دانشگاه علمی کاربردی به سرانجام رسیده به‌طوری که 93 هزار مدرس مورد ارزیابی قرار گرفته و ساماندهی شدند که 25 هزار نفر از آنها با دانشگاه ادامه همکاری می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از سال 95 ورود به دانشگاه برای تدریس از طریق فراخوان انجام می‌شود، اظهار کرد:  تقریبا به ازای هر 10 نفر داوطلب تدریس در دانشگاه علمی کاربردی یک نفر آنها قبول می‌شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: تاکنون سومین دوره سطح بندی انجام شده و دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها زیرنظام آموزشی در کشور است که سطح‌بندی را انجام داده و متاسفانه در این سطح بندی تعدادی از مراکز حد نصاب نمره را احذ نکرده و از چرحه حذف شدند.

وی با بیان اینکه حدود 200 مرکز نوآوری در مراکز آموزش عالی علمی کاربردی راه‌اندازی شده، تصریح کرد: از هر سه مرکز ما تقریبا یکی از آنها مرکز نوآوری دارند و تاکنون بیش از 50 استارت‌آپ در زمینه‌های مختلف برگزار شده است.

امید با اشاره به ارتباطات بین‌المللی دانشگاه علمی‌ کاربردی اظهار کرد: اولین دانشجویان علمی کاربردی در حال اخذ ویزا برای گذراندن دوره کارورزی خود در آلمان هستند.

وی توسعه کیفی را از مهمترین اولویت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی دانست و بیان کرد: برگزاری آزمون‌های متمرکز نیز در دانشگاه جامع علمی کاربردی انجام شد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور عنوان کرد: ماموریت بعدی ما این است که با نگاه آمایش سرزمینی رشته‌ها را تعریف و نیروهای ماهر تربیت خواهیم کرد.

وی درمورد شرایط تاسیس مراکز جدید علمی کاربردی بیان کرد: باید متقاضی داشته باشد و برای رشته‌هایی که درخواست دارد بازار کار وجود داشته باشد ضمن آنکه نباید موازی کاری با سایر مراکز باشد.

امید افزود: یکی از مشکلات کشور در بخش کشاورزی است و مراکز کشاورزی علمی کاربردی کشور دولتی بودند که با مصوبه دولت تعطیل شدند و تاسیس مراکز علمی کاربردی کشاورزی توسط بخش خصوصی را در دستور کار داریم که استان کرمان این ظرفیت را دارد.

وی درباره رشته‌های تحصیلات تکمیلی در مراکز علمی کاربردی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی برای خود رسالتی در حوزه تحصیلات تکمیلی نمی‌بیند اما مخالف آن هم نیستیم و به صورت خیلی محدود و در رشته‌های محدود و خاص این مسئله را دنبال می کنیم و قطعا تعداد پذیرش ما در این رشته‌ها به یک درصد دانشجویان مراکز نمی‌رسد و دانش آموختگان دانشگاه علمی‌کاربردی می‌توانند در سایر دانشگاه‌ها ارشد خود را بخوانند و در دور قبل 14 هزار نفر از دانش آموختگان علمی کاربردی در رشته‌های تحصیلات تکمیلی در سایر دانشگاه‌ها قبول شده‌اند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اظهار کرد: چند سال متوالی پیشنهاد دادیم که 30 درصد شهریه مهارتی به دانشجویان مناطق کم برخوردار تعلق گیرد که تاکنون با آن موافقت نشده و حتی امسال نیز مجلس با آن مخالفت کرده است.

وی درباره مشکلات دانشجویان ایثارگر و شاهد به دلیل عدم پرداخت شهریه آنها توسط بنیاد شهید اظهار کرد: بدهی بنیاد شهید به مراکز خیلی زیاد شده و نزدیک به 80 میلیارد تومان بدهی به ما دارند و در حال تهاتر هستیم تا این بدهی تسویه شود و به زودی این مشکل حل خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه علمی کاربردی علمی کاربردی کشور رییس دانشگاه رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت

به گزارش خبرگزاری مهر، پرهام پارسانژاد، نسبت به تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد و عوام فریبی و سوءاستفاده از تقاضای بسیار زیاد جوانان جویای کار انتقاد کرد و گفت: در حالی که فیزیوتراپی یکی از رشته‌های علوم پزشکی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فقط از طریق کنکور سراسری در این رشته دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه آزاد در اقدامی کاملاً تجاری و عوام فریبانه با سوءاستفاده از تقاضای بالای تحصیل و کار جوانان در این رشته و به رغم اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی وزارت بهداشت و معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور مبنی بر غیرقانونی بودن آن، طی دوره‌های کوتاه مدت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تابعه خود، فیزیوتراپیست تربیت می‌کند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: مدارک صادره هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارند و به هیچ وجه مجوزی برای اشتغال افراد صاحب مدرک در امر درمان بیماران نیستند و تنها میلیون‌ها تومان سرمایه جوانان بیکار و خانواده‌های آنها را به جیب دانشگاه آزاد سرازیر می‌کند.

کد خبر 6088839 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان