Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@09:52:11 GMT

حضرت ام‌البنین محبت عملی خود به اهل بیت را ثابت کرد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۳۲۳۰

حضرت ام‌البنین محبت عملی خود به اهل بیت را ثابت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری عصر امروز در گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد رحلت حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، به تبیین ویژگی‌های برجسته این بانوی نمونه دنیای اسلام پرداخت.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه این حضرت از ویژگی‌های والایی برخوردار بود، گفت: حضرت ام‌البنین (س) فردی فصیح، شاعر، شجاع و محب واقعی اهل‌بیت (ع) بود، به‌گونه‌ای که همیشه فرزندان فاطمه زهرا (س) را بر فرزندان خود مقدم می‌داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضرت ام‌البنین (س) فرزندی مانند حضرت عباس (ع) با آن میزان ادب و شجاعت تربیت کرد که مایه غرور و افتخار مادر بود؛ اما همه این‌ها را در برابر شهادت امام حسین (ع) کوچک دانسته و مصیبت امام حسین (ع) را بزرگ می‌شمارد.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه این میزان محبت و ارادت عملی به اهل‌بیت (ع) را نمی‌توان با هیچ امری مقایسه کرد، گفت: این بانوی بزرگوار با تقدیم چهار پسر خود در راه اسلام و اهل‌بیت (ع)، محبت و مودت عملی خود را به اهل‌بیت (ع) ثابت کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه ما این موضوع را در انقلاب و دفاع مقدس هم شاهد بودیم، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس می‌دیدیم که مادران شهدا فرزندان خود را با افتخار به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌فرستادند که این اقدام تجلی عظمت آن‌ها است.

وی افزود: جز خداوند کسی به عظمت مادران و همسران شهدا به معنای واقعی و حقیقی آن واقف نیست به‌ویژه با در نظر گرفتن این موضوع که هیچکس در برابر زحماتی که مادران و همسران شهدا متحمل می‌شوند به آن‌ها درجه دنیوی نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: خداوند خود را جانشین شهید در خانواده شهدا می‌داند و تأکید می‌کند هر کس فرزندان و خانواده‌های شهدا را خوشحال کند من را شاد و خوشحال کرده است و اگر آن‌ها را ناراحت کند من را ناراحت کرده است.

امام جمعه بجنورد خطاب به مسئولان گفت: بر این اساس باید قدر تکریم و سرکشی از خانواده‌های شهدا بدانیم و قدر و منزلت و جایگاه خانواده‌های شهدا را به‌درستی بفهمیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به جایگاه والای شهدا در انقلاب و نظام اسلامی، افزود: شهدا این نظام را بیمه کردند؛ زیرا اگر شهدا نبودند امروز قصه جور دیگری بود و شاید خبری هم از نظام اسلامی نبود.

وی در انتها گفت: همه ما باید قدردان مردان بی‌ادعایی که رفتند و خانواده‌هایی که نبود و شهادت آن‌ها را تحمل کرده و فرزندان آن‌ها را سرپرستی کردند، باشیم و بدانیم خدمت به خانواده شهدا توفیق ذی‌قیمت و مضاعف است.

کد خبر 5132728

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه بجنورد رضا نوری ام البنین شهدای مدافع حرم ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا گرگان شیراز بوشهر شهرستان کرج کرمانشاه شهرکرد شیوع کرونا آلودگی هوا اردبیل سانحه تصادف بیرجند حضرت ام البنین اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۳۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران از توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب در بین شهروندان شهرستان‌های استان تهران برای پویش کتابخوانی «قهرمان شهید شهر من» در راستای برگزاری کنگره ۱۲۰۰۰ شهید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار قربان‌محمد ولی‌زاده عصر امروز_دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲۰۰۰ شهید استان تهران اظهار کرد: مقدمات برگزاری کنگره از حدود ۲ سال پیش با برگزاری یادواره‌های شهرستانی شروع شده و شورای سیاست‌گذاری کنگره به ریاست حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر و هیئت امنا به دبیری علیرضا فخاری تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود کنگره به‌صورت استانی برگزار شود اما با اخذ مجوز از رئیس سازمان بسیج مبنی بر تفکیک استان تهران از پایتخت قرار شد کنگره شهدای شهرستان‌ها جدا برگزار شود، افزود: استان تهران ۱۲۰۰۰ شهید دارد که ۷۵۸۹ شهید متولد شهرستان‌های استان تهران و ۴۴۱۱ شهید مهمان از استان‌های دیگر هستند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با بیان اینکه در هر شهرستان هشت شهید شاخص انتخاب شده و نمادهای شهدا در سطح شهرستان نصب می‌شود، اضافه کرد: تا کنون ۳۰۰ یادواره آبروی محله برگزار شده و از ۱۲ روز مانده به کنگره، یادواره‌های اقشار و تشکل‌های مردمی در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

ولی‌زاده با تاکید بر اینکه شاخص‌ها و ساختار کنگره باید یاد شهدا و پیام شهدا را داشته باشد، بیان کرد: در راستای اجرای کنگره ۳ میلیون اسناد و آثار و ۵ هزار آلبوم از شهدا جمع آوری کردیم، ۳۵ یادواره برگزار و ۵۰ نماهنگ ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه اولین کنگره در سال ۱۳۷۶ با رزمندگان لشکر ۱۰ و لشکر ۲۷ برگزار شده است، ادامه داد: لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع)، تیپ ۲۰ رمضان، تیپ ۶۳ خاتم، تیپ ۱۱۰ سلمان، تیپ حضرت عبدالعظیم (ع)، تیپ حضرت سجاد (ع) و لشکر ۹ بدر یگان‌های نقش آفرین سپاه و بسیج در محدوده شهرستان‌های استان تهران در این کنگره هستند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران عنوان کرد: آرم، پرچم و تندیس کنگره طراحی شده، سرود کنگره برای اجرا در اجلاسیه آماده است و شعار کنگره نیز «راست قامتان جاودانه تاریخ» انتخاب شده است.

ولی‌زاده با بیان اینکه در روزهای منتهی به اجلاسیه کنگره، بیلبوردهای شهر تهران مزین به نام و تصاویر ۱۲ شهید شاخص خواهد شد، گفت: جشنواره سرود آوای شهدا و پویش کتابخوانی «قهرمان شهید شهر من» با توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب بین شهروندان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اجلاسیه پایانی کنگره در روز سوم خرداد ماه ۱۴۰۳ هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با سخنرانی سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و با حضور خانواده‌های شهدای شهرستان‌های استان تهران و برپایی نمایشگاه‌ها و برنامه‌های متنوع در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر 749165

دیگر خبرها

  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده است
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم